ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Τι να προσέχετε όταν οδηγείτε στο χιόνι

Το news.gr δίνει κάποιες βασικές οδηγίες για όσους πρόκειται να ταξιδέψουν, υπό δύσκολες καιρικές
συνθήκες.

Για οδήγηση σε χιόνι

Η οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες είναι εφικτή, αλλά απαιτεί πολύ προσοχή, καθώς κρύβει πολλούς κινδύνους. Ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει τη μειωμένη πρόσφυση, η οποία αποτελεί και την αιτία αποσταθεροποίησης του αυτοκινήτου.
1. Οδηγήστε μόνον όταν είναι απαραίτητο.
2. Πριν ξεκινήσετε καθαρίστε όλες τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, τους καθρέπτες και τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα από το χιόνι. Εάν δεν έχετε ειδική ξύστρα, ένα πλαστικό κουτί κασέτας μπορεί να κάνει θαύματα. Οι νεότεροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν και μια θήκη… CD.
3. Σχεδιάστε τη διαδρομή σας, κάνοντας χρήση κύριων οδικών αρτηριών, οι οποίες είναι καθαρισμένες από χιόνι.
4. Μειώστε αισθητά την ταχύτητα κίνησης και αυξήστε στο τριπλάσιο την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
5. Αποφεύγετε τους απότομους χειρισμούς. Κινήσεις στο τιμόνι και το πάτημα των πεντάλ φρένου και γκαζιού πρέπει να γίνονται πολύ απαλά και προοδευτικά, έτσι ώστε να αποφευχθεί η αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου, το σπινάρισμα των τροχών κατά την επιτάχυνση ή το μπλοκάρισμά τους κατά την επιβράδυνση αντίστοιχα.
6. Κρατήστε τις στροφές του κινητήρα στο ελάχιστο δυνατόν και την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή.
7. Το σπινάρισμα των τροχών κατά την εκκίνηση και κίνηση μπορεί να αποφευχθεί επιλέγοντας μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
8. Σε κατηφόρες, ρυθμίστε την ταχύτητα του αυτοκινήτου πριν αρχίσετε να κατηφορίζετε. Σε έντονες κλίσεις επιλέξτε πρώτη σχέση στο κιβώτιο.
9. Καλύτερη πρόσφυση προσφέρουν τα χειμερινά ελαστικά. Οι κάτοικοι περιοχών με βαρύ χειμώνα το γνωρίζουν καλά αυτό. Εναλλακτικά, έχετε πάντα στο πορτ - μπαγκάζ αλυσίδες ή τα ειδικά αντιολισθητικά καλύμματα τροχών.
10. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά τη νυκτερινή οδήγηση, προς αποφυγήν του “black ice” - μη ορατού πάγου στο οδόστρωμα.
11. Προετοιμαστείτε για τις χειμερινές συνθήκες χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό υγρό στο κύκλωμα ψύξης (ψυγείο) του κινητήρα και στο δοχείο υγρού των υαλοκαθαριστήρων.

Για οδήγηση σε ομίχλη

1. Μειώνετε αμέσως ταχύτητα, όταν βρεθείτε σε συνθήκες ομίχλης
2. Καλό είναι να αυξήσετε στο διπλάσιο ή στο τριπλάσιο – εάν αυτό είναι απαραίτητο - την απόστασή σας από τα προπορευόμενα οχήματα.
3. Ανάβετε τα φώτα ομίχλης εμπρός και πίσω.
4. Σταματάτε στην άκρη του δρόμου, εάν χρειαστεί και μόνο σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο ή σε εσοχή του δρόμου. Σε καμία περίπτωση δεν εμποδίζετε την κυκλοφορία, σταματώντας στη μέση του δρόμου, γιατί αυξάνεται ο κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος.
5. Απαραίτητα σταματάτε ενεργοποιώντας τα αλάρμ του αυτοκινήτου σας.

Για οδήγηση σε βροχή

Μειωμένη πρόσφυση και μειωμένη ορατότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της οδήγησης υπό βροχή και σε βρεγμένο οδόστρωμα, γεγονός που καθιστά την οδήγηση δυσκολότερη και συχνά οδηγεί σε τροχαία ατυχήματα. Υπάρχουν, όμως, απλοί κανόνες που μπορούμε να ακολουθήσουμε αυξάνοντας την ασφάλεια των μετακινήσεών μας.
1. Πριν την εκκίνηση ρυθμίζουμε τη θέρμανση του αυτοκινήτου: Η βροχή θολώνει παρ-μπριζ και παράθυρα σε δευτερόλεπτα.
2. Μειώνουμε ταχύτητα. Στη βροχή η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου μας διπλασιάζεται. Άρα πρέπει να διπλασιάσουμε και την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, γεγονός που θα μας εξασφαλίσει περισσότεροχρόνο αντίδρασης, αλλά και θα μας προφυλάξει από το σπρέι νερού που εκτοξεύεται από τους προπορευόμενους.
3. Κάθε μας κίνηση και χειρισμός, στο τιμόνι και στα πεντάλ γκαζιού και φρένων,γίνεται προοδευτικά. Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε εξασκώντας πολύ μικρότερη πίεση στα πεντάλ. Λόγω μειωμένης πρόσφυσης κάθε απότομη κίνηση μπορεί να οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου.
4. Οδηγούμε πάντα με τα δύο χέρια στο τιμόνι (αυτό ισχύει και για την οδήγηση στο στεγνό οδόστρωμα) και είμαστε προετοιμασμένοι για ενδεχόμενους ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Έχουμε την προσοχή μας στραμμένη στο δρόμο και παρατηρούμε τα οχήματα που κινούνται γύρω μας. Η απόσπαση προσοχής είναι, άλλωστε, η νο1 αιτία τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως.
5. Αποφεύγουμε σημεία του δρόμου με συσσωρευμένο νερό. Κρυμμένες από τη στάθμη του νερού λακκούβες ή υδρολίσθηση είναι δυσάρεστες εκπλήξεις. Κινούμαστε στη μεσαία λωρίδα, καθώς το νερό τείνει να συσσωρεύεται στην άκρη των δρόμων.
6. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας βρεθεί σε κατάσταση υδρολίσθησης μη φρενάρετε και μην προσπαθήσετε να αλλάξετε πορεία. Κρατήστε σταθερά το τιμόνι και διατηρήστε σταθερή πορεία μέχρι τα ελαστικά να ανακτήσουν πρόσφυση. H καλύτερη πρόληψη γιατην υδρολίσθηση είναι η μείωση της ταχύτητας, η σωστή πίεση των ελαστικών και η αποφυγή συσσωρευμένου νερού. Σκεφτείτε, απλά, πως κάθε ελαστικό καλείται σε περίπτωση υδρολίσθησης να αποβάλει έως και 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο!
7. Δεν χρησιμοποιούμε cruise control στη βροχή.
8. Ανάβουμε τα φώτα του αυτοκινήτου ώστε να βλέπουμε και να μας βλέπουν. Χρησιμοποιούμε τα φλας σε κάθε αλλαγή πορείας για να προειδοποιήσουμε τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Τα φώτα ομίχλης χρησιμοποιούνται, όπως φανερώνει και το όνομά τους, σε περίπτωση ομίχλης και μόνο.
9.Εφόσον περάσουμε μέσα από συσσωρευμένα νερά, πατάμεόταν βγούμε ελαφρά τα φρένα ώστε να στεγνώσουν οι δισκόπλακες.
10. Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο: Ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα την κατάσταση και την πίεση τους. Επίσης ελέγχουμε, καθαρίζουμε ή αντικαθιστούμε εάν χρειαστεί τους υαλοκαθαριστήρες.

ΑΠΟ http://www.news.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: