ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

Έλληνες vs Κινέζοι εφοπλιστές: Μπρα ντε φερ με 413 φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 6,3 δισ.


  • Μηνάς Τσαμόπουλος .

Από τις αρχές του χρόνου έχουν δοθεί $26,7 δισ. για την αγορά συνολικά 1.678 πλοίων διαφόρων τύπων, σημειώνοντας αύξηση 62,8% σε σύγκριση με το 2020

H καλύτερη χρονιά των τελευταίων ετών αποδεικνύεται το 2021 όσον αφορά στα ποσά που έχουν δοθεί για αγορές second hand πλοίων.

Έως και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου έχουν δοθεί 26,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 1.678 πλοίων διαφόρων τύπων, ποσοστό αύξησης 62,8% σε σύγκριση με το 2020 όταν τα κεφάλαια ανήλθαν στα 16,4 δισεκατομμύρια για 1.179 πλοία.

Το 2019 είχαν δοθεί 18,5 δισ. για 1.395 πλοία, το 2018 18,8 δισ. για 1.414 πλοία το 2017 20,4 δισ. για 1.584 πλοία και το 2016 14,8 δισ. για 1.228 πλοία.

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι second to nobody και στον τομέα αυτό, αφήνοντας πίσω τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως την 7η Νοεμβρίου οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους 5,69 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσοστό 20,9% επί του συνόλου των κεφαλαίων που έχουν δοθεί παγκοσμίως (26,7 δισ.) για την απόκτηση 319 πλοίων, ποσοστό 19% επί του συνόλου σε αριθμό πλοίων που έχουν αλλάξει χέρια (1.678).

Το 62,6% από τα πλοία που έχουν αγοράσει οι Έλληνες είναι φορτηγά για τα οποία έχουν δώσει το 60% από τα συνολικά κεφάλαια που έχουν ξοδέψει για αυτόν τον τύπο πλοίων.

Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά 319 πλοία τα 200 είναι φορτηγά αξίας 3,4 δισ. δολ., 81 δεξαμενόπλοια αξίας 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων, 28 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 226,5 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 160 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών

Οι Κινέζοι έχουν αγόρασαν 299 πλοία συνολικής αξίας 4,1 δισ. δολαρίων. Υπερτερούν των Ελλήνων στα φορτηγά.

Από αυτά τα 299 πλοία τα 213 είναι φορτηγά αξίας 2,9 δισ., 56 δεξαμενόπλοια αξίας 907,7 εκατ. και πέντε container ships έναντι 33,2 εκατ. και τρία υγραεριοφόρα 255,1 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΑΠΟ https://www.newmoney.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: