Επενδύσεις συνολικού ύψους 1,6 δισ. ευρώ προβλέπει το πρόγραμμα
ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τη δεκαετία
2013-2022 που τέθηκε σήμερα σε διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Το μεγαλύτερο έργο, προϋπολογισμού ύψους 1,1 δισ. ευρώ είναι ο αγωγός Κομοτηνή- Θεσπρωτία.
Πρόκειται για το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού, έργο το οποίο απορρίφθηκε μεν από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, αλλά παραμένει στον
προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής του Συστήματος Φυσικού Αερίου) με προοπτική ολοκλήρωσης το 2018 –χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί οριστική απόφαση υλοποίησής του. Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ προετοιμάζει τις απαιτούμενες υποδομές για την υποδοχή και λειτουργία των λοιπών αγωγών που εξετάζεται να κατασκευασθούν μέσω Ελλάδας, δηλαδή τον αγωγό TAP (Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία), που παραμένει στην κούρσα διεκδίκησης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ και τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό. Ανάλογα με τα έργα που θα αποφασιστεί να κατασκευασθούν, θα καθοριστεί και η επένδυση για την απαιτούμενη μονάδα συμπίεσης που θα εγκατασταθεί στους Κήπους του Έβρου προκειμένου να εξυπηρετείται τόσο η ελληνική αγορά όσο και η διαμετακόμιση αερίου σε τρίτες χώρες.
Πρόκειται για το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού, έργο το οποίο απορρίφθηκε μεν από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, αλλά παραμένει στον
προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής του Συστήματος Φυσικού Αερίου) με προοπτική ολοκλήρωσης το 2018 –χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί οριστική απόφαση υλοποίησής του. Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ προετοιμάζει τις απαιτούμενες υποδομές για την υποδοχή και λειτουργία των λοιπών αγωγών που εξετάζεται να κατασκευασθούν μέσω Ελλάδας, δηλαδή τον αγωγό TAP (Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία), που παραμένει στην κούρσα διεκδίκησης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ και τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό. Ανάλογα με τα έργα που θα αποφασιστεί να κατασκευασθούν, θα καθοριστεί και η επένδυση για την απαιτούμενη μονάδα συμπίεσης που θα εγκατασταθεί στους Κήπους του Έβρου προκειμένου να εξυπηρετείται τόσο η ελληνική αγορά όσο και η διαμετακόμιση αερίου σε τρίτες χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου