ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Πόσο πουλάμε -χωρίς επιτυχία από το 2012- το πρωθυπουργικό αεροσκάφος;

Για όσους ακόμη αναρωτιούνται γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μπόρεσε να προχωρήσει σχεδόν καμία από τις μεγάλες “αποκρατικοποιήσεις” που η ίδια ¨ευαγγελιζόταν” , η ιστορία των vip αεροσκάφων ,των “πρωθυπουργικών” όπως τα λέμε είναι διδακτική. Ούτε καν το ένα από τα τρία αεροσκάφη δεν κατάφερε να πουλήσει οπως είχε ανακοινώσει ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Τώρα την ίδια ανακοίνωση έκανε ο Αλέξης Τσίπρας. Θα τα καταφέρουμε;

Τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της
Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το “υπερατλαντικό” Gulfstream και τα δύο Embraer το “μεγάλο” των 32 θέσεων και το μικρό των 16. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από τον Δεκέμβριο του 2012.
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της ΠΑ , υπό την ευθύνη συντήρησης της ΠΑ, πληρώματα της οποίας τα πετάνε. Η αναληψη της ευθύνης των πτήσεων VIP πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία ,μετά από την τραγωδία με το λήαρ τζετ Falcon ,στην πτήση προς το Βουκουρέστι στο οποίο είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες,μεταξύ των οποίων και ο γιος του.

Με το που ξέσπασε η κρίση τα vip αεροσκάφη μπήκαν στο στόχαστρο . Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική . Τελικά μετά από ανακοινώσεις,συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκμέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του “μικρού” Embraer των 13 θέσεων. Μετά από περίπου εννέα μήνες τον Αυγουστο του 2013 υπήρξε “επικαιροποίηση” των όρων πώλησης του αεροσκάφους . Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7.7 εκατομμύρια δολάρια. Σ΄ αυτή τη τιμή περιλαμβάνονταν και το “πακέτο ανταλλακτικών” που υπήρχε στις αποθήκες της ΠΑ για την συντήρηση του vip αεροσκάφους.

Από τον Νοέμβριο του 2013 υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την ΠΑ. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του.

Όπως λένε αεροπόροι που γνωρίζουν το θέμα “το αεροσκάφος είναι πάρα πολύ καλό και αξιόπιστο” και θεωρούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες για την απόσκτησή του. Κάποιοι μάλιστα εκφράζουν και σκεπτικισμό για την απόφαση της κυβέρνησης να επιμείνει στην πώληση. Κι αυτό γιατί όπως εξηγούν “το αεροπλάνο έχει φθηνό κόστος χρήσης και χρησιμποιείται πολύ συχνά οχι για πτήσεις vip αλλά για αεροδιακομιδές ασθενών”. Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό ,όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη έχουν ταυτιστεί με τις vip κυβερνητικές πτήσεις “άλλων εποχών”. Όχι πολύ μακρυνών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν…vip!
Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα vip αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να ανφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των vip αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες απ΄ ότι το 2012!!!

Το ένα αεροσκάφος Ebraer το μικρό των 13 θέσεων πέταξε το 2012 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις.

Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105.

Το μεγαλύτερο Ebraer των 30 θέσεων το 2012 πέταξε 55 ώρες και το 2013 , 110 ώρες.

Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό το 2012 πέταξε 50 ώρες και το 2013 162.

Σύνολο 377 ώρες πτήσης σ΄ ένα χρόνο!

Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε από τις “τσιμπημένες” ώρες vip πτήσεων υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι…απόρρητες και να μην ανακοινώνονται.
Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ …ακριβές!

Για παράδειγμα τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το …κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα …σάντουϊτς; 440.000 ευρώ!!! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!

Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του vip αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από την Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέψει μ ΄ αυτό στο νησί που έκανε διακοπές.

Και βέβαια υπάρχουν και οι …θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να …τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!


ΑΠΟ http://www.onalert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: