Για όσους ακόμη αναρωτιούνται γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μπόρεσε
να προχωρήσει σχεδόν καμία από τις μεγάλες “αποκρατικοποιήσεις” που η
ίδια ¨ευαγγελιζόταν” , η ιστορία των vip αεροσκάφων ,των “πρωθυπουργικών” όπως
τα λέμε είναι διδακτική. Ούτε καν το ένα από τα τρία αεροσκάφη δεν
κατάφερε να πουλήσει οπως είχε ανακοινώσει ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης
Σαμαράς. Τώρα την ίδια ανακοίνωση έκανε ο Αλέξης Τσίπρας. Θα τα
καταφέρουμε;
Τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της
Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το “υπερατλαντικό” Gulfstream και τα δύο Embraer το “μεγάλο” των 32 θέσεων και το μικρό των 16. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από τον Δεκέμβριο του 2012.
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της ΠΑ , υπό την ευθύνη συντήρησης της ΠΑ, πληρώματα της οποίας τα πετάνε. Η αναληψη της ευθύνης των πτήσεων VIP πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία ,μετά από την τραγωδία με το λήαρ τζετ Falcon ,στην πτήση προς το Βουκουρέστι στο οποίο είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες,μεταξύ των οποίων και ο γιος του.
Με το που ξέσπασε η κρίση τα vip αεροσκάφη μπήκαν στο στόχαστρο . Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική . Τελικά μετά από ανακοινώσεις,συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκμέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του “μικρού” Embraer των 13 θέσεων. Μετά από περίπου εννέα μήνες τον Αυγουστο του 2013 υπήρξε “επικαιροποίηση” των όρων πώλησης του αεροσκάφους . Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7.7 εκατομμύρια δολάρια. Σ΄ αυτή τη τιμή περιλαμβάνονταν και το “πακέτο ανταλλακτικών” που υπήρχε στις αποθήκες της ΠΑ για την συντήρηση του vip αεροσκάφους.
Από τον Νοέμβριο του 2013 υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την ΠΑ. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του.
Όπως λένε αεροπόροι που γνωρίζουν το θέμα “το αεροσκάφος είναι πάρα πολύ καλό και αξιόπιστο” και θεωρούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες για την απόσκτησή του. Κάποιοι μάλιστα εκφράζουν και σκεπτικισμό για την απόφαση της κυβέρνησης να επιμείνει στην πώληση. Κι αυτό γιατί όπως εξηγούν “το αεροπλάνο έχει φθηνό κόστος χρήσης και χρησιμποιείται πολύ συχνά οχι για πτήσεις vip αλλά για αεροδιακομιδές ασθενών”. Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό ,όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη έχουν ταυτιστεί με τις vip κυβερνητικές πτήσεις “άλλων εποχών”. Όχι πολύ μακρυνών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν…vip!
Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα vip αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να ανφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των vip αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες απ΄ ότι το 2012!!!
Το ένα αεροσκάφος Ebraer το μικρό των 13 θέσεων πέταξε το 2012 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις.
Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105.
Το μεγαλύτερο Ebraer των 30 θέσεων το 2012 πέταξε 55 ώρες και το 2013 , 110 ώρες.
Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό το 2012 πέταξε 50 ώρες και το 2013 162.
Σύνολο 377 ώρες πτήσης σ΄ ένα χρόνο!
Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε από τις “τσιμπημένες” ώρες vip πτήσεων υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι…απόρρητες και να μην ανακοινώνονται. Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ …ακριβές!
Για παράδειγμα τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το …κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα …σάντουϊτς; 440.000 ευρώ!!! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!
Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του vip αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από την Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέψει μ ΄ αυτό στο νησί που έκανε διακοπές.
Και βέβαια υπάρχουν και οι …θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να …τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!
ΑΠΟ http://www.onalert.gr
Τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της
Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το “υπερατλαντικό” Gulfstream και τα δύο Embraer το “μεγάλο” των 32 θέσεων και το μικρό των 16. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από τον Δεκέμβριο του 2012.
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της ΠΑ , υπό την ευθύνη συντήρησης της ΠΑ, πληρώματα της οποίας τα πετάνε. Η αναληψη της ευθύνης των πτήσεων VIP πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία ,μετά από την τραγωδία με το λήαρ τζετ Falcon ,στην πτήση προς το Βουκουρέστι στο οποίο είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες,μεταξύ των οποίων και ο γιος του.
Με το που ξέσπασε η κρίση τα vip αεροσκάφη μπήκαν στο στόχαστρο . Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική . Τελικά μετά από ανακοινώσεις,συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκμέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του “μικρού” Embraer των 13 θέσεων. Μετά από περίπου εννέα μήνες τον Αυγουστο του 2013 υπήρξε “επικαιροποίηση” των όρων πώλησης του αεροσκάφους . Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7.7 εκατομμύρια δολάρια. Σ΄ αυτή τη τιμή περιλαμβάνονταν και το “πακέτο ανταλλακτικών” που υπήρχε στις αποθήκες της ΠΑ για την συντήρηση του vip αεροσκάφους.
Από τον Νοέμβριο του 2013 υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την ΠΑ. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του.
Όπως λένε αεροπόροι που γνωρίζουν το θέμα “το αεροσκάφος είναι πάρα πολύ καλό και αξιόπιστο” και θεωρούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες για την απόσκτησή του. Κάποιοι μάλιστα εκφράζουν και σκεπτικισμό για την απόφαση της κυβέρνησης να επιμείνει στην πώληση. Κι αυτό γιατί όπως εξηγούν “το αεροπλάνο έχει φθηνό κόστος χρήσης και χρησιμποιείται πολύ συχνά οχι για πτήσεις vip αλλά για αεροδιακομιδές ασθενών”. Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό ,όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη έχουν ταυτιστεί με τις vip κυβερνητικές πτήσεις “άλλων εποχών”. Όχι πολύ μακρυνών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν…vip!
Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα vip αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να ανφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των vip αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες απ΄ ότι το 2012!!!
Το ένα αεροσκάφος Ebraer το μικρό των 13 θέσεων πέταξε το 2012 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις.
Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105.
Το μεγαλύτερο Ebraer των 30 θέσεων το 2012 πέταξε 55 ώρες και το 2013 , 110 ώρες.
Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό το 2012 πέταξε 50 ώρες και το 2013 162.
Σύνολο 377 ώρες πτήσης σ΄ ένα χρόνο!
Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε από τις “τσιμπημένες” ώρες vip πτήσεων υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι…απόρρητες και να μην ανακοινώνονται. Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ …ακριβές!
Για παράδειγμα τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το …κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα …σάντουϊτς; 440.000 ευρώ!!! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!
Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του vip αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από την Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέψει μ ΄ αυτό στο νησί που έκανε διακοπές.
Και βέβαια υπάρχουν και οι …θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να …τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!
ΑΠΟ http://www.onalert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου