ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Πολλές και σοβαρές ελλείψεις του Λιμενικού στη Ν. Πελοπόννησο

ΣΑΡ. ΚΑΜΒΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

"Εξαιτίας της έλλειψης αστυνόμευσης στην περιοχή της Μάνης, πρόσφατα κατασκευάστηκε στην περιοχή του Διρού μια παράνομη ξύλινη αποβάθρα... προφανώς για να γίνονται παράνομες εκφορτώσεις". Κι αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές και σοβαρές συνέπειες της έλλειψης μέσων αλλά και της εξαντλητικής μείωσης του
λιμενικού προσωπικού στη Μεσσηνία, τη Λακωνία και τα Κύθηρα, μετά τις πρόσφατες συνταξιοδοτήσεις - όπως λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου, Σαράντος Καμβύσης.
Μιλώντας στην "Ε" ο κ. Καμβύσης κάνει ξεκάθαρα λόγο για συνθήκες υπερεργασίας των λιμενικών σε πολλές περιπτώσεις, ενώ τονίζει ότι χάρη στο φιλότιμο και τον... οβολό τους γίνονται ακόμα περιπολίες, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα ακόμα και με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα. Σε αρκετές υπηρεσίες της Νοτίου Πελοποννήσου οι λιμενικοί έχουν ξεπεράσει τα όρια αντοχών τους, όπως επισημαίνει ο ίδιος. Για παράδειγμα στη Νεάπολη με ακτογραμμή 150 χλμ. υπηρετούν 11 άτομα, τα 6 από τα οποία επανδρώνουν το σκάφος του Λιμενικού που επιχειρεί καθημερινά. Στο Λιμενικό Σταθμό Κυπαρισσίας, το σύνολο του προσωπικού μαζί με τον προϊστάμενο ανέρχεται σε… 4 άτομα.
Γενικότερα, πέραν των προβλημάτων στην κάθε υπηρεσία, όλοι οι λιμενικοί της εν λόγω περιφέρειας αντιμετωπίζουν κι άλλα σοβαρά προβλήματα, καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2011 δεν τους χορηγούνται επί πιστώσει φάρμακα. Ετσι, αναγκάζονται να πληρώνουν τους γιατρούς και τους φαρμακοποιούς λόγω συσσωρευμένων οφειλών του Αρχηγείου.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η Ενωση, σύμφωνα με τον κ. Καμβύση, επικροτεί την ένταξη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μαζί με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική. Ετσι, ο πρόεδρος της Ενωσης αντικρούει τα επιχειρήματα των Ελλήνων Εφοπλιστών για επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας με ενταγμένο εκεί και το Λιμενικό Σώμα, "ως μια ενέργεια αναχρονισμού που αντιτίθεται στις τομές που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία".
Ειδικότερα όσον αφορά τα προβλήματα ανά υπηρεσία και τις προτάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου, το οποίο συμπληρώνει τον πρώτο χρόνο της θητείας του:
• Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας: Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υπηρεσία της περιφέρειας της Ενωσης, η οποία όμως μετά τις πρόσφατες αποστρατείες παρουσιάζει πολλά κενά στις οργανικές θέσεις αξιωματικών, υπαξιωματικών και υπαξιωματικών από τη Σχολή Δοκίμων του Λιμενικού. Οπως εξηγεί ο κ. Καμβύσης, η έλλειψη προσωπικού και μέσων εμποδίζει την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στους πολίτες. Πιο συγκεκριμένα, η υπηρεσία διαθέτει υπηρεσιακό τζιπ που ήδη μετρά μια 9ετία, ένα ακόμα αυτοκίνητο καθώς και μια μοτοσυκλέτα 20ετίας. Επίσης, το φουσκωτό σκάφος της υπηρεσίας αντιμετωπίζει πρόβλημα στην προμήθεια καυσίμων λόγω αδυναμίας της 120 ΠΕΑ (απ' όπου προμηθεύεται πλέον καύσιμα το Λιμενικό) να διαθέσει σε αρκετές ποσότητες τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου. Παράλληλα, δεν υπάρχει η δυνατότητα να απευθυνθεί η υπηρεσία στο ελεύθερο εμπόριο, λόγω της αδυναμίας του Αρχηγείου Λ.Σ. να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις. Πάνω σ' αυτό η Ενωση προτείνει να διατεθεί για το Λιμεναρχείο Καλαμάτας ένα σκάφος όπως της Πύλου (τύπου labro) το οποίο θα εφοδιάζεται χωρίς πρόβλημα πετρέλαιο από την 120 ΠΕΑ. Επίσης, πρόκειται για μεγαλύτερο σκάφος το οποίο θα προσφέρει σημαντικότερο έργο τόσο στην ασφάλεια των πολιτών όσο και στην αποτροπή παράνομων ενεργειών, δεδομένου ότι επιχειρησιακές του δυνατότητες είναι πολύ περισσότερες από του υπάρχοντος.
Οσον αφορά το κτήριο που στεγάζεται το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, χρειάζεται ανακαίνιση για να καταστεί λειτουργικό, σύγχρονο και να βελτιωθούν έτσι οι συνθήκες εργασίας και υγιεινής για το προσωπικό. Επιπλέον, τα κρατητήρια είναι ακατάλληλα και για το λόγο αυτό δε χρησιμοποιούνται, ενώ η οποιαδήποτε διαδικασία για κατασκευή νέων έχει παγώσει.
• Λιμεναρχείο Πύλου: Βρίσκεται σε μια περιοχή τουριστικού ενδιαφέροντος, κοντά στην Costa Navarino, με σημαντικό ρόλο ευρύτερα στην περιοχή. Ωστόσο, στεγάζεται σε ένα ακατάλληλο κτήριο, λόγω τόσο στενότητας χώρου όσο και κακής διαρρύθμισης. Δε διαθέτει πρόσβαση για ΑΜΕΑ, έχει μόνο μία τουαλέτα και δεν έχει κρατητήρια. Η Ενωση προτείνει μελλοντικά να χρησιμοποιηθούν χώροι που τώρα χρησιμοποιεί το Τελωνείο και πρόκειται να εκκενωθούν, στο ίδιο κτήριο. Μια δεύτερη πρόταση είναι η διαμόρφωση ενός λυόμενου κτηρίου στη χερσαία ζώνη, ικανού να καλύπτει τις ανάγκες του Λιμεναρχείου.
Σημαντική είναι η έλλειψη αξιωματικών - υπαξιωματικών και στην εν λόγω υπηρεσία, καθώς έχουν απομείνει μόνο 3.
Οσον αφορά το σκάφος της Πύλου, είναι μεν πετρελαιοκίνητο και προμηθεύεται τις ποσότητες καυσίμων που χρειάζεται από την 120 ΠΕΑ, όμως λόγω της απόστασης που πρέπει να διανύσει για τον ανεφοδιασμό του στην Καλαμάτα... καταναλώνει στη διαδρομή το 1/4 των καυσίμων που προμηθεύεται! Αν όπως λέει ο κ. Καμβύσης ο προμηθευτής στην Πύλο δεν είχε καταγγείλει τη σύμβαση με το Αρχηγείο Λ.Σ., επειδή δεν έχει πληρωθεί, τότε ίσως να ήταν δυνατή η προμήθεια πετρελαίου τοπικά, από την ελεύθερη αγορά.
• Λιμενικός Σταθμός Κυπαρισσίας: Καταρχάς θεωρείται απολύτως αναγκαία η συνέχιση λειτουργίας της εν λόγω υπηρεσίας, καθώς ολοκληρώνεται το λιμάνι της Κυπαρισσίας. Οπως παρατηρεί ο κ. Καμβύσης, το συγκεκριμένο λιμάνι έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης λιμενικών εγκαταστάσεων που θα προσελκύσουν και τουρισμό και εμπόριο. Τώρα όμως, λόγω των αποστρατειών, η υπηρεσία λειτουργεί μόνο με συνολικά... 4 άτομα προσωπικό, μεταξύ των οποίων και ο προϊστάμενος (ο μοναδικός αξιωματικός της υπηρεσίας). Δηλαδή όλες οι βάρδιες πρέπει να βγουν με αυτό το προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων και των νόμιμων αδειών.
• Λιμενικός Σταθμός Κορώνης: Πρόσφατα μεταστεγάστηκε σε κτήριο που παραχώρησε ο Δήμος Πύλου - Νέστορος, προκειμένου να μην επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός του υπουργείου. Αυτό που χρειάζεται είναι να αντικατασταθεί το τζιπ της υπηρεσίας, το οποίο είναι ήδη 10ετίας.
• Λιμενικός Σταθμός Αγίου Νικολάου: Πρόκειται για μια υπηρεσία που παρέχει σημαντικό έργο σε μια περιοχή με ιδιαιτερότητες, με τουριστική και αλιευτική δραστηριότητα. Είναι ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία για τη μεταστέγασή της σε κτήριο του δήμου στην Καρδαμύλη. Αυτό γίνεται με στόχο να διαφυλαχθεί η ύπαρξη της υπηρεσίας στην περιοχή, καθώς τόσο επιχειρησιακά όσο και στρατηγικά είναι απαραίτητη. Οπως επισημαίνει όμως ο κ. Καμβύσης, από την ίδρυσή του ο εν λόγω Λιμενικός Σταθμός δε διαθέτει κανένα μέσο -ούτε πλωτό ούτε όχημα- με αποτέλεσμα οι λιμενικοί να εκτελούν περιπολίες με τα ιδιωτικά τους οχήματα...
• Λιμεναρχείο Νεάπολης: Πρόκειται για μια υπηρεσία που έχει στην αρμοδιότητά της 150 χλμ. ακτογραμμής αλλά μαζί με το Φυλάκιο Ελαφονήσου διαθέτει 11 άτομα προσωπικό, από τα οποία τα 6 επανδρώνουν το σκάφος. Ο κ. Καμβύσης κάνει λόγο για υπερεργασία του προσωπικού και ενδεικτικά αναφέρεται σε στατιστικά στοιχεία του 2010: Τη χρονιά εκείνη στο λιμάνι της Νεάπολης αποβιβάστηκαν 48.297 επιβάτες πλοίων και 17.716 οχήματα. Κατέπλευσαν 569 πλοία transit. Ο αλιευτικός στόλος αποτελείτο από 1.280 ερασιτεχνικά και 220 επαγγελματικά σκάφη, ενώ στον Οίκο Ναύτου είναι ασφαλισμένα 2.500 άτομα. Ολη αυτή η δραστηριότητα δημιουργεί τεράστιες ανάγκες στην υπηρεσία και οι προσπάθειες του προσωπικού είναι υπεράνθρωπες, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης.
Οσον αφορά το σκάφος, τα 3 τελευταία χρόνια δεν είχε ούτε μία μέρα ακινησίας, χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού. Ομως χρειάζεται άμεσα είτε αντικατάσταση είτε δεξαμενισμό και συντήρηση, για να είναι αξιόπλοο και ασφαλές.
• Λιμεναρχείο Γυθείου: Εχει στην αρμοδιότητά του 267 χλμ. ακτογραμμή, τη μεγαλύτερη απ' όλες τις άλλες υπηρεσίες στη Νότια Πελοπόννησο. Ολη αυτή η ακτογραμμή είναι δύσκολο να αστυνομευτεί από ένα υπηρεσιακό όχημα κι ένα πλωτό φουσκωτό σκάφος. Η περιοχή της Μάνης είναι πολύ δύσβατη με ιδιαιτερότητες και συχνά προκύπτουν περιστατικά διακίνησης λαθρομεταναστών, λαθραίων τσιγάρων ή παράνομης αλιείας, παραβιάσεις αιγιαλού και άλλες παράνομες δραστηριότητες.
Οπως επισημαίνει ο κ. Καμβύσης, συνέπεια της ελλιπούς αστυνόμευσης είναι η πρόσφατη κατασκευή μιας παράνομης αποβάθρας στην περιοχή του Διρού, προκειμένου -προφανώς- να διευκολυνθούν παράνομες δραστηριότητες.
Η Ενωση προτείνει τη δημιουργία δύο Λιμενικών Σταθμών, στα δυο άκρα της ακτογραμμής αρμοδιότητας του Λιμεναρχείου Γυθείου: στο Οίτυλο και την Πλύτρα.
• Λιμενικός Σταθμός Μονεμβασιάς: Ο σταθμός διαθέτει ναυαγοσωστικό σκάφος το οποίο λειτουργεί καθώς τη μικροσυντήρησή του την έχει αναλάβει οικονομικά το προσωπικό. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει πάντως με τη συντήρηση των μέσων όλων των υπηρεσιών, όπως λέει ο κ. Καμβύσης - υπογραμμίζοντας το φιλότιμο των εργαζόμενων που συχνά προσφέρουν από το υστέρημά τους ακόμα και για τα αναλώσιμα των υπηρεσιών τους, καλύπτοντας πολλές φορές αποκλειστικά διάφορες ανάγκες.
• Λιμενικοί Σταθμοί Κυθήρων: Στα Κύθηρα λειτουργούν δύο λιμενικοί σταθμοί, στην Αγία Πελαγία και το Καψάλι, αλλά το λιμάνι είναι στο Διακόφτι όπου λειτουργεί μόνο ένα φυλάκιο. Η Ενωση Προσωπικού προτείνει ίδρυση ενός Υπολιμεναρχείου στο Διακόφτι και κατάργηση των δύο Λιμενικών Σταθμών, πράγμα που θα συμβάλει και στην αποτελεσματικότητα και στην οικονομία της υπηρεσίας. Χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Καμβύσης πως στο Διακόφτι το 2010 αποβιβάστηκαν 51.877 επιβάτες και 18.409 οχήματα.

Ρεπορτάζ Κέλλυ Δημητρούλια
ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: