ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Εργα οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία σε όλη τη χώρα


 25|11|2020 | 15:36

Στην τελική ευθεία για την υλοποίησή του μπήκε πλέον το πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.


Υπεγράφη σήμερα δανειακή σύμβαση 450 εκ. € ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για την υλοποίηση του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ) το οποίο έχει κεντρική θέση στο σχεδιασμό του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Συγκεκριμένα, το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». Συνολικά:

    Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.
    Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000χλμ., από τα οποία 4.200χλμ εθνικών οδών και 10.800 χλμ περιφερειακών οδών.
    Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

Το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κλπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.
Καραμανλής: Η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα

«Η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί στην ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος. Προχωράμε, λοιπόν, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επεμβάσεων στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο όλης της χώρας. Ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες εντοπίσαμε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και τις συγκεκριμένες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Τώρα, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση και είναι πολύ σημαντικό που έχουμε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρωγό σε αυτή μας την προσπάθεια. Η υλοποίηση αυτού του Προγράμματος είναι ένα σημαντικό βήμα για την οδική μας ασφάλεια. Σε συνδυασμό με τη βελτίωση της οδικής μας συμπεριφοράς –στόχο για τον οποίον επίσης ετοιμάζουμε κινήσεις – μπορούμε να καταφέρουμε να έχουμε λιγότερα και λιγότερο σοβαρά οδικά ατυχήματα στη χώρα μας».
ΓΓ Υποδομών: Στόχος να γίνει ασφαλέστερη η οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα, γιατί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτίωσης επεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Στόχος είναι να κάνουμε ασφαλέστερη την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους, για αυτό και προχωράμε σε μια σειρά από στοχευμένες σημαντικές παρεμβάσεις σε όλους τους δρόμους της χώρας. Παρεμβαίνουμε καθοριστικά σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα με σημειακές βελτιώσεις, δημιουργώντας έτσι ένα ποιοτικότερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για όλους τους Έλληνες. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος αυτού, αναμένεται να δοθεί δουλειά σε μικρότερους ή μεγαλύτερους μελετητές και κατασκευαστές σε μια περίοδο που το έχουν μεγάλη ανάγκη τόσο εκείνοι όσο και η χώρα. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ΠΕΒΟΑ, είναι ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και αποδεικνύει εμπράκτως την κατεύθυνση της πολιτικής μας», δήλωσε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιώργος Καραγιάννης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ: Μία πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας

«Μία πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο εκτός των αυτοκινητοδρόμων, ξεκινάει και τυπικά σήμερα, με τη σύναψη δανειακής σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Εγνατία Οδός Α.Ε. υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που τόσο το Υπουργείο όσο και η ΕΤΕΠ, εμπιστεύτηκαν το σημαντικό αυτό πρόγραμμα, στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., συνεκτιμώντας την τεχνογνωσία της εταιρείας αλλά και την αποτελεσματικότητά της, γεγονός που αποτελεί, πέρα από επιβράβευση και προοπτική για το μέλλον της εταιρείας».


Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/ypoyrgeio-ypodomon-metaforon-erga-odikis-asfaleias

Δεν υπάρχουν σχόλια: