ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Επιδοτούνται ενοίκια, μισθοί, φως, νερό, τηλέφωνο


  • Κωστής Πλάντζος

Το σχέδιο για έξτρα κονδύλια από Μάρτιο στις επιχειρήσεις - Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν - Τι προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός

«Ποδαρικό» με νέου τύπου επιδότηση για τις επιχειρήσεις κάνει το 2021. Το Κράτος θα επιδοτεί πάγιες δαπάνες των επιχειρήσεων, δηλαδή τα βασικά τους έξοδα λειτουργίας. Σε συνεννόηση με την Κομισιόν, το υπουργείο Οικονομικών θα καταρτίσει τη λίστα που καθορίζει τις επιλέξιμες δαπάνες που θα επιδοτηθούν. Και με ειδικό αλγόριθμο, θα προσφέρει «α λα καρτ» βοήθεια στις επιχειρήσεις που την έχουνε απόλυτη ανάγκη.

Διεκδικεί επίσης αύξηση στο επιτρεπόμενο ανώτατο πλαφόν κρατικής βοήθειας προς τις επιχειρήσεις, αλλά και μερίδιο από τα κονδύλια που απέμειναν αδιάθετα από το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SURE και από χώρες που δεν εξάντλησαν το δικαίωμα χρηματοδότησής τους.

«Εκτακτο» μέτρο για «πάγιες» δαπάνες

Η αρχή θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα φέρει το υπουργείο Οικονομικών για να θεσπίσει το πλαίσιο για να εφαρμοστεί το νέο προσωρινό μέτρο στήριξης της επιδότησης παγίων δαπανών. Θα αφορά επιχειρήσεις που είχαν ζημίες το 2020. Αιτήσεις και πρώτες πληρωμές σε δικαιούχους προβλέπονται τον Μάρτιο ή Απρίλιο.

Στόχος είναι να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις, επιπλέον από όσα έλαβαν από την Επιστρεπτέα Προκαταβολή, για πάγιες δαπάνες που δεν καλύφθηκαν από τα μέτρα στήριξης που πρόσφερε σωρηδόν ως τώρα η κυβέρνηση.

Γενικά στις επιχειρήσεις, ως «πάγιες δαπάνες» θεωρούνται κατεξοχήν οι πληρωμές για ενοίκια, οι μισθοί, το κόστος ύδρευσης, οι δαπάνες για ηλεκτρική Ενέργεια και Τηλεπικοινωνίες.

Μέσα στον Φεβρουάριο θα ξεκαθαρίσει ποιες ακριβώς δαπάνες τελικώς θα επιδοτηθούν και για ποιους. Οι όροι, οι κατηγορίες δαπανών και οι δικαιούχοι θα καθοριστούν αναλυτικότερα σε συνεννόηση με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού DG COM της Κομισιόν, ώστε να διασφαλιστεί ότι το μέτρο δεν προσκρούει σε διατάξεις για τις κρατικές ενισχύσεις και τον υγιή ανταγωνισμό.

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν

Το νέο πλαίσιο να προστεθεί στα υφιστάμενα μέτρα στήριξης, αλλά θα λαμβάνει υπόψην τη χρηματοδότηση που έλαβαν ως τώρα οι δικαιούχοι. Έρχεται να καλύψει ό,τι δεν κάλυψαν τα υφιστάμενα ως τώρα μέτρα. Όλες αυτές τις δαπάνες, το Κράτος τις έχει ήδη επιδοτήσει, όπως με το Πρόγραμμα Συνεργασία, το «κούρεμα» ενοικίων ή την Επιστρεπτέα 1-5 κλπ. Σύμφωνα με πληροφορίες, με το νέο μέτρο στήριξης, το ποσό με το οποίο θα μπορεί να επιδοτηθεί μια επιχείρηση, θα ξεπερνά το όριο των 800.000 ευρώ που ισχύει στις επιστρεπτέες προκαταβολές.

Εάν όμως η επιχείρηση επωφελήθηκε από μέτρα στήριξης του 2020-2021, τα ποσά που κάλυψαν συγκεκριμένες «πάγιες δαπάνες» θα αφαιρούνται από τον αλγόριθμο και την επιδότηση από το νέο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, από την επιδότηση παγίων δαπανών θα αφαιρείται όσα έλαβε μια επιχείρηση σαν αναστολή πληρωμής ενοικίων. Ή από την επιδότηση των μισθών, θα αφαιρούνται όσα καταβάλλει το Κράτος για αναστολές εργασίας ή το πρόγραμμα «Συνεργασία».

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να υποστηρίξει με κρατικούς πόρους τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, που αντιμετωπίζουν ασφυκτικά προβλήματα ρευστότητας χάνοντας ένα σημαντικό κομμάτι του τζίρου τους από τα συνεχόμενα lockdowns. Με βάση και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, τα κονδύλια προορίζονται σε βιώσιμες επιχειρήσεις που απασχολούν έως 250 εργαζομένους. Από την επιδότηση θα αποκλείονται επιχειρήσεις χωρίς προσωπικό.

Για την επιλογή των δικαιούχων επιχειρήσεων, θα απαιτείται να είναι βιώσιμες. Το υπουργείο Οικονομικών θα ζητήσει να υποβάλουν όλα τα διαθέσιμα οικονομικά τους στοιχεία (τζίρους, ζημίες, δαπάνες, καταθέσεις). Με βάση αυτά θα προκύψει και ο αλγόριθμος διανομής της επιδότησης, το τελικό ύψος της οποίας θα αποφασιστεί τον Μάρτιο.

Τι προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός

Όλο το σχέδιο αυτό, βασίζεται στην Ανακοίνωση  που εξέδωσε τον Μάρτιο του 2020 η Κομισιόν και επιγράφεται ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ COVID-19 . Κάθε χώρα «δύναται» να κάνει χρήση εκτάκτων μέτρων όπως αυτά που περιγράφονται στην ανακοίνωση, εντός των ορίων που τίθενται και προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα δεδομένα κάθε χώρας. Το γενικό αυτό πλαίσιο που θα εξειδευτεί για τη χώρα μας τις προσεχείς εβδομάδες, προβλέπει τα εξής για το συγκεκριμένο μέτρο:

* Ενισχύσεις υπό μορφή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες

  • Τα κράτη μέλη μπορούν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να συνεισφέρουν στις μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες των εν λόγω επιχειρήσεων των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα ανεστάλη ή μειώθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας της COVID-19.
  • Εάν τα εν λόγω μέτρα συνιστούν ενίσχυση, η Επιτροπή θα μππορεί να τα κάνει αποδεκτά,  εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α)   Η ενίσχυση χορηγείται το αργότερο στις 30 Ιουνίου 2021 και καλύπτει μη  καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο μεταξύ 1ης  Μαρτίου 2020 και 30ής Ιουνίου 2021, ή μέρους της εν λόγω περιόδου («επιλέξιμη περίοδος»)·

β) Η ενίσχυση χορηγείται σε επιχειρήσεις που κατά τη διάρκεια της  επιλέξιμης περιόδου υφίστανται μείωση του κύκλου εργασιών κατά τουλάχιστον 30 % σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019·

γ) Μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες είναι οι πάγιες δαπάνες που πραγματοποίησαν οι επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου οι οποίες δεν καλύπτονται ούτε από τα κέρδη (δηλαδή έσοδα μείον μεταβλητές δαπάνες) κατά την ίδια περίοδο ούτε από άλλες πηγές, όπως ασφάλιση, προσωρινά μέτρα ενίσχυσης  ή στήριξη από άλλες πηγές.

  • Η ένταση της ενίσχυσης δεν υπερβαίνει το 70 % των μη καλυπτόμενων πάγιων δαπανών, με εξαίρεση τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του γενικού κανονισμού απαλλαγής κατά κατηγορία), όπου η ένταση ενίσχυσης δεν υπερβαίνει το 90 % των μη καλυπτόμενων πάγιων δαπανών.
  • Οι ζημίες των επιχειρήσεων, όπως εμφανίζονται στις καταστάσεις κερδών και ζημιών τους, κατά τη διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου θεωρείται ότι συνιστούν μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες.
  • Οι ενισχύσεις στο πλαίσιο του παρόντος μέτρου μπορούν να χορηγούνται βάσει των προβλεπόμενων ζημιών.
  •  Το τελικό ποσό της ενίσχυσης προσδιορίζεται μετά την πραγματοποίηση των ζημιών βάσει ελεγμένων λογαριασμών ή, με κατάλληλη αιτιολόγηση που παρέχεται από το κράτος μέλος στην Επιτροπή (για παράδειγμα σε σχέση με τα χαρακτηριστικά ή το μέγεθος συγκεκριμένων τύπων επιχειρήσεων), βάσει φορολογικών δηλώσεων.
  • Κάθε πληρωμή που υπερβαίνει το τελικό ποσό της ενίσχυσης ανακτάται·
  • Σε καμία περιπτώσει, η συνολική ενίσχυση δεν μπορέι να υπερβαίνει τα 3 εκατ. ευρώ ανά επιχείρηση.
  • Η ενίσχυση μπορεί να χορηγείται με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, εγγυήσεων και δανείων
  • Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης·
  • Οι ενισχύσεις στο πλαίσιο του μέτρου αυτού δεν σωρεύονται με άλλες ενισχύσεις για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες·
  • στ) η ενίσχυση δεν μπορεί να χορηγείται σε επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές (κατά την έννοια του γενικού κανονισμού απαλλαγής κατά κατηγορία ) την 31η Δεκεμβρίου 2019. Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω, μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του γενικού κανονισμού απαλλαγής κατά κατηγορία) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης.

ΑΠΟ https://www.newmoney.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: