ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

Έρχονται φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά

27/05/2017







Σύντομα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο φθηνά από τα συμβατικά οχήματα, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg New Energy Finance, δεδομένου ότι οι μπαταρίες, που
αποτελούν και το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο άμεσο μέλλον θα κοστίζουν λιγότερο απ’ ό,τι σήμερα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault και η Tesla, για πολύ καιρό έστρεφαν τα νώτα τους στο φθηνό λειτουργικό κόστος ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, δείχνοντας σαφή προτίμηση στις υψηλές τιμές που προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (ZEV).
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Bloomberg New Energy Finance, οι χαμηλές τιμές της μπαταρίας θα καταστήσουν το ηλεκτρικό όχημα φθηνότερο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ το 2025.
Οι μπαταρίες είναι το εξάρτημα το οποίο μέχρι στιγμής αντιπροσωπεύει το ήμισυ του κόστους του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Ωστόσο, προβλέπεται ότι μεταξύ 2016-2030 το κόστος των μπαταριών που τοποθετούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσε να μειωθεί κατά 77%.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της έρευνας, Κόλιν Μακεράχερ, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είναι φθηνά, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αρχίσουν να τα αγοράζουν. Σε αυτό οφείλεται και η μικρή απόκλιση που εμφανίζει η τιμή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος σε σχέση με ένα συμβατικό. Σύμφωνα με τον Ζιλς Νορμάν, αντιπρόεδρο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, που ειδικεύεται στην κατασκευή των οχημάτων μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ZEV), η τελική τιμή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα ισοσκελιστεί πλήρως με εκείνη των συμβατικών αυτοκινήτων (ICE) το 2020.Σύντομα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο φθηνά από τα συμβατικά οχήματα, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg New Energy Finance, δεδομένου ότι οι μπαταρίες, που αποτελούν και το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο άμεσο μέλλον θα κοστίζουν λιγότερο απ’ ό,τι σήμερα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault και η Tesla, για πολύ καιρό έστρεφαν τα νώτα τους στο φθηνό λειτουργικό κόστος ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, δείχνοντας σαφή προτίμηση στις υψηλές τιμές που προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (ZEV).
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Bloomberg New Energy Finance, οι χαμηλές τιμές της μπαταρίας θα καταστήσουν το ηλεκτρικό όχημα φθηνότερο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ το 2025.
Οι μπαταρίες είναι το εξάρτημα το οποίο μέχρι στιγμής αντιπροσωπεύει το ήμισυ του κόστους του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Ωστόσο, προβλέπεται ότι μεταξύ 2016-2030 το κόστος των μπαταριών που τοποθετούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσε να μειωθεί κατά 77%.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της έρευνας, Κόλιν Μακεράχερ, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είναι φθηνά, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αρχίσουν να τα αγοράζουν. Σε αυτό οφείλεται και η μικρή απόκλιση που εμφανίζει η τιμή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος σε σχέση με ένα συμβατικό. Σύμφωνα με τον Ζιλς Νορμάν, αντιπρόεδρο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, που ειδικεύεται στην κατασκευή των οχημάτων μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ZEV), η τελική τιμή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα ισοσκελιστεί πλήρως με εκείνη των συμβατικών αυτοκινήτων (ICE) το 2020.

ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελεύθερη είσοδος την ερχόμενη Τρίτη στο Μουσείο Ακρόπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 15/05/2021  09:14 Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον ψηφιακό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων που διοργανώνετα...