ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Με την ανατολή του 2017: 5 στόχοι ανάπτυξης της Μεσσηνίας

Δευτέρα, 09 Ιανουαρίου 2017 





Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, με την παράδοση στην κυκλοφορία και του περιφερειακού της Καλαμάτας, κλείνει έναν ολόκληρο ιστορικό κύκλο για την περιοχή. Η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου αποτελούσε το κοινό πολιτικό αίτημα
όλης της μεταπολιτευτικής περιόδου, που ένωνε, τοπικά, πολιτικά πρόσωπα και κόμματα.

Η νέα περίοδος που ξεκινά με την αρχή της φετινής χρονιάς θέτει τα ερωτήματα: ποιο είναι το νέο μεγάλο όραμα για την περιοχή; Ποιο αίτημα μπορεί να ενώσει όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου, έτσι ώστε να αποτελέσει σημαία διεκδίκησης απέναντι στην όποια κυβέρνηση του παρόντος και του μέλλοντος; Ποιος θα αναδείξει τις προτεραιότητες και θα δώσει κυρίαρχο χαρακτήρα στα αιτήματα της νέας εποχής; 

Η υπόθεση με το Καλαμάτα- Ριζόμυλος έδειξε ότι τοπικά δεν υπάρχει μια ενιαία στάση για το τι ακριβώς επιδιώκουμε. Το ίδιο παρατηρείται και σε άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα θέματα. Από τον τρόπο διαχείρισης των σκουπιδιών μέχρι την ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων παρατηρείται αδυναμία συνεννόησης στα… ελάχιστα. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις και οπτικές θολώνουν την εικόνα του κοινού διεκδικητικού πλαισίου και δημιουργούν εντάσεις και αντιπαραθέσεις σε τοπικό επίπεδο, που πολυδιασπούν τις δυνάμεις, με αποτέλεσμα να χάνονται ευκαιρίες για την ανάπτυξη της περιοχής.

Η κατασκευή των οδικών αξόνων που αφορούν την περιοχή, και ειδικότερα το  Πάτρα - Τσακώνα και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, η ανάδειξη της κρουαζιέρας και η τουριστική αξιοποίηση των μικρότερων λιμανιών, η επανατοποθέτηση του σιδηρόδρομου σε νέες βάσεις είναι μερικά μόνο από τα κρίσιμα ζητήματα που θα πρέπει να δρομολογηθούν, ενταγμένα σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τον αγροτικό και τον τουριστικό τομέα. Μια συνολική στρατηγική που θα εντάσσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο τα επιμέρους και δεν μπορεί παρά να αναδειχτεί μέσα από ένα αναπτυξιακό συνέδριο με τη συμμετοχή των πιο λαμπρών μυαλών της περιοχής.

Η περιοχή θα πρέπει να θέσει στόχους και προτεραιότητες και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από μια μεγάλη συμφωνία μεταξύ πολιτικών, επιχειρηματιών και πολιτών. Η Μεσσηνία έχει ανάγκη ένα μεγάλο όραμα το οποίο θα μεταβληθεί σε κοινό αίτημα, που θα ενώνει ξανά όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου. Χρειάζονται 5 ξεκάθαροι στόχοι που θα ενισχύουν τους 2 τομείς του συγκριτικού πλεονεκτήματος της περιοχής. Οσο γρηγορότερα συμφωνήσουμε όλοι στα βασικά, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι πιθανότητες να πετύχουμε, χωρίς να αναλωνόμαστε σε ανούσιες πολλές φορές αντιπαραθέσεις, για την κατάκτηση του αυτονόητου.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: