ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Δρόμοι: Θα αναθεωρηθούν οι «αμαρτωλές» συμβάσεις;

Του Παν. Βέμμου
Οι έννοιες «ανταγωνιστικότητα» και «ανάπτυξη» είναι το άπαν της πολιτικής των μνημονιακών πολιτικών δυνάμεων. Ποια, όμως, είναι η ουσία στην πραγματικότητα; Η περίπτωση των αναθέσεων των έργων των εθνικών δρόμων και η διαχείρισή τους ξεσκεπάζει όχι μόνο την σημερινή πολιτική αλλά μας δείχνει και τις αιτίες που φθάσαμε στη χρεωκοπία.
Οι αναθέσεις των μεγάλων έργων και ιδιαίτερα αυτές των δρόμων γίνεται σε κοινοπραξίες που έχουν σχέση, όλοι καταλαβαίνουμε τους λόγους, με εκδοτικά συμφέροντα. Το κόστος για το δημόσιο είναι όχι απλώς μεγαλύτερο αλλά πολλαπλάσιο απ’ ότι συμβαίνει σε γειτονικές χώρες και στην Ε.Ε., αφού και η εξυπηρέτηση ιδιοτελών συμφερόντων
παρεμβαίνει ακόμα και στο σχεδιασμό. Πώς αλλιώς να ερμηνεύσουμε για το δρόμο Κορίνθου-Τρίπολης την παράκαμψη και την μη κατασκευή των δύο σηράγγων που έγιναν αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν παρελάμβανε το έργο; Ποιοί ωφελήθηκαν από τα αδρανή υλικά που αξιοποιήθηκαν σε εργασίες άσχετες με τους δρόμους; Γιατί στο σχεδιασμό του έργου δεν αξιοποιήθηκε η δυνατότητα γεωλογικών μελετών του ΙΓΜΕ με αποτέλεσμα τμήματα του δρόμου στη Νεμέα και στη Τσακώνα να πάθουν καθίζηση με ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων; Τα χρήματα αυτά και μόνο έφθαναν για να λειτουργεί το ΙΓΜΕ για αρκετές δεκαετίες, τώρα και αυτό το κλείνουν ως μη αναγκαίο!
Οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ με τις κοινοπραξίες (ΣΔΙΤ) με την παραχώρηση της διαχείρισης σ’ αυτές είναι ληστρικές και αντιαναπτυξιακές για τους παρακάτω λόγους.
α) Σε κανένα σταθμό διοδίων δεν υπάρχει έξοδος πριν απ’ αυτόν, ώστε ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα επιλογής για δρόμο με διόδια ή όχι. Αμέσως, όμως, μετά υπάρχει έξοδος αφού ο οδηγός πληρώσει το χαράτσι. Ενώ στην Ελευσίνα πριν τα διόδια υπάρχουν πινακίδες που σε κατευθύνουν σε δρόμο χωρίς διόδια και αμέσως πριν απ’ αυτά υπάρχει έξοδος, στην Κόρινθο οι πινακίδες για Άργος-Τρίπολη σε κατευθύνουν μόνο στη νέα εθνική οδό χωρίς έξοδο ούτε στο Σολωμό ούτε στο Σπαθοβούνι.
β) Οι σταθμοί των διοδίων είναι  τοποθετημένοι σε τέτοια σημεία ώστε να μη δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό άλλης επιλογής. Ο οδηγός ΙΧ, π.χ. που μπαίνει στην Κόρινθο πρέπει να πληρώσει 2,5 Ε για 5 χιλιόμετρα δρόμο αν βγει στις εξόδους αμέσως μετά το Σπαθοβούνι 4,90Ε αν βγει στη Νεστάνη για 60 χιλ. δρόμο.
γ) Το αντίτιμο για την χρήση του δρόμου είναι δυσανάλογα μεγάλο έτσι που γίνεται χαράτσι με σοβαρές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Για να έρθει μια νταλίκα στη ΒΙΠΕ Τρίπολης από Κόρινθο μόνο για διόδια θα πληρώσει 35 Ε και για την Μεγαλόπολη σχεδόν 50 Ε. Σ’ αυτό να προσθέσουμε ότι το τραίνο έχεις σταματήσει την εμπορευματική λειτουργία του από τη δεκαετία του ’80 και την επιβατική πριν τρία χρόνια, παρά το γεγονός ότι ξοδεύτηκαν 100 περίπου εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση της γραμμής, που δυστυχώς δεν ολοκληρώθηκε και το τραίνο είναι πολ/σια φθηνότερο μέσο μεταφοράς και οικολογικό καταλαβαίνουμε το μεγάλο μειονέκτημα που έχουν οι επιχειρήσεις στην Αρκαδία (βιομηχανικές, βιοτεχνικές τουριστικές) αλλά και οι αγρότες.
δ) Ενώ το μισθολογικό κόστος της αναδόχου εταιρείας έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της μείωσης των μισθών αλλά και της χρήσης «μαύρης εργασίας» στα έργα η σύμβαση τηρείται και κάθε χρόνο γίνεται τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων.
Οι «αμαρτωλές» αυτές συμβάσεις που υπογράφτηκαν από την ΝΔ, εφαρμόσθηκαν κατά γράμμα από το ΠΑΣΟΚ και είναι υπό την προστασία της Τρόικας είναι ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν σε βαθειά ύφεση την οικονομία της Αρκαδίας.
Η αναθεώρηση αυτών των συμβάσεων και η άμεση επαναλειτουργία του τραίνου, τουλάχιστον για εμπορική χρήση, μπορεί να αποτελέσει έναν απ’ τους όρους ανάσχεσης της ύφεσης και σε μια άλλη προοπτική.
Η τοποθέτηση των κομμάτων επί της ουσίας των προβλημάτων καθίσταται αναγκαία και επιτακτική και ο πολίτης απ’ αυτά πρέπει να κρίνει.

ΑΠΟ http://www.arcadiaportal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.