ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018

Νέο σενάριο μετά το φιάσκο στο Πάτρα - Πύργος: Με σύμβαση παραχώρησης το Καλό Νερό - Τσακώνα

Δευτέρα, 05 Φεβρουαρίου 2018 





Mε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως συμπληρωματικό έργο στη σύμβαση παραχώρησης του “Μορέα”, εξετάζει η κυβέρνηση την υλοποίηση του έργου του δρόμου Καλό Νερό – Τσακώνα.
Ο δρόμος αυτός που αποτελεί την
κατάληξη της Ολυμπίας Οδού και ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο της χώρας, θα λειτουργεί με διόδια.
Την προοπτική αυτή μας επεσήμαναν έγκυρες πηγές του υπουργείου Υποδομών, που μας ενημέρωσαν και για το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, το οποίο φαίνεται να βρίσκεται στα αζήτητα μετά την απαγορευτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σε οποιαδήποτε διαπλάτυνση του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του.

Για το Καλό Νερό - Τσακώνα, το κόστος της κατασκευής του υπολογίζεται στα 100 εκ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι περιβαλλοντικά εγκεκριμένο και στο μεγαλύτερο μέρος του προβλέπει νέα χάραξη: Παράκαμψη στο Κοπανάκι με κατ εντ κάβερ, διέλευση πιο νότια στο Δώριο από τον υφιστάμενο δρόμο και πιο βόρεια σε Μάλθη - Κόκλα και στην περιοχή που είναι οι στροφές (μεταξύ Καλού Νερού - Κοπανακίου) καινούργια χάραξη.
Οσον αφορά το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, από τη μελέτη της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, προβλεπόταν: Από την παράκαμψη του Πύργου μέχρι και τον κόμβο του Σαμικού καινούργια χάραξη. Από τον κόμβο Σαμικού μέχρι και την Ελαία αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου και στη συνέχεια νέα χάραξη ανατολικά προς την παράκαμψη Καλού Νερού. Η μελέτη καθόριζε τα 9,5 μέτρα πλάτος του υφιστάμενου δρόμου να επεκταθούν άλλα 7,5 μέτρα, για να δημιουργηθεί ένας δρόμος 17 μέτρων, όπως είναι το Λεύκτρο - Σπάρτη.

Μετά την προσφυγή του Ναυταθλητικού Συλλόγου Ζαχάρως Προστασίας Περιβάλλοντος (με έδρα το Κολωνάκι!), το 2010 το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του απαγόρευσε στο τμήμα από Σαμικό μέχρι Γιαννιτσοχώρι να γίνει διαπλάτυνση ούτε 1 πόντο. Και πρόκειται για απόφαση αμετάκλητη, που δεν αλλάζει.

Νωρίτερα το 2003 το ΣτΕ είχε απαγορεύσει την παραλιακή χάραξη στο τμήμα αυτό, μεταξύ του υφιστάμενου δρόμου και της παραλίας και μάλιστα κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, πράγμα που συνιστούσε περιβαλλοντικό έγκλημα.
Σύμφωνα με τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε αυτά τα 25 χιλιόμετρα μπορεί να γίνουν μόνο έργα αναβάθμισης οδικής ασφάλειας. Δηλαδή, κυκλικοί κόμβοι (δεν επιτρέπουν την αριστερή στροφή), νέοι ασφαλτοτάπητες και βελτίωση κάποιων επικίνδυνων στροφών, χωρίς να μεταβάλλεται το πλάτος του δρόμου.

Κλείνοντας να ενημερώσουμε και για το τμήμα Πάτρα – Πύργος, που πρόκειται να υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ και το οποίο έχει τεμαχιστεί σε 8 κομμάτια - εργολαβίες, όπου υπάρχουν ανάδοχοι για τα 7 τμήματα, ενώ το 8ο δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί. Μέχρι τώρα, παρότι έχουν περάσει μήνες από την υποβολή του φακέλου, δεν υπάρχει απάντηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση, για ένταξη κι έγκριση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Και για το λόγο αυτό καμία σύμβαση από τις 7 εργολαβίες δεν έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο και έγκριση, με αποτέλεσμα η έναρξη των εργασιών, αν δεν υπάρξουν άλλα απρόοπτα, να πηγαίνει στα τέλη του 2017, στην καλύτερη περίπτωση. Πάντως, ο τεμαχισμός σε 8 εργολαβίες και οι μεγάλες εκπτώσεις που έχουν δοθεί, καθιστούν αμφίβολη την υλοποίηση, ακόμα και την έναρξη του έργου.

ΑΠΟ https://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

Δείτε το εσωτερικό του υδραγωγείου μας, όπως το τράβηξαν οι σπηλαιολόγοΙ