ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2021

«Στοπ» στις άναρχες πιάτσες: Πού και πώς θα βρίσκουμε ταξί – Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση


02/03/2021 12:03
 
Τις… προδιαγραφές προκειμένου να μπορεί ο εκάστοτε δήμος να οριοθετήσει τις πιάτσες ταξί που θα δημιουργηθούν προβλέπει απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, δεν μπορούν να χωροθετηθούν θέσεις στάθμευσης σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας με καθοριζόμενο όριο ταχύτητας μεγαλύτερο των 50 χλμ./ώρα, σε οδούς με παράπλευρο δίκτυο και σε δρόμους όπου υπάρχουν λεωφορειολωρίδες κυκλοφορίας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ειδικότερα, η χωροθέτηση θέσης στάθμευσης ταξί γίνεται σε οδικά τμήματα, όπου επιτρέπεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων. Δηλαδή μπορεί να γίνει σε οδούς μονής ή διπλής κυκλοφορίας.

Αποστάσεις

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΟΜΕ, «απαραίτητο εναπομείναν πλάτος ανά λωρίδα κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι σε οδό μονής κυκλοφορίας το ελάχιστο στα τρία μέτρα και σε οδό διπλής κυκλοφορίας στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά. Σε οδούς όπου διέρχεται λεωφορείο το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος της οδού θα πρέπει να είναι στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά».

Αναλυτικότερα, το πλάτος της χωροθετούμενης θέσης επί οδοστρώματος ή και σε εσοχή ορίζεται κατ’ ελάχιστο στα δύο μέτρα και είκοσι εκατοστά και το χωροθετούμενο μήκος ανά όχημα στα πέντε μέτρα.

Σε σημεία-κλειδιά

Οι χωροθετούμενες θέσεις στάθμευσης ταξί (πιάτσα) προτείνεται να βρίσκονται πλησίον σημείων σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων, όπως σταθμοί μέσων σταθερής τροχιάς, αεροδρόμια, νοσοκομεία, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, κεντρικά σημεία πόλης κ.λπ. Η προτεινόμενη απόσταση της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί από τα σημεία προσέλκυσης προτείνεται να είναι η μέγιστη μέχρι τετρακόσια μέτρα.

Παράλληλα, συνιστάται η χωροθέτηση της πιάτσας να γίνεται πλησίον διαβάσεων πεζών, ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση της θέσης ταξί από τους πεζούς. Ωστόσο, η διάβαση πεζών θα πρέπει να προηγείται της θέσης στάθμευσης ταξί και να βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση πέντε έως δέκα μέτρα τουλάχιστον.

Ιδιαίτερη προσοχή, σύμφωνα με την απόφαση, θα πρέπει να δοθεί στην απόσταση των χωροθετούμενων θέσεων από φωτεινούς σηματοδότες και από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP). Επιτρέπεται παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 34 (ΚΟΚ), με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλίζεται η οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και θα διασφαλίζεται απαραίτητα η καλή ορατότητα των πινακίδων σήμανσης και των σηματοδοτών.

Εσοχές…

Σε περίπτωση που, για τη χωροθέτηση θέσης στάσης-στάθμευσης ταξί, απαιτηθεί η δημιουργία εσοχής εις βάρος του πεζοδρομίου, τότε το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος πεζοδρομίου δεν θα είναι λιγότερο του ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών, μη συμπεριλαμβανομένης της κατακόρυφης σήμανσης και αστικού εξοπλισμού.

Για χωροθετούμενες θέσεις σε εσοχή, ιδιαίτερα πλησίον νοσοκομείων, αεροδρομίων κ.λπ., προτείνεται η δημιουργία εσοχής με διαμόρφωση ραμπών για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρίες.

Αναφορικά με την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, απαιτείται μεταξύ των άλλων να διασφαλίζονται καλές συνθήκες ορατότητας με επαρκή φωτισμό.

Ταυτόχρονα, για την οριοθέτηση των θέσεων στάθμευσης ταξί απαιτείται οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, η οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις τεχνικές οδηγίες και τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Μελέτες

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη χωροθέτηση της πιάτσας απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης.

Συγκεκριμένα, η μελέτη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και για λόγους ισονομίας αφενός τη ζήτηση για ταξί σύμφωνα με τις παρακείμενες δραστηριότητες και αφετέρου την ανάγκη για στάθμευση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των κατοίκων της περιοχής.

Επίσης, θα πρέπει να τεκμηριώνεται ότι από την εφαρμογή της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί δεν θα επηρεαστεί αρνητικά το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού και τυχόν παρακείμενων κόμβων και θα διασφαλίζεται ότι η διερχόμενη κυκλοφορία θα διεξάγεται με ασφάλεια και απρόσκοπτα.

ΑΠΟhttps://www.newsbomb.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη