ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Ακριβότερα τα τέλη κυκλοφορίας

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν και φέτος, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, προκειμένου να προμηθευτούν το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας, το οποίο φέτος, για οχήματα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου του 2010 θα κοστίζει από 2 έως 120 ευρώ ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι.

Για παράδειγμα ένας πολίτης που έχει αυτοκίνητο 1000 κυβικών εκατοστών θα πληρώσει 120 ευρώ φέτος από 110 ευρώ που είχε πληρώσει πέρυσι. Αν κάποιος έχει αυτοκίνητο 1.600 κυβικών εκατοστών θα καταβάλλει 265 ευρώ, δηλαδή 25 ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι ενώ οι κάτοχοι αυτοκινήτων 2.000 κυβικών εκατοστών θα πληρώσουν 660 ευρώ από 600 ευρώ την περσινή χρονιά. Τα πιο υψηλά τέλη κυκλοφορίας φτάνουν τα 1320 ευρώ και θα κληθούν να τα πληρώσουν όσοι διαθέτουν αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 4.000 κυβικών εκατοστών.


Όσοι έχουν αγοράσει αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και μετά θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Για παράδειγμα εάν ένα καινούργιο αυτοκίνητο εκπέμπει κάτω από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δεν θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, παρά μόνο 5 ευρώ που αποτελεί το κόστος παραγωγής του σήματος, ενώ ένα όχημα που εκπέμπει 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, ο κάτοχός τους θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας αξίας 108 ευρώ.

Οι κάτοχοι των οχημάτων δεν προμηθευτούν το σηματάκι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου θα κληθούν να πληρώσουν διπλά την αξία των τελών κυκλοφορίας. Η προμήθεια των τελών κυκλοφορίας, θα γίνεται από τα υποκαταστήματα των τραπεζών και στο ταχυδρομείο ενώ στις εφορίες θα πρέπει να απευθύνονται οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που είτε δεν έχουν λάβει καθόλου το ειδοποιητήριο, είτε το έχουν χάσει, είτε το σχετικό σημείωμα αναγράφει λανθασμένα στοιχεία.

 ΑΠΟ http://www.pelop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...