ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Μόλυνση του περιβάλλοντος & φοροδιαφυγή εκατομμυρίων


Χωρίς άδεια και έγκριση περιβαλλοντικών όρων λειτουργούν οι περισσότερες μονάδες και χωματερές διαχείρισης μετάλλων και αυτοκινήτων στη Μεσσηνία

Αναζητώντας μιαν άκρη στο μπλεγμένο κουβάρι, που ξεκινά από τις κλοπές που μαστίζουν τη μεσσηνιακή ύπαιθρο και φτάνει μέχρι την απόδοση σιδήρου και άλλων μετάλλων σε μάντρες και χωματερές, έφτασαν στα χέρια μας δεκάδες έγγραφα, καταγγελίες και παραπομπές στην Εισαγγελία, που αφορούν στη λειτουργία χωματερών και μονάδων διαχείρισης σιδήρου και παλαιών αυτοκινήτων. Οι περισσότερες προέρχονται από την εταιρεία Ανακύκλωσης Αυτοκινήτων και Απόσυρσης – Εμπορίας Μετάλλων «Ε. Τσουκάλης & Π. Καράμπης Ο.Ε.».

Η Εταιρεία έχει πολλάκις ζητήσει τον έλεγχο των μονάδων και χωματερών, που παράνομα, όπως υποστηρίζει, περισυλλέγουν και ανακυκλώνουν σίδερα και αυτοκίνητα, χωρίς άδεια λειτουργίας, χωρίς έγκριση περιβαλλοντικών όρων, χωρίς παραστατικά.
Διατρέχοντας τα έγγραφα προς τη Νομαρχία και αργότερα προς την Περιφέρεια για το θέμα και διαβάζοντας τις εκθέσεις αυτοψίας των υπεύθυνων Διευθύνσεων Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης, διαπιστώνουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις, πράγματι, δεν επιδόθηκαν στους ελεγκτές οι απαραίτητες άδειες λειτουργίας και περιβαλλοντικών όρων, ενώ παράνομες χωματερές σιδήρου, μετάλλων, αυτοκινήτων, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών εξακολουθούν τη δραστηριοποίησή τους σε ολόκληρη τη Μεσσηνία.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση «Διαλυτηρίου οχημάτων τέλους κύκλου ζωής – Μονάδας διαχείρισης παλαιών μετάλλων και παλιοσιδήρων και Μονάδας αποθήκευσης χρησιμοποιούμενων Η.Σ. και συσσωρευτών οχημάτων (μολύβδου-οξέος)» στην Κεντρική Μεσσηνία. Ενώ στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου της 17ης/6/2010 είχε αποφασιστεί η παύση της διαδικασίας έγκρισης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να παραπεμφθεί ο φάκελος στον εισαγγελέα, ένα μήνα αργότερα δόθηκε έγκριση από την αρμόδια Διεύθυνση. Το θέμα επανέφερε σε επίπεδο Περιφέρειας η εταιρεία «Τσουκάλης-Καράμπης» με έγγραφο στις 17/1/2012.
Αντίστοιχα έγγραφα έχουν σταλεί για άλλες εταιρείες ή χωματερές την τελευταία διετία. Σε αυτοψία της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Μεσσηνίας, το Νοέμβριο 2011, διαπιστώθηκε η λειτουργία παράνομης χωματερής άγνωστου ιδιώτη που συγκεντρώνει οχήματα τέλους κύκλου ζωής και τα διαλύει στην περιοχή «Μπιρμπίτα», με σοβαρές περιβαλλοντικές παραβάσεις. Ο χώρος εξακολουθεί να υφίσταται και δεν είναι ο μόνος, υπογραμμίζει ο Στάθης Τσουκάλης. 
«Η εταιρεία μας έχει έρθει σε σύγκρουση με πάρα πολλούς παράνομους», σημειώνει. «Δεν μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος από τη συμπαράσταση των αρχών. Έχω καταγγείλει στο Δήμο Καλαμάτας, ότι υπάρχουν, στο Δήμο Καλαμάτας μόνο, έξι τέτοιες χωματερές. Δεν έχει κάνει καμία ενέργεια. Ποτέ ο Δήμος, τώρα και στο παρελθόν, δεν έθιξε το βασικό αίτιο που μολύνει την ατμόσφαιρα, τις χωματερές τοξικών αποβλήτων».
«Αυτή τη στιγμή, σας πληροφορώ ότι αυτή τη δουλειά στη Μεσσηνία την κάνουν 17 επιχειρηματίες», συνεχίζει. «Παράνομοι και κλεπταποδόχοι, η πλειοψηφία αυτών. Το μόνο που έχουν κάνει είναι ότι έχουν τρυπήσει το τιμολόγιο στην Εφορία, δεν έχουν καμία άδεια. Υπάρχει μόνο ένα χωράφι που έχουν συρματοπλέξει, έχουν βάλει μερικά μηχανήματα μέσα και έχουν τρυπήσει τα τιμολόγια, έχουν κάνει έναρξη στην Εφορία. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν τους καθιστά νόμιμους. Γι’ αυτό υπάρχει κλεπταποδοχή, γι’ αυτό δεν υπάρχουν παραστατικά, γι’ αυτό δεν υπάρχει ΦΠΑ, γι’ αυτό δεν υπάρχει τίποτα».
Είναι συγκεκριμένος ο τρόπος που γίνεται η συγκέντρωση και ανακύκλωση σύμφωνα με το νόμο, λέει ο κ. Τσουκάλης. Για τα οχήματα μέχρι 3 τόνους, μόνο οι εγκεκριμένες μονάδες, μέλη της ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος) νομιμοποιούνται να τα παραλαμβάνουν, να τα ανακυκλώνουν και να διακινούν ανταλλακτικά, αφού τους έχει γίνει απορρύπανση. 
«Μέχρι σήμερα στη Μεσσηνία, όλα αυτά τα τοξικά απόβλητα ήταν διασκορπισμένα στο περιβάλλον και στην ατμόσφαιρα και εξακολουθούμε να έχουμε πάρα πολλές χωματερές τοξικών αποβλήτων. Χωρίς άδεια λειτουργίας, χωρίς περιβαλλοντικούς όρους, διάφοροι συγκεντρώνουν οχήματα τέλους κύκλου ζωής και βγάζουν ανταλλακτικά. Τα δε υγρά του αυτοκινήτου, που είναι η βάση των τοξικών αποβλήτων, μένουν και μολύνουν το περιβάλλον», δηλώνει.
«Όσον αφορά στην περισυλλογή και συγκέντρωση παλαιών σιδήρων, μετάλλων, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, η εταιρεία μας έχει τη μοναδική άδεια στη Μεσσηνία για να κάνει περισυλλογή», εξακολουθεί. «Άρα, οποιοσδήποτε άλλος κάνει περισυλλογή, όπως αυτό που βλέπετε με τους παλιατζήδες που περνούν από τις γειτονιές, είναι παράνομος. Για να κάνεις περισυλλογή παλαιών σιδήρων, μετάλλων και συσκευών χρειάζεται ειδική άδεια περιβαλλοντικών όρων. Το όχημα που κάνει τη συλλογή πρέπει, όταν ξεφορτωθεί, να απολυμανθεί και να απολιπανθεί σε ειδικούς λαδωτήρες. Εμείς το διαθέτουμε, από τους πλανόδιους δεν το διαθέτει κανένας. Οι Ρομά παράνομα μαζεύουν. Και ξέρετε, υπάρχει νομοθεσία που λέει ότι ο πολίτης, όταν δίνει σε πλανόδιο στερεό απόβλητο, έχει δύο χρόνια φυλακή. Παρ’ όλα αυτά, οι πολίτες δεν παίρνουν τηλέφωνο τη μονάδα ανακύκλωσης για αυτά τα πράγματα, αλλά κοιτάνε να τα δώσουνε σε παράνομους εμπόρους που μολύνουν το περιβάλλον και σε παράνομους πλανόδιους διακινητές».
«Ταυτόχρονα, να σας δώσω να καταλάβετε, υπάρχει ένα σύστημα συγκέντρωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Καλαμάτα. Είναι παράνομο. Ο νόμος είναι σαφής: Το κοντέινερ όπου γίνεται η περισυλλογή των συσκευών, πρέπει να είναι τοποθετημένο σε βιομηχανικό δάπεδο και όλα τα υγρά να καταλήγουν σε λαδωτήρες. Πού το έχει το κοντέινερ ο Δήμος Καλαμάτας και κάνει την περισυλλογή των στερεών και ηλεκτρονικών αποβλήτων; Θα δείτε ότι το έχει παράνομα. Κι αντί να βοηθάει το περιβάλλον, το μολύνει. Φανταστείτε κατά τη διακίνηση να πέσει ένα ψυγείο και να διασκορπιστεί το φρέον». 
«Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η Μεσσηνία διακινεί 12.000 τόνους σκραπ (παλιά σίδερα, μέταλλα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές) ετησίως», δηλώνει ο κ. Τσουκάλης. «Ο τζίρος ξεπερνάει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Ξέρετε ότι το κράτος δεν παίρνει ούτε ένα ευρώ φόρο; Και δε συγκινείται κανένας. Πανελλαδικά, ο τζίρος ξεπερνά το 1,5 δισεκατομμύριο. Το κράτος δεν παίρνει ούτε ένα ευρώ φόρο. Δεν ασχολείται κανένας, παρότι τα έσοδα από το φόρο στο σκραπ θα ήταν παραπάνω από 300 εκατομμύρια το χρόνο. Ποτέ, καμία κυβέρνηση, το ΣΔΟΕ, καμία Διεύθυνση Περιβάλλοντος, δεν έχουν προβεί σε έλεγχο αυτού του πράγματος. Στο απλούστερο. Ποιος ζήτησε από τους πλανόδιους παραστατικά; Ποιος προσπάθησε να ελέγξει το παράνομο εμπόριο; Δεν μπορώ να το ερμηνεύσω. Δεν είναι μια κατάσταση που ξεκίνησε σήμερα. Γίνεται σαράντα χρόνια».
«Μετά από πολλές προσπάθειες και αφού έχει απειληθεί η σωματική μου ακεραιότητα, μετά από πολύ αγώνα, έχουν αρχίσει να γίνονται κάποιες κινήσεις ελέγχου, στα αυτονόητα. Δε ζήτησα τίποτε άλλο παρά την εφαρμογή του νόμου», τονίζει.
«Αυτό που εγώ προτείνω στην παρούσα φάση, είναι να κλείσουν οι παράνομες χωματερές. Να σφραγιστούν. Οι περισσότεροι από αυτούς που δραστηριοποιούνται, το 90%, είναι και κλεπταποδόχοι. Αυτά που γράφετε συνεχώς οι εφημερίδες, ότι έκλεψαν οι τσιγγάνοι. Ο τσιγγάνος το κάνει για να ζήσει. Αν ο τσιγγάνος δεν έχει πού να το δώσει, δε θα το κλέψει. Αυτή τη στιγμή, αντί να κοιτάξουν το δάσος, κοιτάζουν το δέντρο και κάνουν επεμβάσεις στους τσιγγάνους. Αλλά δεν τολμούν να θίξουν τους κλεπταποδόχους. Το Προεδρικό Διάταγμα 116 το 2004 είναι σαφές: Όποιος έχει μπει σε διακανονισμό πτωχευτικό, έχει κλεπταποδοχή, έχει κλοπή, δε δικαιούται να κάνει αυτή τη δουλειά».
Της Γεωργίας Οικονομοπούλου
ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: