ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Αεροδρόμια σύγχρονα, όμορφα και ασφαλή


Ηλίας Μπέλλος

Οταν επιτέλους ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια, μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει τους ξένους και Ελληνες ταξιδιώτες σε δεκατέσσερα ελληνικά αεροδρόμια: καινούργια κτίρια,

χώρους εξυπηρέτησης ταξιδιωτών και εκατοντάδες άλλες ευκολίες και βελτιώσεις διαθέτουν πλέον και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Οπως ανακοίνωσε επίσημα την Τετάρτη η κοινοπραξία που ανέλαβε την παραχώρησή τους τον Απρίλιο του 2017, ολοκληρώθηκαν όλα τα έργα που είχαν συμφωνηθεί στη σχετική σύμβαση, αλλά και ορισμένα επιπλέον, συνολικού προϋπολογισμού 440 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση που ολοκληρώθηκε περιλαμβάνει την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης. Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια πλέον διαθέτουν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.

Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece, για την αναβάθμιση του οποίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, διαθέτει πλέον νέο τερματικό σταθμό, ο οποίος συνδέεται με τον προϋπάρχοντα με αερογέφυρες. Ετσι διπλασιάστηκε η συνολική έκταση των αεροσταθμών του και δημιουργήθηκαν νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης και νέα καταστήματα εστίασης και αγορών.

Τα αεροδρόμια στα οποία τα έργα αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν πρώτα ήταν πάντως της Ζακύνθου, των Χανίων Κρήτης και της Καβάλας. Στη Ζάκυνθο υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, οπότε τα check- in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στα Χανιά αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στην Καβάλα, όπου στο «Μέγας Αλέξανδρος», μεταξύ άλλων, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 1.900 τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ένα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου, το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.500 τ.μ., αναμορφώθηκε πλήρως και έχει πλέον 14 check-in, 7 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο, μετά την ολοκλήρωση των έργων και την επέκταση κατά 1.500 τ.μ., έχει γίνει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας. Το αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι μεγαλύτερο κατά 2.200 τ.μ. και στη Μυτιλήνη το «Οδυσσέας Ελύτης» διαθέτει πλέον ολοκαίνουργο αεροσταθμό έκτασης 7.100 τ.μ. Στο αεροδρόμιο «Αννα Πολλάτου» της Κεφαλλονιάς υπάρχει νέος αεροσταθμός επιφάνειας 10.700 τ.μ. με αυξημένα check-in κατά 70% και διπλάσια σημεία ασφαλείας και πύλες αναχωρήσεων.

Καινούργιος και μεγαλύτερος κατά 50% είναι και ο αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυκόνου, με περισσότερα check-in και πύλες αναχωρήσεων. Το αεροδρόμιο της Ρόδου έχει μια εντελώς διαφορετική και αναβαθμισμένη εικόνα, με αναδιαμορφωμένο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και αύξηση σημείων check-in, ιμάντων παραλαβής αποσκευών και σημείων ασφαλείας και ελέγχου. Το ίδιο έχει γίνει και στο «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας. Ο νέος τερματικός σταθμός, επιφάνειας 10.400 τ.μ. ως επέκταση του υφισταμένου, φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Στην Κω η Fraport Greece προχώρησε σε κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ., στην κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και στην αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος, ενώ στη Σαντορίνη αναπτύχθηκε νέος αεροσταθμός 15.000 τ.μ.
«Πλέον η χώρα διαθέτει 14 σύγχρονα και φιλικά προς τον επιβάτη αεροδρόμια, που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για να ξαναπάρουν μπρος οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell.

ΑΠΟ https://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: