ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

Πως «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;


24 Jan 2021

Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα), είναι η μπαταρία του. Ακόμα και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή μπαταρία

για τις εκκίνηση και διάφορες επιμέρους λειτουργίες, αφού η «μεγάλη» μπαταρία είναι για να δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα.

Μια συνηθισμένη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι τα 3-4 χρόνια, ωστόσο ανάλογα τη χρήση και συντήρηση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο ή πολύ λιγότερο, αν δεν τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες. Οι εχθροί της μπαταρίας είναι πολλοί και την «σκοτώνουν» σιγά – σιγά, που σημαίνει ότι μια μέρα το αυτοκίνητο ξαφνικά δεν θα παίρνει μπρος και θα μοιάζει λες και έχει νεκρώσει. Γι’ αυτό καλό είναι να υπάρχει πάντα στο αυτοκίνητο ένα σετ καλωδίων για να γίνει εκκίνηση μέσω μπαταρίας άλλου αυτοκινήτου (δείτε εδώ πως γίνεται).

Οι πολύ κοντινές καθημερινές μετακινήσεις δεν αφήνουν την μπαταρία να φορτίσει, που σημαίνει ότι αν έχει «εξασθενήσει» θα πρέπει να γίνουν αρκετά χιλιόμετρα έτσι ώστε να αναζωογονηθεί. Εφόσον ο κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας, δεν πρέπει να αφήνουμε για πολύ ώρα διάφορα συστήματα να λειτουργούν, όπως φώτα, το σύστημα πολυμέσων, ή το καλοριφέρ. Στα καινούργια αυτοκίνητα, για λόγους ασφαλείας εμφανίζεται μια σχετική προειδοποίηση και λίγο μετά όλες οι λειτουργίες απενεργοποιούνται. Ένα ξεχασμένο κινητό ή ακόμα χειρότερα laptop που φορτίζει μέσω της θύρας USB, τραβάει αρκετό ρεύμα.

Από τους μεγαλύτερους εχθρούς της μπαταρίας είναι η ακινητοποίηση του οχήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να αποσυνδέεται ο ακροδέκτης από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και να καλύπτεται με μια πλαστική σακούλα για να μην έρχεται σε επαφή με μεταλλικά μέρη. Οι πόλοι της μπαταρίας πρέπει να καθαρίζονται τακτικά και να αφαιρούνται τυχόν άλατα.

Βασικό αξεσουάρ που αντλεί ρεύμα και πρέπει να ελέγχεται από ηλεκτρολόγο για τυχόν διαρροή ρεύματος, είναι ο συναγερμός. Εύκολα μπορεί να αποφορτίσει μια μπαταρία, ενώ αυτό είναι σίγουρο όταν το αυτοκίνητο έχει να κινηθεί για πολλές μέρες.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος μειώνουν την απόδοση της μπαταρίας. Γι’ αυτό αν ένα κρύο πρωϊνό δεν πάρει μπρος το αυτοκίνητο γιατί θα έχει αδειάσει η μπαταρία, θα πρέπει να γίνει αμέσως αντικατάστασή της. Σε κάθε περίπτωση η συμβολή ενός ηλεκτρολόγου είναι σημαντική, γιατί η γρήγορη αποφόρτιση μιας μπαταρίας μπορεί να οφείλεται και από άλλες βλάβες που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, όπως είναι πρόβλημα στο δυναμό και στους πολλαπλασιαστές.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: