ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Αποκλειστικό! Τι δίκυκλο θα οδηγείτε με δίπλωμα αυτοκινήτου

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το Newsauto.gr αποκαλύπτει τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες.

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Newsauto.gr που δημοσιεύθηκε το Νοέμβριο του 2020 σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε μια demi ισοδυναμία για τα διπλώματα οδήγησης μεταξύ αυτοκινήτου και δίκυκλου καθώς οι κάτοχοι αδειών οδήγησης ΙΧ θα μπορούν μετά από την επιτυχή πραγματοποίηση πρακτικών εξετάσεων οδήγησης ή παρακολούθησης υποχρεωτικών μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης να οδηγούν και δίκυκλο με κινητήρα έως 125 κ.εκ.

Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από τα Μοτοποδήλατα με κινητήρες έως 49 κ.εκ. καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτου θα μπορούν να οδηγούν νόμιμα μοτοποδήλατα!

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή την ισοδυναμία έχει θέσει κάποιες προϋποθέσεις όπως ο οδηγός να είναι κάτοχος της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου πάνω από 6 έτη και να έχει συμπληρώσει το 27 έτος της ηλικίας του, ενώ αρχικά οι προϋποθέσεις ήταν 8 έτη κάτοχος διπλώματος και να έχει συμπληρώσει τα 30 έτη.

Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο διασφαλίζει στο μέγιστο βαθμό ότι οι χρήστες των αδειών οδήγησης αυτοκινήτων έχουν αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία στο δρόμο ώστε να μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια με ένα μοτοποδήλατο όπως συμβαίνει και σε πολλά άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Για δίκυκλα με κινητήρες έως 125 κ.εκ. η ισοδυναμία είναι demi όπως είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr το Νοέμβριο του 2020 και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες η νόμιμη οδήγηση των δίκυκλων της κατηγορίας Α1 θα ισχύει σε περίπτωση που ο οδηγός είναι κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτου για πάνω από 6 χρόνια, να έχει συμπληρώσει τα 27 έτη και να έχει παρακολουθήσει την υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση διάρκειας τουλάχιστον 3 μαθημάτων.

Ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο αν οι κάτοχοι των αδειών οδήγησης αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν θα υποβάλλονται σε πρακτικές εξετάσεις οδήγησης ή για την απόκτηση της άδειας οδήγησης Α1 θα χρειάζονται μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης. Είναι πολύ πιθανό τα μαθήματα της πρακτικής εκπαίδευσης να είναι αρκετά για την απόκτηση της συγκεκριμένης άδειας δίκυκλου χωρίς την συμμετοχή σε πρακτικές εξετάσεις οδήγησης.

Όσον αφορά στις άδειες οδήγησης για τα τετράτροχα οχήματα γνωστά και ως «γουρούνες» θα μπορούν να οδηγηθούν από τους κατόχους διπλωμάτων οδήγησης Β (αυτοκινήτου), πλην των ελαφρών τετράκυκλων, όπως ισχύει δηλαδή και σήμερα.

ΑΠΟ https://www.newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: