ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

Έρχονται αλλαγές στα διόδια: Θα πληρώνουμε και με e-banking

04/11/2017

 

 

Διαγωνισμό ενιαίου συστήματος για κάρτες προανήγγειλε ο Χρήστος Σπίρτζης - Επιτέθηκε στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και... Taxibeat

Αλλαγές στο σύστημα πληρωμής διοδίων ακόμα και μέσα στο έτος εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.

Όπως αποκάλυψε έχει ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη του συστήματος ενιαίας κάρτας στα διόδια και προανήγγειλε ότι μέσα στη χρονιά θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την εγκατάστασή του.

«Θα μπορεί ο πολίτης από το e-banking ή μέσω κινητού, να μη στέκεται στις ουρές» είπε συγκεκριμένα ο κ. Σπίρτζης.
Εκτός αυτού, επανέλαβε την εξαγγελία για αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της τιμής των διοδίων, καθώς πλέον ο πολίτης θα πληρώνει το ποσό που αντιστοιχεί χιλιομετρικά από την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο μέχρι την έξοδο, συνεπώς, όπως είπε θα μειωθούν οι τιμές στα διόδια.

Ο υπουργός Μεταφορών εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με το αλαλούμ για την έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και την απίστευτη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Αν και οι ουρές συνεχίζονται στα εκδοτήρια ο κ. Σπίρτζης δηλώνει πως «οι μέρες ταλαιπωρίας έχουν τελειώσει» ενώ για ακόμα μία φορά έσπευσε να καταγγείλει τα κυκλώματα που εμποδίζουν, όπως κατήγγειλε, την ηλεκτρονική μετάβαση.

Μάλιστα έκανε λόγο για δολιοφθορά σήμερα σε τέσσερα καινούρια μηχανήματα έκδοσης που είχαν τοποθετηθεί μόλις χθες σε σταθμούς του τραμ.

«Έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής 180.000 προσωποποιημένες κάρτες», αποκάλυψε ο υπουργός δηλώνοντας πως τώρα θα φανεί και πόσες πλαστές κυκλοφορούσαν με βάση το υφιστάμενο σύστημα.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως όλα θα είναι έτοιμα για την ηλεκτρονική μετάβαση ως τις 15 Νοεμβρίου και δεν θα χρειαστεί νέα παράταση στην ισχύ των μηνιαίων καρτών «αρκεί να προσπαθήσει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να αποδεχθεί έστω τους πολίτες που από μόνοι τους στέλνουν τα προσωπικά τους στοιχεία στον ΟΑΣΑ για την έκδοση των καρτών».

Νωρίτερα ο Υπουργός με καταγγελτικό ύφος φρόντισε να ανοίξει νέο μέτωπο με την Αρχή επαναλαμβάνοντας αφενός το επιχείρημα ότι είχε μπλοκάρει την ηλεκτρονική διαδικασία με το επιχείρημα ότι δεν πρέπει ο ΟΑΣΑ να διαθέτει ηλεκτρονικά κρίσιμα προσωπικά στοιχεία των επιβατών. «Η Αρχή δεν πρέπει να τηρεί δύο μέτρα και δύο σταθμά μεταξύ ιδιωτικών και εταιρειών υπό τον έλεγχο του Δημοσίου», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης φέρνοντας ως παράδειγμα τα στοιχεία που τηρούν ηλεκτρονικά οι τράπεζες και οι εταιρείες έκδοσης πιστωτικών καρτών. Άφησε μάλιστα εμμέσως αιχμές για τον τρόπο λειτουργία της Αρχής λέγοντας: «δεν μπορεί μία τράπεζα με τη χρησιμοποίηση μίας κάρτας να ξέρει τι κάνετε και τι όχι, τι τυρί τρώτε κοκ...».

Έπειτα από λίγο ωστόσο εξήγγειλε ότι ο σχεδιασμός είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ συζητήσεις διεξάγονται με τα ΚΤΕΛ καθώς και με το υπουργείο Πολιτισμού ώστε να είναι συμβατές με τα μουσεία.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε επίσης ότι ο ΟΑΣΑ θα λαμβάνει πληροφορίες για τους κατόχους των καρτών στην περίπτωση αλλαγής των δεδομένων τους φέρνοντας σαν παράδειγμα τους ανέργους. Θέλοντας να τονίσει ότι οι κάτοχοι των προσωποιημένων καρτών δεν θα ξαναχρειαστεί να κάτσουν στις ουρές των εκδοτηρίων απάντησε ότι ο ΟΑΣΑ θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά απ' τις αρμόδιες υπηρεσίες για το εάν ένας άνεργος έχει βρει δουλειά και έτσι θα σταματούν τα προνόμια που σήμερα έχει.

Ταξί και διόδια
Στο θέμα των ταξί, ο κ. Σπίρτζης, σχολίασε το γεγονός της «κόντρας» με την Taxibeat, αναφέροντας ουσιαστικά ότι δεν υπάρχει προσωποποιημένη κόντρα και ότι υπήρξε και συνάντηση σε καλό κλίμα με ανθρώπους της εταιρείας. Έθεσε το γεγονός στο θέμα της φορολογίας γενικά, λέγοντας ότι «εργαζόμαστε για τη θέσπιση πλαισίου για τις συγκεκριμένες εταιρείς γενικά. Όχι κάποιον συγκεκριμένα». Αναφέροντας το γεγονός ότι η Taxibeat συνεργάζεται με εξωχώριες εταιρείες τόνισε ότι υπάρχει πρόβλημα, καθώς οποιαδήποτε εταιρεία, δεν μπορεί να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και να αγνοοεί τη νομοθεσία, όπως επίσης και να μην αποδίδει στην Ελλάδα τους φόρους που πρέπει, στέλνοντας τα έσοδά της σε offshore, γλιτώνοντας φόρους.
Πέραν αυτού, ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε στον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας, λέγοντας ότι έβγαλε διάγγελμα υπέρ της Taxibeat αγνοώντας το γεγονός ότι «φιλτράρει» τα έσοδά της, μέσω offshore, γλιτώνοντας φόρους.

Εν συνεχεία υπερασπίστηκε την προσπάθεια που κάνει το υπουργείο, λέγοντας εκ νέου αφορά σε προσπάθεια θέσπισης ενός γενικού πλαισίου για τις εταιρείες ταξί, ενώ τόνισε ότι μέχρι τώρα κανείς δεν ήξερε πόσες εταιρείες δραστηριοποιούνται στη χώρα, αλλά και ούτε αν αυτές οι εταιρείες απασχολούν επιβεβαιωμένα επαγγελματίες οδηγούς.


ΑΠΟ http://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: