ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Πιλοτικό πληροφοριακό σύστημα έκτακτων αναγκών για δήμους

09/01/2017







Σε αρωγούς των δήμων, ώστε να περιορίσουν το ενδεχόμενο καταστροφών και απώλειας πόρων σε περίπτωση έκτακτων αναγκών, μπορούν να εξελιχθούν τα πληροφοριακά συστήματα διοίκησης (MIS- Management Information
Systems), όπως προέκυψε από όσα δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο μηχανικός Σάκης Καραμόσχος, ειδικός μελετητής επί των συγκεκριμένων συστημάτων.
‘Οπως διευκρίνισε, τα συστήματα αυτά έχουν ως βασικό στόχο να «μην υποστεί ένας τόπος καταστροφές που μπορεί να γυρίσουν το “ρολόι” χρόνια πίσω σε μια περιοχή», αλλά και «να μη χαθούν πόροι, ακόμη και ανθρώπινες ζωές, και να μην ακυρωθεί ένα σημαντικό κομμάτι αναπτυξιακής προσπάθειας». Επίσης, στόχος είναι να καλυφθούν κενά και αδυναμίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα σύστημα. Κενά που η τεχνολογία πίσω από ένα Management Information System αλλά και η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας γενικότερα μπορεί να καλύψει. Ένα τέτοιο σύστημα «βοηθάει ώστε να υποκαταστήσουμε ανάγκες, οι οποίες διαφορετικά θα μπορούσαν να ερμηνευτούν σε ανθρώπινο δυναμικό και σε πόρους», υπογραμμίζει ο κ. Καραμόσχος.
Πρωταρχικός στόχος των συστημάτων αυτών είναι να υποκατασταθούν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα οι «έγγραφες καταστάσεις», στις οποίες βασίζονται σήμερα οι δήμοι αλλά και οι περιφέρειες. Μέσω της πλατφόρμας, οι προϊστάμενοι μπορούν να δουν «πώς μπορούν να υπολογίσουν το διαθέσιμο δυναμικό στην περιοχή τους να το αξιοποιήσουν με την καλύτερο δυνατό τρόπο». Τα συστήματα καταγράφουν «το διαθέσιμο δυναμικό που μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανάγκες», ενώ γίνεται ηλεκτρονικά και η αξιολόγηση του κατά πόσον μπορεί αυτό το δυναμικό αφενός να καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν και αφετέρου να «βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του».
Τέτοιο σύστημα έχει ήδη αρχικά εγκατασταθεί σε 19 δήμους της χώρας, με στόχο να βελτιώνει τους χρόνους απόκρισης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ενώ το έχει ήδη «δει Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας που το θεωρεί καλή πρακτική», σημειώνει ο κ. Καραμόσχος.

ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: