ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Η σωστή χρήση του υπολογιστή για τα παιδιά

Πώς κατευθύνουμε τα παιδιά στη σωστή χρήση του υπολογιστή;
Για την ακρίβεια «πώς θέλουμε να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή τα παιδιά;»
Στις περισσότερες περιπτώσεις η απάντηση είναι ότι δε θέλουμε ο υπολογιστής να έχει απλώς τον ρόλο μιας παιχνιδομηχανής που θα κρατά το παιδί μας απασχολημένο επί ώρες. Επίσης δε θέλουμε το παιδί μας να «χάνεται» με τις ώρες στα κοινωνικά δίκτυα και να αφήνει τη μελέτη του ή τις διάφορες δραστηριότητές του.
Η συζήτηση για τη χρήση του Η/Υ διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες.


Παρακάτω θα επιχειρήσουμε να δώσουμε ορισμένες κατευθύνσεις για μια σωστή χρήση σε διάφορες ηλικίες.
Για τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου είναι σημαντικό να υπάρχει η σωστή επαφή και αρχική εξοικείωση με τους υπολογιστές και τις συναφείς συσκευές (ταμπλέτες, έξυπνα τηλέφωνα κλπ). Αν και πολλοί γονείς έχουν το άγχος μήπως το παιδί τους δε μάθει ούτε το ποντίκι να κρατά, εκπλήσσονται όταν βλέπουν πως για τα παιδιά η εξοικείωση με τεχνολογικά μέσα, όπως το ποντίκι ή το trackpad, απαιτεί από μερικά δευτερόλεπτα έως μερικά λεπτά. Άρα το άγχος μας δε θα πρέπει να επικεντρώνεται σ’ αυτό το σημείο. Θα πρέπει αντίθετα να αφιερώσουμε χρόνο στο να εντοπίσουμε εφαρμογές που είναι για την ηλικία των παιδιών, που έχουν παιδαγωγικό/διδακτικό υπόβαθρο και, σε τελική ανάλυση, έχουν να τους προσφέρουν κάτι χρήσιμο. Υπάρχουν, για παράδειγμα, εφαρμογές που τα ασκούν στον συντονισμό των κινήσεων, στη σωστή επιλογή στοιχείων, που εμπεδώνουν ή επεκτείνουν τα όσα μαθαίνουν στο σχολείο.
Για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, εφ’ όσον η εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων θεωρείται δεδομένη, είναι χρήσιμη η εξοικείωση με το πληκτρολόγιο και γενικότερα τις συσκευές εισόδου και εξόδου (οθόνη, πληκτρολόγιο, εκτυπωτής κλπ). Η εξοικείωση βέβαια δεν νοείται σε τεχνικό επίπεδο, αλλά σε πρακτικό. Π.χ. θα πρέπει το παιδί να αρχίσει να παρατηρεί τα γράμματα ενός πληκτρολογίου, να μπορεί να χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο για να γράφει κάποιο βασικό κείμενο, να μπορεί να εκτυπώνει το κείμενό του κλπ. Σ’ αυτό το επίπεδο μπορούμε να αναθέτουμε στο παιδί να γράφει μικρά κείμενα στον Η/Υ, όπως ένα γράμμα στη γιαγιά που μένει μακριά, ένα σημείωμα που χρειαζόμαστε για τα ψώνια μας, ένα δικό του ημερολόγιο κλπ. Έτσι θα εμπεδώσει και άλλα θέματα, όπως η χρήση των σημείων στίξης, η ταχύτερη χρήση των πλήκτρων, θα συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες απεριόριστων διορθώσεων ενός κειμένου κ.ά. Παράλληλα μπορούμε να κάνουμε χρήση εξειδικευμένων λογισμικών που απευθύνονται σ’ αυτή την ηλικία, είτε για εμπέδωση/προέκταση των όσων έχουν διδαχθεί στο σχολείο είτε για πιο δημιουργικές ασχολίες (καλλιτεχνικές μουσικές ή εικαστικές δημιουργίες κλπ).
Για τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου έχει νόημα η χρήση του υπολογιστή ως εργαλείου για αναζήτηση υλικού και παραγωγή εργασιών. Μπορούμε να τους δείξουμε πώς να αναζητούν πληροφορίες (λ.χ. στη Wikipedia), πώς να εντοπίζουν ενδιαφέροντα βίντεο (λ.χ. στο Youtube), πώς να γράφουν και να παρουσιάζουν με καλαίσθητο τρόπο τις εργασίες που τους ανατίθενται στο σχολείο και άλλα παρόμοια. Φυσικά σ’ αυτή την ηλικία ο υπολογιστής είναι και ένα μέσο για επαφή/επικοινωνία με φίλους/συμμαθητές και ένα πολύ πλούσιο μέσο ψυχαγωγίας. Πρέπει ωστόσο ως γονείς να κρατήσουμε τις ισορροπίες και να «επιβάλουμε» την πιο δημιουργική χρήση. Στην εκπόνηση και τη συγγραφή των εργασιών πρέπει να αποθαρρύνουμε την εύκολη λύση της αντιγραφής και επικόλλησης. Στη χρήση των κοινωνικών δικτύων πρέπει να επισημαίνουμε τους κινδύνους από τη δημόσια έκθεση προσωπικών στοιχείων και την τήρηση του μέτρου. Για περισσότερα σ’ αυτό το θέμα δείτε και στην ενότητα «Παιδί και διαδίκτυο» http://www.parentbook.gr/content/child-and-internet)
Σ’ αυτό το θέμα πρέπει να είμαστε κοντά στα παιδιά και να τους δείχνουμε ότι ο υπολογιστής και κάθε ανάλογη συσκευή («έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, ταμπλέτα κλπ) είναι ένα εργαλείο, για να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και παραγωγική, και ως τέτοιο θα πρέπει να το χρησιμοποιούμε. Αν αφήσουμε τις συσκευές, τις εταιρείες κατασκευής και διάθεσής τους στην αγορά, αλλά και τη μόδα να μας υπαγορεύσουν τη χρήση τους, τότε μάλλον έχουμε χάσει το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και της ελεύθερης επιλογής. Αν χρησιμοποιήσουμε τις διάφορες τεχνολογίες ως σύγχρονα και πολυδιάστατα εργαλεία για να κάνουμε αυτό που πραγματικά επιλέγουμε ως αυτόνομες προσωπικότητες, τότε θα έχουμε ουσιαστικό όφελος στη ζωή μας.
Καταλήγοντας, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τρόπος χρήσης των υπολογιστών και των άλλων σχετικών συσκευών από τα παιδιά μας, εξαρτάται σε μεγάλο μέρος από το πώς χρησιμοποιούμε κι εμείς τον υπολογιστή στην καθημερινή μας ζωή και από τη στάση που έχουμε απέναντι σ’ αυτού του είδους τις συσκευές.


ΑΠΟ http://www.parentbook.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: