ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Σωστή οδήγηση & χρήση του αυτοκινήτου το χειμώνα








Η οδήγηση του αυτοκινήτου το χειμώνα κρύβει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις στους δρόμους, ενώ όλοι οι οδηγοί πρέπει να έχουν κάνει μια σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν διάφορες
καταστάσεις. Η βροχή, το χιόνι, οι χαμηλές θερμοκρασίες, η ομίχλη και λοιπές καταστάσεις χρειάζονται τους κατάλληλους χειρισμούς. Εμείς, σας παρουσιάζουμε παρακάτω ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για την σωστή οδήγηση και χρήση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Εκκίνηση – προθέρμανση

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ξεκινήστε να οδηγείτε αργά, αφήνοντας τον κινητήρα να λειτουργεί στις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές. Μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις για τα πρώτα χιλιόμετρα. Περιμένετε μέχρι να αρχίσει να κινείται η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα. Είναι άσκοπο να προσπαθείτε να ζεστάνετε τον κινητήρα με το αυτοκίνητο σταματημένο να λειτουργεί στο ρελαντί.

Ξεθάμπωμα παραθύρων

Το θάμπωμα των παραθύρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο το χειμώνα. Για να ξεθαμπώσουν γρήγορα ενεργοποιείστε το air condition με κατεύθυνση του αέρα προς τα παράθυρα. Ποτέ μην επιλέγετε την ανακύκλωση αέρα γιατί θα θαμπώσουν περισσότερο τα παράθυρα.

Οδήγηση στη βροχή

Όταν βρέχει αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης, γι’αυτό η απόστασή μας από το προπορευόμενο όχημα πρέπει να είναι μεγαλύτερη και ποτέ δεν κολλάμε από πίσω. Επίσης, η πίεση στο πεντάλ του φρένου γίνεται μαλακά. Αποφεύγετε την κίνηση σε λιμνασμένα νερά γιατί προκαλείται υδρολίσθηση, αλλά και τις λακκούβες με νερό, γιατί μπορεί να είναι πολύ βαθιές και ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές σε λάστιχα, ζάντες και αναρτήσεις. Ποτέ μην περνάτε με γρήγορη ταχύτητα σημεία που υπάρχει πολύ νερό γιατί μπορεί να ρουφήξει νερό η εισαγωγή αέρα του κινητήρα, αλλά και γιατί μπορεί να στραβώσουν οι ζεστοί δίσκοι των φρένων.

Οδήγηση στο χιόνι

Αποφεύγονται οι απότομοι χειρισμοί του αυτοκινήτου, όπως το πάτημα των πεντάλ του γκαζιού και των φρένων και το στρίψιμο του τιμονιού γιατί πολύ εύκολα το όχημα μπορεί να παρεκτραπεί από την πορεία του ακόμα και όταν εφοδιάζεται με ABS, ASR, ESP κ.λπ. Επίσης, ο οδηγός πρέπει να διατηρεί μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα γιατί στο χιονισμένο οδόστρωμα αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης, ενώ συνήθως η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Αντιολισθητικές αλυσίδες 

Είναι άκρως απαραίτητες σε όσους μένουν σε ορεινές περιοχές ή πρόκειται να ταξιδέψουν σε κάποιο μέρος όπου υπάρχει χιόνι ή θα χιονίσει. Παράλληλα, καλό είναι να γίνει μια δοκιμή τοποθέτησης και φυσικά να είναι κατάλληλες για τις διαστάσεις των ελαστικών.

Χρήσιμα στο αυτοκίνητο

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι πιο εύκολο να αποφορτιστεί, ειδικά όταν είναι αδύναμη. Γι’αυτό πάντα πρέπει να υπάρχουν καλώδια εκκίνησης ανάγκης. Χρήσιμο σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες είναι και το αποπαγωτικό λιπαντικό κλειδαριών. Παράλληλα μια κουβέρτα φλις καλό είναι να  υπάρχει στο αυτοκίνητο, γιατί μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση που έχει μπλοκάρει ένας δρόμος (π.χ. από έντονη χιονόπτωση) και ο κινητήρας πρέπει να σβήσει.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: