ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Tαχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα και γιατί;


27 Oct 2021

Ο κάθε οδηγός έχει το δικό του τρόπο να χειρίζεται το αυτοκίνητο, ωστόσο πάντα υπάρχουν βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται γιατί βοηθούν σε πολλές

καταστάσεις. Ένας από αυτούς αφορούν τη σωστή χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο κάνει τη καθημερινότητα πολλών πιο δύσκολη, ειδικά στους πηγμένους δρόμους.

Κάποιοι αλλάζουν νωρίς ταχύτητες πριν ο κινητήρας αρχίσει να πιάνει ροπή, με αποτέλεσμα να ρετάρει και να κινδυνεύει να ξεκινήσει να χτυπάει πειράκια, άλλοι κάνουν άσκοπες αλλαγές σε υψηλές στροφές κ.λπ. Στην κατηφόρα όμως ποια είναι η σωστή επιλογή; Με «κουμπωμένη» ταχύτητα στο κιβώτιο ή με «νεκρά»;

Η απάντηση είναι με ταχύτητα, γιατί είναι σε κάθε περίπτωση είναι ιδανική, για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Ένας από τους βασικότερους είναι ότι επιβραδύνει πιο εύκολα το αυτοκίνητο με το που αφήσει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Έτσι δεν γίνεται τόσο συχνή χρήση των φρένων, πράγμα που συνεπάγεται λιγότερη φθορά σε δίσκους – τακάκια, αλλά και αποφυγή υπερθέρμανσης σε μια μεγάλη κατηφορική ορεινή διαδρομή. Παράλληλα, με ταχύτητα σε κατηφόρα η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου μηδενίζει, ενώ με τη νεκρά θα παρατηρήσετε ότι το trip computer μπορεί να δείχνει έως και 2,0 λτ./100 χλμ.

Η ταχύτητα που θα επιλέξετε στην κατηφόρα δεν είναι πάντα η ίδια, αφού εξαρτάται από τις συνθήκες και τη διαδρομή. Μια μικρή σχέση (π.χ. δευτέρα) φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο και είναι απαραίτητη μόνο σε πολύ σφιχτή ορεινή κατηφορική διαδρομή και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Αντιθέτως μια μεγάλη σχέση σε τέτοιες συνθήκες δεν φρενάρει και είναι σαν να έχει νεκρά επιλεγμένη στο κιβώτιο.

Συνοψίζοντας, αυτό που πρέπει να έχουν όλοι οι οδηγοί στο μυαλό τους είναι πως η κίνηση του αυτοκινήτου με «νεκρά» στην κατηφόρα είναι επικίνδυνη, ενώ δεν μειώνει την κατανάλωση του καυσίμου. Επίσης, όταν παρκάρουμε σε δρόμο με ανηφορική ή κατηφορική κλίση πάντα βάζουμε πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν, έτσι ώστε να μην τσουλήσει το αυτοκίνητο, στο ενδεχόμενο που δεν πιάνει καλά το χειρόφρενο.

 ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: