ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Δημοπρατούνται τα πρώτα 7,5 χιλιόμετρα για το Ριζόμυλος-Κορώνη

Τι γίνεται με το συνολο του δρόμου Ριζόμυλου- Κορώνη ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Θανάσης Πετράκος καθώς στις 25 Σεπτέμβρη δημοπρατείται το κομμάτι Ριζόμυλός- Καλαμάκι. Αναλυτικά αναφέρει: «Συνεχίζεται η απαράδεκτη καθυστέρηση δεκαετιών για την έγκριση της πίστωσης για την μελέτη τμήματος 2 & 3 του δρόμου Ριζόμυλος-Κορώνη και για την κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου»

Με δεδομένο ότι παρά την από 1/6/2011 ερώτηση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ η οποία τόνιζε ότι « Είναι απαράδεκτη η καθυστέρηση Δεκαετιών με ευθύνη των κυβερνήσεων για την κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλος –Κορώνη» η μόνη εξέλιξη που υπάρχει είναι ότι επιτέλους στις 25 Σεπτεμβρίου θα δημοπρατηθούν τα 7,5 χιλιόμετρα του έργου «Τμήμα 1, Υποέργο 1 Ριζόμυλος- Έξοδος Καλαμακίου» για το συγκεκριμένο τμήμα απομένουν ακόμα 2,5 χιλιόμετρα για δημοπράτηση. Για να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο σημαντικός αυτός δρόμος Κορώνη- Ριζόμυλος απαιτούνται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και να κατασκευαστούν ακόμα δυο τμήματα τα εξής:
Τμήμα 2, Υποέργο 2: Έξοδος Καλαμακίου έως έξοδος Νέας Κορώνης μήκους 2,5 χιλιόμετρα + 10 χιλιόμετρα
Τμήμα 3, Υποέργο 3: Έξοδος Νέας Κορώνης έως είσοδος Κορώνης μήκους μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων
Παρότι τα δυο συγκεκριμένα τμήματα «Μελετώνται» επί 28 έτη δεν έχει εγκριθεί η πίστωση για να πληρωθούν οι μελετητές ώστε ολοκληρώσουν και την μελέτη των τεχνικών έργων για τα τμήματα αυτά. Αποτέλεσμα της αδιαφορίας αυτής από την κυβέρνηση είναι η και της μη ολοκλήρωση της μελέτης των τεχνικών έργων είναι να μην μπορούν να ενταθούν τα 2 αυτά τμήματα στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ούτε φυσικά να μπορούν να δημοπρατηθούν ώστε να περατωθεί η κατασκευή του δρόμου Κορώνη- Ριζόμυλος. Συνεπώς με την αδιαφορία που επιδεικνύει η κυβέρνηση στο θέμα αυτό κινδυνεύει η χώρα να πληρώσει ένα έργο από ιδίους πόρους και να υλοποιηθεί με τρομερή καθυστέρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: