Τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα ανανεώνονται, αποτελούν βάση για ψαγμένες δημιουργικές
συνταγές και γίνονται η νέα τάση στη γαστρονομία. Ας δούμε τις κυριότερες τάσεις που κατέγραψε το δημοσιογραφικό ένστικτο και η εμπειρία της Ελένης Ψυχούλη.
Στο χωράφι με το laptop
Κι ενώ η οικονομία υποφέρει, οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων αισθάνονται μια χαρά τώρα τελευταία, η φέτα, οι ελιές, ο κρόκος, η μαστίχα και το ελληνικό ψάρι κερδίζουν τους ουρανίσκους του πλανήτη, και στη σκιά του παλιού αγρότη γεννιέται μια καινούρια γενιά παραγωγών που παίζει στα δάχτυλα το μάρκετινγκ, κυκλοφορεί με λάπτοπ στα χωράφια και συνεννοείται σε άπταιστα αγγλικά, δημιουργώντας καινοτόμα προϊόντα με φαντασία. Η νέα τοπική παραγωγή μεταφράζεται σε εθνική περηφάνια, πολιτισμό, υγεία και νοστιμιά, αλλά και αισιοδοξία για το οικονομικό μέλλον μας. Η Ελλάδα είναι χώρα γκουρμέ και επιτέλους μπορούμε να είμαστε περήφανοι που μεγαλώσαμε με φέτα και τραχανά.
Καινοτομία δεν σημαίνει άλλη μια μαμαδίστικη μαρμελάδα ροδάκινο
Αβγά σαλιγκαριού, μουστοπιπεριές, χοχλιοί μπουμπουριστοί και τουρσί, στριφτάρια με σπιρουλίνα και μανταρίνι, τσίπουρο με σαφράν, παξιμάδια από χαρούπι, μαρμελάδα μήλο με πιπέρι καγιέν, σιρόπι αρώνιας, μέλι με πραλίνα φουντουκιού, γλυκό κουταλιού ελιά, ελιξίριο ξιδιού που πίνεται και σαν λικέρ, συκομπάρες με μπαχαρικά, βουβαλίσιο παγωτό και λαζάνια με βασιλομανίταρα: Το ελληνικό χωριό αναβαθμίζεται και δείχνει το πιο γκουρμέ πρόσωπό του.
Έξω πάμε καλά
Πρώτοι παγκοσμίως στις εξαγωγές ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας, τρίτοι στις εξαγωγές ελιάς, ελαιόλαδου, ακτινιδίων και κρόκου, πέμπτοι στις εξαγωγές σπαραγγιών, δέκατοι πέμπτοι στα τυροκομικά και με 30 δις ευρώ για το 2014 από τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, ο πρωτογενής τομέας μεταμορφώνεται σε διέξοδο που οφείλεις να διδάξεις στον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Ο τραχανάς είναι σικ!
Το νέο χωριό και τα προϊόντα του μπαίνουν στα καλύτερα εστιατόρια της πόλης, εκτοπίζοντας τους σολομούς, το χαβιάρι και τους αστακούς Ατλαντικού. Οι μεγάλοι σεφ της δημιουργικότητας εμπνέονται με τραχανά, χειροποίητες γκόγκες και μακεδονικό κουσκουσάκι, η Cookoovaya σερβίρει παστιτσάδα και αρνάκι με τραχανά στη γάστρα, τα Άργουρα μαγειρεύουν γκόγκιλες από την Εύβοια και κρίταμο από την Κρήτη, το Φανάκι σερβίρει ατόφια, σύσσωμη την ελληνική μικρή παραγωγή του μεζέ, από τυρί βολάκι Άνδρου μέχρι λουκάνικο με μαραθόσπορο από την Τήνο, το Τεφαρίκι μάς συστήνει τον ξεχασμένο αρχαιοελληνικό μαύρο χοίρο και τα φιλετάκια θεσσαλικής προβατίνας. Στο σπίτι, πάλι, τα νούμερα δείχνουν πως όσο δεν υπάρχει χρήμα τόσο ανεβαίνει το ξεχωριστό ελληνικό προϊόν: αν δεν σου περισσεύουν να βγεις έξω, προτιμάς μια εκλεκτή μορταδέλα της Δράμας κι ένα ελληνικό βιολογικό κρασί μπροστά στην τηλεόραση.
Π.Ο.Π. με τη βούλα
Τα ΕΛ.ΤΑ. αποφάσισαν να εκδώσουν γραμματόσημα με όλα τα Π.Ο.Π. ελληνικά προϊόντα και με 101 κατοχυρωμένες νοστιμιές. Η Ελλάδα μπορεί πια να πουλάει σταθερή ποιότητα, κατοχυρωμένες αξίες και την απόλυτη μοναδικότητα της κάθε περιοχής, ανεβαίνοντας τάχιστα στην 5η ευρωπαϊκή θέση και έχοντας πίσω της μόνο την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Στη λίστα αναμονής και στο κατώφλι της πιστοποίησης ακολουθούν προϊόντα των νησιών και της βόρειας Ελλάδας, αλλά και η βιολογική παραγωγή που δεν έχει μπει ακόμα στο χορό.
ΑΠΟ http://www.olivemagazine.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου