ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Αργεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος των 360 εκατ. ευρώ

 12/11/2015
Κατασκευαστικές 6ης και 7ης τάξης θα μπορούν να συμμετάσχουν τελικά στον διαγωνισμό για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου
Υποδομών που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια».

Σύμφωνα με το έγγραφο, με το οποίο προσλαμβάνεται ο τεχνικός σύμβουλος του έργου, θα απαιτηθούν άλλοι πέντε μήνες μέχρι την επικαιροποίηση των μελετών και τη σύνταξη των τεχνικών παραρτημάτων του διαγωνισμού.  

Όπως αναφέρεται, «επιλέχθηκε ότι η υλοποίηση του έργου θα πρέπει να γίνει με δημοπράτηση επιμέρους εργολαβιών στις οποίες πλέον των εταιρειών 7ης τάξης θα μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς και εργοληπτικές εταιρείες 6ης τάξης ή κοινοπραξίες των εταιρειών αυτών, ώστε να βελτιωθεί σημαντικά ο ανταγωνισμός, να εξασφαλιστούν ταυτόχρονα πολλά μέτωπα εργασίας, να αυξηθεί η κινητοποίηση εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού και να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής του έργου».

«Το όλο έργο έχει πολύ μεγάλο μέγεθος, είναι εξαιρετικά σύνθετο και πολύπλοκο και περιλαμβάνει μεγάλο πλήθος σημαντικών παρεμβάσεων» αναφέρει το έγγραφο που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Οι παρεμβάσεις για τις οποίες γίνεται λόγος αφορούν:
* Την κατασκευή των χωματουργικών έργων του αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 74 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης του υφιστάμενου οδικού άξονα, ενώ τα υπόλοιπα 61 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.

* Τους οκτώ ανισόπεδους κόμβους Μιντιλογλίου, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.

* Νέους και αναβαθμιζόμενους παράπλευρους και κάθετους δρόμους.

* Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης - ασφάλισης - περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού κ.λπ.

* Εργασίες που υπολείπονται στα προσφάτως κατασκευασμένα έργα, εργασίες πρασίνου και προσωρινές παραλλαγές.

«Η έναρξη των προκηρύξεων των εργολαβιών για την υλοποίηση του έργου έχει προγραμματιστεί να γίνει το ταχύτερο δυνατό και ο προσδιορισμός του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των εργολαβιών αυτών καθώς και η σύνταξη των αντίστοιχων τευχών δημοπράτησης απαιτεί αναλυτική επεξεργασία όλων των δεδομένων και σημαντικού μεγέθους εργασίες ελέγχου, αποτύπωσης και λεπτομερειακής περιγραφής των συμβατικών στοιχείων και προβλέψεων για κάθε μία εργολαβία» σημειώνεται.

Το έγγραφο σημειώνει ότι «είναι απολύτως αναγκαία η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου» ο οποίος θα αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών:

* Επικαιροποίησης των σχεδίων διατομών οδοποιίας και των πινάκων χωματουργικών εργασιών στα τμήματα όπου έχουν ήδη εκτελεσθεί εργασίες.

* Επικαιροποίησης - συμπλήρωσης της μελέτης οδοποιίας, λαμβάνοντας υπόψη τα έργα των γεωτεχνικών μελετών καθώς και της υπό αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής

* Ορθολογικό διαχωρισμό του έργου σε τουλάχιστον οκτώ χωριστές εργολαβίες.

* Σύνταξης προσμετρήσεων για κάθε δημοπρατούμενο τμήμα, αναλυτικών προϋπολογισμών μελέτης έκτασης εργολαβίας, τεχνικής περιγραφής και τιμολογίου μελέτης - προσφοράς και,

* Περιγραφής των απαραίτητων εργασιών και εκτίμηση των ποσοτήτων και του προϋπολογισμού έργων που θα περιληφθούν στην εργολαβία με δικαίωμα προαίρεσης, όπως:

Ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης οδού μήκους 3,3 χλμ. από ΑΚ ΒΙΠΕ μέχρι την είσοδο στη ΒΙΠΕ Πάτρας

Κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου Αράξου, διαπλάτυνση οδού μήκους 2,7 χλμ. από νέο κόμβο μέχρι τη ΝΕΟ Πάτρας - Πύργου και ανακατασκευή οδοστρώματος της υφιστάμενης οδού μήκους 9 χλμ. από Λάππα έως Άραξο

Διαπλάτυνση οδού μήκους 3,5 χλμ. από ΑΚ Κυλλήνης μέχρι τη διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό

Ανακατασκευή του οδοστρώματος της νέας εθνικής οδού Πάτρας - Πύργου μήκους 8 χλμ. από ΑΚ Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία

Προσαρμογή της Κάθετης Οδού του ΑΚ Αμαλιάδας στη νέα προβλεπόμενη από το σχέδιο πόλης οδό

Αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ήλιδας μήκους 6,3 χλμ. από Γαστούνη έως τα φανάρια της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου.

«Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου "Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος από τον κόμβο Μιντιλογλίου έως και τον κόμβο εισόδου Πύργου" είναι άνω των 360 εκατ. ευρώ» σημειώνεται.

Σύμφωνα με το έγγραφο, τεχνικός σύμβουλος αναλαμβάνει η εταιρεία ΣΥΣΤΑΣ ΑΕ, με αμοιβή 125.000 ευρώ και χρόνο εκτέλεσης πέντε μήνες.

Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Οικονομίας κ. Γιώργου Σταθάκη, η χρηματοδότηση του έργου εντάχθηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων έως το ποσό των 475 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με ειδική διάταξη η έγκριση δίδεται υπό την προϋπόθεση ότι το υπουργείο Υποδομών δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τους αναδόχους των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού «πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από την ΕΕ». Παράλληλα, όπως σημειώνεται, «επιτρέπεται η ανάληψη νομικών δεσμεύσεων για υποστηρικτικές εργασίες προετοιμασίας των δημοπρατήσεων και του φακέλου μεγάλου έργου μέχρι του ποσού των 250.000 ευρώ».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Οικονομίας που διαβιβάστηκε στη Βουλή σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή Ηλείας της ΝΔ κ. Κωνσταντίνου Τζαβάρα, το έργο Πάτρα - Πύργος έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο μεγάλων έργου του επιχειρησιακού προγράμματος Υποδομών & Περιβάλλοντος του νέου ΕΣΠΑ.

Το έργο Πάτρα - Πύργος ανήκε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, όμως σύμφωνα με την τροποποίησή της που είχε γίνει επί υπουργίας του κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ορίζεται ότι το «κομμένο» τμήμα θα πρέπει «να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από την ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης», δηλαδή τυπικά ως το τέλος του 2015 και υπό ρεαλιστικές συνθήκες ως το καλοκαίρι του 2016.

Παράλληλα, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του νέου ΕΣΠΑ αναφέρεται ότι το Πάτρα - Πύργος ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο του 2015 και ολοκληρώνεται ως το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Σύμφωνα με την απόφαση του πρώην επιτρόπου Ανταγωνισμού της ΕΕ κ. Χοακίν Αλμούνια, με την οποία δόθηκε το «πράσινο φως» της Κομισιόν για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, το Δημόσιο ανέλαβε να επεκταθεί η περίοδος κατασκευής των τμημάτων Πάτρα - Πύργος και Πύργος - Τσακώνα κατά τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της περιόδου κατασκευής.

Μάλιστα, διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει την κατασκευή των εν λόγω τμημάτων οποιαδήποτε στιγμή στην περίοδο κατασκευής, χωρίς ο παραχωρησιούχος να έχει δικαίωμα αποζημίωσης.

Σημειωτέον ότι ο παραχωρησιούχος είχε εγείρει διεκδικήσεις 506 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Δημόσιο κατέβαλε 162,5 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, λόγω της αναθεώρησης του κατασκευαστικού κόστους εξαιτίας της καθυστέρησης της κατασκευής, το Δημόσιο συμφώνησε να καταβάλει αποζημιώσεις ύψους 93 εκατ. ευρώ.
ΑΠΟ http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...