ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Τυπικοί έλεγχοι πριν το ταξίδι

Πριν την αναχώρησή μας για ταξίδι, αλλά και κατά τις καθημερινές μας
μετακινήσεις στις επιβαρυμένες αστικές συνθήκες θεωρείται αυτονόητο ότι θα πρέπει να προβαίνουμε σε ορισμένους τυπικούς αλλά απαραίτητους ελέγχους, ώστε να εκμηδενίσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης απρόοπτων γεγονότων. Οι βασικότεροι έλεγχοι που σας προτείνει να κάνετε το autogreeknews.gr είναι οι εξής παρακάτω:

Πιέσεις ελαστικών

Οι πιέσεις των ελαστικών διαφέρουν μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα σε πολλά αυτοκίνητα. Γι’αυτό πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή που υπάρχουν στο σχετικό ταμπελάκι, το οποίο είναι επικολλημένο συνήθως στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα του ρεζερβουάρ ή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Οι αυξομειώσεις της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, οι... αναβάσεις στα πεζοδρόμια και το πέρασμα του χρόνου έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της πίεσης των ελαστικών. Επισκεφτείτε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων και κάντε έναν γρήγορο έλεγχο. Ελαστικά με μη προβλεπόμενη πίεση φθείρονται ανομοιόμορφα, ενώ δεν έχουν την απαραίτητη επαφή με το δρόμο.

Στάθμη λαδιού 

Μέσω του σχετικού δείκτη μπορούμε να ελέγξουμε την στάθμη του λαδιού, πάντα σε δρόμο χωρίς κλίση. Είναι καλό η ποσότητα να είναι στην θέση Max, οπότε αν κρίνεται απαραίτητο συμπληρώστε με λάδι που πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Μην αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί όταν η στάθμη βρίσκεται στην θέση Min.

Υγρά φρένων και ψυγείου

Η στάθμη των υγρών του ψυγείου και των φρένων θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση Max. Να θυμάστε ότι στο δοχείο των φρένων συμπληρώνουμε με ενδεδειγμένο υγρό, το οποίο μπορούμε να προμηθευτούμε ακόμη και σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων, σε αντίθεση με το υγρό του ψυγείου, όπου μας επιτρέπεται να συμπληρώσουμε ως ένα όριο και σε έκτακτη ανάγκη με αποσταγμένο νερό.

Μάκτρα υαλοκαθαριστήρων και υγρό

Φροντίστε ώστε τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων να είναι σε καλή κατάσταση, ώστε να διευκολυνθείτε σε περίπτωση βροχής. Επίσης, κρίνεται απαραίτητο να συμπληρώσετε το δοχείο των υαλοκαθαριστήρων με ειδικό καθαριστικό, καθώς την καλοκαιρινή περίοδο τα έντομα που λερώνουν το παρμπρίζ είναι λιπαρά, περιορίζοντας την ορατότητα. 

Θυμηθείτε τα απαραίτητα!

Έχετε πάντα μαζί μας καλώδια ρεύματος, φαρμακείο, το ειδικό προειδοποιητικό τρίγωνο και τον πυροσβεστήρα. Καλό είναι σε ένα μικρό σάκο να υπάρχουν ακόμα φακός, γάντια, νερό και ιμάντες ρυμούλκησης για παν απρόσμενο ενδεχόμενο.

ΑΠΟ  http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: