ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 15 Μαΐου 2022

Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;


9 Dec 2021

Τα τελευταία 3-4 χρόνια η ακουστική της αναμονής στα φανάρια έχει αλλάξει άρδην. Μαζικοί ήχοι εκκίνησης μοτέρ συνοδεύουν κάθε μετάβαση από κόκκινο σε πράσινο, δείγμα

της σχεδόν καθολικής εφαρμογής των συστημάτων start-stop σε μια προσπάθεια για μείωση των τιμών μέσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Αν, όμως, δεν έχουμε τόσο καινούργιο αυτοκίνητο ή έκδοση που να διαθέτει την εν λόγω τεχνολογία, μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας;

Καταρχάς, θα πρέπει να δούμε την αρχή λειτουργίας και τα εξαρτήματα των start-stop. Το σβήσιμο του κινητήρα δεν συνοδεύεται από πλήρη απενεργοποίηση όλων των υπολοίπων λειτουργιών. Το ηχοσύστημα και τα φώτα, για παράδειγμα, παραμένουν ενεργά. Σαν να σβήναμε το μοτέρ χειροκίνητα, δηλαδή, στρίβοντας το κλειδί μέχρι την ανάφλεξη (το «On» στη φώτο). Διαδικασία που, ως γνωστό, «τρώει» τη μπαταρία. Για αυτό και τα μοντέλα με S&S έχουν αρκετά μεγαλύτερες, από ό,τι θα είχαν χωρίς αυτό. Κάτι που σημαίνει πως αν θέλουμε να αναβοσβήνουμε τον κινητήρα ιδιοχείρως, θα πρέπει να το κάνουμε τελείως. Κίνηση απαγορευτική μακριά από το φως της ημέρας, καθώς θα σβήναμε και τα φώτα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ορατότητα από τους άλλους χρήστες του δρόμου και την ασφάλεια.

Το δεύτερο επίμαχο σημείο, αφορά τη μίζα. Υπό κανονικές συνθήκες, ένας κινητήρας κατά τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου θα ενεργοποιηθεί/απενεργοποιηθεί γύρω στις 50.000 φορές. Η παρουσία συστήματος start-stop, ωστόσο, μπορεί να εκτινάξει τον φόρτο εργασίας μέχρι και στο δεκαπλάσιο! Ήτοι 500.000 «άναψε-σβήσε». Μια συνηθισμένη μίζα θα παρέδιδε πνεύμα πολύ, μα πολύ, νωρίτερα. Για αυτό και όπου υπάρχει ανάλογο σύστημα, το μέγεθος του εκκινητή είναι δυο φορές μεγαλύτερο. Χώρια τα ήπια υβριδικά συστήματα, που επίσης αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό και σε πολλές περιπτώσεις αναλαμβάνουν το ρόλο της μίζας. Καταλαβαίνουμε εύκολα, λοιπόν, πως αν προσπαθήσουμε να μιμηθούμε χειροκίνητα την τεχνολογία σε ένα αυτοκίνητο 20ετίας, αρκετά σύντομα θα χρειαστεί να επισκεφτούμε το συνεργείο για τα δέοντα.

Άρα; Είμαστε αναγκασμένοι να «καίμε» καύσιμο στο ρελαντί, εσαεί; Όχι απαραίτητα. Παρότι οι συχνά επαναλαμβανόμενες εκκινήσεις πράγματι επιβαρύνουν μίζα, κουζινέτα, μπαταρία και καταλύτη, αν γνωρίζουμε πως το φανάρι κρατάει πολύ δεν υπάρχει λόγος να μην σβήσουμε το μοτέρ. Υπάρχουν σημεία που το κόκκινο διαρκεί πάνω από 1,5-2 ή και παραπάνω λεπτά, ιδίως σε δρόμους που «εκβάλλουν» σε κεντρικές αρτηρίες. Με την προϋπόθεση πως δεν χρειάζεται ο φωτισμός του αυτοκινήτου, δεν υπάρχει πρόβλημα να απ-/ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα χειροκίνητα. Εκεί που προκύπτουν τα ζητήματα, είναι όταν το κάνουμε συνεχώς (από φανάρι σε φανάρι, ας πούμε). Παν μέτρον άριστον, συνεπώς, και ουδέν πρόβλημα.

Να σημειώσουμε εδώ πως στα αυτοκίνητα με σύστημα start-stop, δεκάδες αισθητήρες «διαβάζουν» την κατάσταση όλων των επίμαχων εξαρτημάτων. Αν τα δεδομένα από κάποιο το επιβάλλουν, ο κινητήρας μένει ενεργός. Εξ ου και το ανάλογο μήνυμα στον πίνακα οργάνων, που ενημερώνει τον οδηγό (αν και δεν διευκρινίζει κάθε φορά γιατί το start-stop δεν επεμβαίνει).

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: