ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Πώς θα μετακινηθούμε με ασφάλεια


Γιάννης Σκουφής - CNN Greece                                                                       Ανανεώθηκε:  
 
Η κακοκαιρία «Λέανδρος» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε όλη τη χώρα και παρά το ότι οι μετακινήσεις μας είναι περιορισμένες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού -και απαγορευμένες για τους περισσότερους από νομό σε νομό- θα προκαλέσει προβλήματα σε όλους όσους πρέπει παρόλα αυτά να μετακινηθούν.

Προκειμένου λοιπόν οι αναγκαίες αυτές μετακινήσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς αρκεί να ακολουθήσουμε μερικούς απλούς κανόνες, που σε γενικές γραμμές βασίζονται στην καλή κατάσταση του αυτοκινήτου μας και στην προσεκτική μας οδήγηση και ει δυνατόν στην πρόβλεψη και αποφυγή καταστάσεων που μπορεί να μας δυσκολέψουν.

Σε ότι αφορά λοιπόν το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε βέβαιοι για τη σωστή στάθμη των λιπαντικών και την ύπαρξη ψυκτικού υγρού κατάλληλου για χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ εξαιρετικά σημαντική είναι η κατάσταση της μπαταρίας -αν είναι παλιά και ταλαιπωρημένη μπορεί να μας αφήσει στα κρύα του λουτρού- και των ελαστικών. Αν έπρεπε να τα είχατε αλλάξει εδώ και καιρό ο κίνδυνος αυξάνει σημαντικά οπότε είναι μάλλον πιο φρόνιμο να αποφύγετε τις μετακινήσεις και με την πρώτη ευκαιρία να τα αντικαταστήσετε.

Πριν την εκκίνηση καθαρίζουμε το αμάξωμα, τα παρμπρίζ και τα παράθυρα -ποτέ με τη χρήση ζεστού νερού γιατί είναι πολύ πιθανό να κάνουν ρωγμές ή να σπάσουν, αλλά με μια κατάλληλη ξύστρα- βάζουμε κατάλληλες αλυσίδες ή κάτι αντίστοιχο όπως «κουβέρτες» στο πορτμπαγκάζ και έχουμε για κάθε ενδεχόμενο γεμάτο το ρεζερβουάρ και φορτισμένο το κινητό.

Στο δρόμο διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, δεν αναπτύσσουμε μεγάλη ταχύτητα, αποφεύγουμε το έντονο φρενάρισμα και τις απότομες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε όσο το δυνατόν πιο προοδευτικά ώστε να μην προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντας στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η. Στην εκκίνηση, λόγω της περιορισμένης πρόφυσης, ίσως τα πράγματα να είναι πιο εύκολα και ασφαλή αν επιλεγεί η 2α στο κιβώτιο.

Σε ότι αφορά το σύστημα θέρμανσης καλό θα είναι να μη ρυθμίζεται στη μέγιστη δυνατή θερμοκρασία γιατί έτσι θα επηρεαστούν αρνητικά τα αντανακλαστικά σας, ενώ αν θα πρέπει να βάλετε αλυσίδες ή «κουβέρτες» και δεν το έχετε κάνει ξανά είναι βέβαιο πως θα ταλαιπωρηθείτε. Οπότε οπλιστείτε με υπομονή και φορέστε ένα ζεστό μπουφάν, σκούφο και γάντια για να νοιώθετε λίγο καλύτερα.

Θυμηθείτε πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες μπαίνουν πάντα στους κινητήριους τροχούς -μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα. Στα τετρακίνητα μπροστά προκειμένου να έχουμε καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συνιστά ο κατασκευαστής (θα το βρείτε στις οδηγίες χρήσης που καλό είναι να υπάρχουν στο ντουλαπάκι), ενώ με τις «κουβέρτες» δεν πρέπει να πατήσετε άσφαλτο γιατί θα τις καταστρέψετε.

Μια πολύ καλή λύση, ειδικά αν κινείστε συνεχώς σε περιοχές που το χειμώνα πιάνουν εύκολα χιόνι και πάγο είναι τα χειμερινά ελαστικά, που χάρη στην κατάλληλη χάραξη και τη μαλακή τους γόμα είναι κατάλληλα ακόμα και για πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Καλές μετακινήσεις!

ΑΠΟ  https://www.cnn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: