ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

10 εντολές οικονομικής οδήγησης

Με τα καύσιμα και κυρίως τη βενζίνη να έχει φτάσει στα ύψη καλό είναι να
γνωρίζουμε κάποιους βασικούς κανόνες για να επιτύχουμε χαμηλότερη κατανάλωση και κατά συνέπεια να εξοικονομήσουμε χρήματα στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Οι... 10 εντολές του autogreeknews.gr είναι απλές, χωρίς να χρειάζονται ειδικές γνώσεις και καλό είναι να τηρούνται όχι μόνο για την προστασία της τσέπης μας αλλά και του περιβάλλοντος, καθώς έτσι εκπέμπονται και λιγότερα καυσαέρια στην επιβαρυμένη με ρύπους ατμόσφαιρα.

1. Τήρησε τη ροπή του κινητήρα στις κατάλληλες στροφές

Πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τις στροφές που αποδίδεται η ροπή του κινητήρα έτσι ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο χωρίς να πιέζεται το μοτέρ σε υψηλές στροφές. Συνήθως γύρω στις 2.500 με 3.000 σ.α.λ. οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης και στις 2.000-2.500 σ.α.λ. οι turbo και οι ντίζελ έχουν αρκετή ροπή.

2. Ου πατήσεις το ποδοστήριο του γκαζιού παραπάνω χωρίς λόγο

Η κατανάλωση του κινητήρα αυξάνεται κατακόρυφα αν πατάμε το πεντάλ του γκαζιού βαθιά χωρίς λόγο (π.χ. όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο ή όταν ξεκινάει από το φανάρι), αφού το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η φθορά του μοτέρ, ειδικά όταν είναι κρύο. Σε αυτή την περίπτωση η εκκίνηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται ομαλά και στρωτά μέχρι ο κινητήρας να αρχίσει να ανεβάζει θερμοκρασία.

3. Μνήσθητι τις σωστές πιέσεις των ελαστικών

Τουλάχιστον μια φορά το μήνα καλό είναι να ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών, οι οποίες συνήθως αναγράφονται στο καπάκι του στομίου της βενζίνης ή στο πλαίσιο της πόρτας του οδηγού. Οι αυξομειώσεις της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος αλλά και το πέρασμα του αυτοκινήτου από μεγάλες λακκούβες συνήθως προκαλούν απώλεια πίεσης του αέρα.

4. Ουκ επιταχύνεις και επιβραδύνεις άσκοπα 

Οι άσκοπες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις αυξάνουν και αυτές με την σειρά τους την κατανάλωση. Ξεκινάμε πάντα στρωτά αλλάζοντας «μαλακά» τις ταχύτητες έτσι ώστε να μην φθείρεται το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και ο δίσκος συμπλέκτη, ενώ όταν βλέπουμε από μακριά το φανάρι να έχει ανάψει κόκκινο ή σταματημένα αυτοκίνητα αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού με ταχύτητα και δεν επιβραδύνουμε απότομα στα τελευταία μέτρα.

5. Ου αφήνεις τα παράθυρα ανοιχτά με το a/c ανοιχτό

Όταν ανοίγουμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου αυξάνεται η αεροδυναμική του αντίσταση, οπότε αυξάνεται με την σειρά της και η κατανάλωση, ειδικά στις πιο υψηλές ταχύτητες. Όταν λειτουργεί το air condition δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ανοιχτό παράθυρο. Το καλοκαίρι καλό είναι να μην επιλέγουμε την χαμηλότερη σκάλα στο air condition, ενώ στα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό κλιματισμό μια καλή θερμοκρασία είναι οι 23 βαθμοί, γιατί έτσι δεν πιέζεται πολύ το σύστημα του κλιματισμού και άρα επιβαρύνει λιγότερο την κατανάλωση καυσίμου.   

6. Τίμα μια σταθερή μέση ταχύτητα κίνησης

Όταν βρισκόμαστε σε ανοιχτό δρόμο πετυχαίνουμε μεγάλη οικονομία στο καύσιμο σε ταχύτητες της τάξεως των 100-120 χλμ./ώρα και φυσικά με επιλεγμένη τη μεγαλύτερη ταχύτητα. Σε πολύ υψηλές ταχύτητες αυξάνεται κατακόρυφα η κατανάλωση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις πολύ χαμηλές ταχύτητες με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο γιατί ο κινητήρας «ζορίζεται» να διατηρήσει την επιθυμητή ταχύτητα και δεν κάνει καλή καύση.

7. Μνήσθητι την τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου σου

Ποτέ δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα τακτικά διαστήματα service γιατί αν δεν αλλάζουμε τα λάδια όταν πρέπει, τα μπουζί, τα φίλτρα κ.ο.κ. επιβαρύνεται η απόδοση του κινητήρα και αυξάνεται η κατανάλωση μαζί με πιθανότητα πρόκλησης κάποιας βλάβης.

8. Ουκ αφήνεις την σχάρα οροφής και περιττά βάρη

Μετά από ένα ταξίδι όπου έχουμε φορτώσει ολόκληρο το νοικοκυριό από το σπίτι στο πορτ μπαγκάζ αλλά και στην σχάρα, αυτή πρέπει πάντοτε να αφαιρείται όταν δεν χρησιμοποιείται για τον απλό λόγο ότι αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση, ενώ προκαλούνται και ενοχλητικοί στροβιλισμοί του αέρα στην οροφή. Το ίδιο ισχύει και για ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή εργαλεία που αυξάνουν το βάρος του οχήματος, ενώ προκαλούν και ενοχλητικούς θορύβους.

9. Φύλαξε την σωστή ταχύτητα και όχι νεκρά εν κινήσει

Όταν κινούμαστε σε ανοιχτούς δρόμους και υπάρχει κατηφορικό τμήμα επιλέγουμε πάντα τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο και ποτέ νεκρά ταχύτητα, γιατί με τη νεκρά ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί και αντλεί ενέργεια, ενώ με επιλεγμένη ταχύτητα σταματάει η παροχή καυσίμου (στα πιο σύγχρονης τεχνολογίας μοτέρ). Επίσης, όταν βλέπουμε π.χ. ότι έχει ανάψει κόκκινο φανάρι πάλι δεν βάζουμε νεκρά αλλά διατηρούμε την επιλεγμένη ταχύτητα ή κατεβάζουμε κάποια σχέση για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο πιο γρήγορα χωρίς να καταπονούμε τα φρένα. 

10. Τίμα το κατάλληλο καύσιμο και όχι πάντα το φθηνότερο 

Η φθηνότερη βενζίνη ή πετρέλαιο δεν μας βγάζουν πάντα κερδισμένους. Ένα πιο ενισχυμένο καύσιμο με πρόσθετα και όχι απαραίτητα με περισσότερα οκτάνια ή κετάνια, μπορεί να στοιχίζει λίγα λεπτά του ευρώ παραπάνω, αλλά λόγω καλύτερης καύσης μπορεί να αυξήσει την αυτονομία βγάζοντάς μας κερδισμένους συν του ότι ο κινητήρας συντηρείται και αποδίδει καλύτερα. 

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: