ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Κυκλοφοριακές αλλαγές στην Κυπαρισσία

Αρκετές αλλαγές φέρνει η κυκλοφοριακή μελέτη στην Κυπαρισσία, η οποία ψηφίστηκε πρόσφατα
από το Δημοτικό Συμβούλιο προς εφαρμογή, καθώς παρέμενε στα συρτάρια του δήμου από το 2009.
Βέβαια όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, θα μείνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών αλλαγών σε περίπτωση που διαπιστωθεί δυσλειτουργία στην πράξη. Να σημειώσουμε ότι η μελέτη αφορά τον ιστό της κάτω πόλης και αυτό που επισημάνθηκε είναι ότι χρειάζεται αντιμετώπιση και του κυκλοφοριακού της παλιάς Ανω Πόλης, η οποία πλέον έχει αποκτήσει μεγάλη επισκεψιμότητα.
Κύριο χαρακτηριστικό της μελέτης είναι ότι σχεδόν όλοι οι δρόμοι γίνονται μονόδρομοι πλην λίγων κεντρικών, στους οποίους η κίνηση παραμένει αμφίδρομη. Οι δρόμοι στους οποίους θα υπάρχει κίνηση και προς τις δύο κατευθύνσεις είναι οι εξής: Ελευθερίου Βενιζέλου από το ύψος της Μέλιου μέχρι τη θάλασσα, η Πονηροπούλου από το ύψος της Αλεξοπούλου μέχρι την έξοδο προς τα σχολεία, η Μέλιου από την είσοδο της πόλης μέχρι την Ελευθερίου Βενιζέλου, η Ναυαρίνου από την Ελευθερίου Βενιζέλου μέχρι την έξοδο προς Φιλιατρά, η Κολοκοτρώνη από το ύψος της Ναυαρίνου μέχρι το νοσοκομείο, ένα μικρό τμήμα της 28ης Οκτωβρίου από την Πονηροπούλου μέχρι το νοσοκομείο, η 25ης Μαρτίου μόνο για ένα τετράγωνο, από την Μέλιου μέχρι την Νοσοκομείου.
Επίσης από τις σημαντικές αλλαγές είναι η αλλαγή φοράς κυκλοφορίας στην οδό Χριστιανουπόλεως από το ύψος της 25ης Μαρτίου μέχρι το Γυμνάσιο που θα έχει φορά προς το σχολείο. Ακόμη η 25η Μαρτίου αλλάζει φορά από την Πονηροπούλου (ύψος δικαστηρίων) και γίνεται κάθοδος μέχρι τη Μέλιου. Αλλαγή υπάρχει και στις γραμμές των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, αφού σύμφωνα με τη μελέτη, όταν βγαίνουν από την Νοσοκομείου που είναι ο σταθμός, θα πρέπει να στρίβουν δεξιά στην 25η Μαρτίου και όχι αριστερά όπως γίνεται σήμερα.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/dimoi/item/63098-kyparissia-kykloforia

Δεν υπάρχουν σχόλια: