Ο χρόνος γυρίζει οκτώ χρόνια πίσω, στο 2006. Ενας από τους
ισχυρότερους, παγκοσμίως, πλοιοκτήτες αποφασίζει να αποσυρθεί από την
πρώτη γραμμή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στην αγορά επικρατεί
προβληματισμός και ανησυχία για την επόμενη μέρα της εταιρείας, η οποία
τότε διέθετε έναν στόλο από 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο πλοιοκτήτης, όμως, που λάτρεψε τη θάλασσα αν και είχε γεννηθεί και μεγαλώσει σε ένα ορεινό χωριό της Μεσσηνίας, το Διαβολίτσι, είχε ήδη ετοιμάσει τη διάδοχη κατάσταση αθόρυβα και μεθοδικά. «Η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια, αφού η
νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη», ήταν η δήλωση του.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, στο τέλος Ιανουαρίου του 2011, είχε προβλέψει το μέλλον της εταιρείας-κολοσσού που είχε δημιουργήσει από το μηδέν. Και βγήκε αληθινός, αφού ο πρωτότοκος γιος του Κωστής, ο οποίος ανέλαβε σε ηλικία 37 ετών να διευθύνει τον ναυτιλιακό βραχίονα των οικογενειακών επιχειρήσεων, διοικεί τον όμιλο Costamare με μαεστρία και τον αναπτύσσει συνεχώς ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Ηταν εκείνος που αποφάσισε και προετοίμασε την είσοδο της εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά τον Νοέμβριο του 2010, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα έχει έτοιμη για τη Wall Street και δεύτερη εταιρεία. Ως διευθύνων σύμβουλος τότε, είχε σκιαγραφήσει με δηλώσεις του την αναπτυξιακή πολιτική της εταιρείας: «Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για επέκταση και ανάπτυξη. Είμαστε σε συζητήσεις για την υλοποίηση σημαντικών και ελκυστικών επενδυτικών σχεδίων. Αυτός είναι και ο λόγος που επιδιώξαμε τώρα την εισαγωγή της εταιρείας μας στο Χρηματιστήριο αποδεχόμενοι μια σημαντική έκπτωση στην καθαρή της αξία».
Η εταιρεία από την ημέρα της εισαγωγής της, τον περασμένο Νοέμβριο, μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε επενδύσεις για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, λοιπόν, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου εντοπίζει τις ευκαιρίες γνωρίζοντας ότι μόνο μέσω των σωστών επενδύσεων έρχονται το κέρδος και η ανάπτυξη.
Ηταν τότε άλλωστε που ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισε να βαδίζει σε πιο ήρεμες θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν στραφεί προς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δεύτερη εταιρεία στο Χρηματιστήριο
Η «μαθητεία» του κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο εξωτερικό. Το 1998, σε ηλικία 29 ετών, τοποθετείται από τον πατέρα του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και πέφτει κατευθείαν στα βαθιά ενός άκρως σκληρού βιομηχανικού τομέα όπως η ναυτιλία.
Σήμερα η Costamare είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των οποίων φτάνει τα 68, με συνολική μεταφορική ικανότητα 465.000 TEU, ενώ το ναυπηγικό της πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή άλλων έντεκα.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να γιορτάσει το 2015 τα 40 χρόνια από την ίδρυσή της και να εισαγάγει δεύτερη ομοειδή επιχείρηση στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η οποία θα είναι η 30ή ελληνικών συμφερόντων!
Εχει ήδη κατατεθεί το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή νέας εταιρείας που θα έχει τη μορφή Master Limited Partnership (MLB). Θα είναι μάλιστα η πρώτη MLP στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που συνιστά μια ακόμη πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας.
Αρχικά θα αγοράσει τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη μητρική Costamare, με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα και ναυλωτές όπως η Evergreen και η Cosco. Η εισαγωγή της νέα εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το private equity fund York Capital, με το οποίο διατηρεί κοινοπραξία μέσω της εισηγμένης του Costamare. Ο όμιλος σε αυτή την προσπάθεια έχει αρωγούς τρεις τράπεζες, τις DNB Bank, Citibank, Credit Suisse, οι οποίες ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να χρηματοδοτήσουν τη νέα MLP εταιρεία με 180 εκατ. δολάρια.
Οι ανάδοχοι παρακολουθούν την αγορά προκειμένου να αποφασίσουν πότε θα είναι η κατάλληλη στιγμή για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Οι ΜLP
Οι MLP είναι ετερόρρυθμες εταιρείες εισηγμένες σε χρηματιστήρια και συνδυάζουν τα φορολογικά ευεργετήματα της ετερόρρυθμης εταιρείας με τη ρευστότητα που προσφέρει η εισαγωγή τους στις αγορές. Οι μετοχές τους διαπραγματεύονται 1,5 με 2,5 φορές πάνω από την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων.
«Οι MLP εταιρείες καταβάλουν στους επενδυτές τους κάθε τρίμηνο μερισματική απόδοση συμφωνημένη από το αρχικό συμφωνητικό. Ουσιαστικά, όσο μεγαλύτερες είναι οι μερισματικές αποδόσεις τόσο μεγαλύτερη είναι και η διαχειριστική αμοιβή του ομόρρυθμου εταίρου, γεγονός που δίνει κίνητρο στον τελευταίο για αυξημένη μερισματική απόδοση στους μετόχους. Εξαιτίας του γεγονότος ότι αυτού του είδους οι εταιρείες είναι ετερόρρυθμες απαλλάσσονται από την πληρωμή φόρων μειώνοντας έτσι το κεφαλαιακό τους κόστος», επεσήμανε στο «business stories» η οικονομική αναλύτρια Κατερίνα Φίτσιου και πρόσθεσε:
«Η κατηγορία MLP δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1980 και, σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο των ΗΠΑ, περιλαμβάνει συγκεκριμένες εταιρείες των οποίων το 90% τουλάχιστον των εσόδων προέρχεται από διαχείριση φυσικών πόρων και μεταφορές. Ο αριθμός των MLP εταιρειών έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, φτάνοντας τις 123. Στον ναυτιλιακό και υπεράκτιο (offshore drilling) τομέα τουλάχιστον 12 όμιλοι έχουν δημιουργήσει MLP εταιρείες από το 1987, εκ των οποίων οι 11 είναι εισηγμένες. Οι πιο πρόσφατες εισαγωγές ήταν των Hoegh LNG Partners LP και Transocean Partners LLC».
Τα κύρια χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών MLP εταιρειών είναι:
■ General Partner (ομόρρυθμος εταίρος) - εφοπλιστής
■ Limited Partners (ετερόρρυθμοι εταίροι) - επενδυτές/μεριδιούχοι (αντί μετόχων)
■ Δεν υπάρχουν μετοχές, αλλά μερίδια
■ Διασφαλίζονται υψηλές μερισματικές αποδόσεις στους μετόχους
■ Μακροχρόνιες ναυλώσεις για τα πλοία
■ Η διοίκηση ασκείται από τον ομόρρυθμο εταίρο
■ Υπογραφή συμφωνητικού που υπογράφεται μεταξύ των επενδυτών και του ομόρρυθμου εταίρου
Οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές MLP εταιρείες είναι:
■ Capital Product Partners L.P. του Ευάγγελου Μαρινάκη
■ GasLog Partners L.P. του Πήτερ Λιβανού
■ Dynagas LNG Partners L.P. του Γιώργου Προκοπίου
■ Navios Maritime Partners L.P. της Αγγελικής Φράγκου
Η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου Ocean Rig έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την ίδρυση μιας MLP εταιρείας στον τομέα των drillships, όπου δραστηριοποιείται.
Από το μικρό φορτηγό στη θαλάσσια αυτοκρατορία
Η Costamare ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη. Τότε, σε ηλικία 40 ετών του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να αγοράσει ένα μικρό φορτηγό πλοίο χωρητικότητας μόλις 2.000 τόνων, στο οποίο εργαζόταν.
Εδωσε ως προκαταβολή 25.000 δολάρια και αγόρασε το υπόλοιπο με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή, ενώ στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε για να το εξοφλήσει.
Ο ιδρυτής αυτής της θαλάσσιας αυτοκρατορίας γεννήθηκε το 1935 στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας σε μια οικογένεια με ακόμη τρία αδέλφια και σε ηλικία 13 χρόνων φεύγει για την Αθήνα προκειμένου να βρει δουλειά.
Στα νεανικά του χρόνια ξεκινούσε από τα ξημερώματα να μοιράζει γάλα στα σπίτια της πλατείας Εξαρχείων και το πρωί έπιανε δουλειά σε μια βιοτεχνία που κατασκεύασε κουμπιά για ρούχα. Το απόγευμα πήγαινε στο νυχτερινό γυμνάσιο, από το οποίο αποφοίτησε το 1953.
Μόλις τελειώνει το σχολείο ο 18χρονος Βασίλης μπαρκάρει χωρίς μισθό για τρεις μήνες. Από εκείνη τη μέρα η θάλασσα γίνεται η μεγάλη ερωμένη του. Περνά από όλα τα πόστα του πλοίου.
Το 1962 συναντά την Κάρμεν Κυρίτση, την οποία νυμφεύεται μετά από δύο χρόνια και αποκτούν στη συνέχεια τρεις γιους: τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971, που ασχολείται με τον ξενοδοχειακό και τουριστικό βραχίονα των επιχειρήσεων της οικογένειας, και τον Χρήστο, το 1974, που ασχολείται με τις επιχειρήσεις εξόρυξης στην Αιανή Κοζάνης και στην Κνίδη Γρεβενών, ενώ έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό από την ενασχόλησή του με βραβευμένες κινηματογραφικές παραγωγές, τις οποίες χρηματοδοτεί ο ίδιος.
Σε κάποια συνέντευξή του ο καπετάν Βασίλης είχε πει: «Ο,τι έγινα σήμερα το οφείλω στη σύζυγό μου, την Κάρμεν. Αυτή με στήριξε και με καθοδήγησε.
Τα πάντα τα χρωστώ σε εκείνη. Είναι εξαιρετική σύζυγος, μάνα, πεθερά και γιαγιά. Κατάγεται από ένα χωριό στην περιοχή του Τιρνάβου. Υπήρξε η πρώτη κοπέλα από την περιοχή της που τελείωσε το γυμνάσιο και σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για μένα ήταν σημαντικό που μια όμορφη, μορφωμένη και ευκατάστατη κοπέλα, η οποία μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε και να τον έχει στη στεριά, προτίμησε έναν άντρα ναυτικό που έλειπε για μεγάλα διαστήματα από το σπίτι».
Η Κάρμεν μάλιστα τον απέτρεψε απ' το να γίνει μπακάλης. Ο ίδιος διηγείται: «Για να μπορούμε να συναντιόμαστε, αποφάσισε να μη διοριστεί ως καθηγήτρια και έγινε αεροσυνοδός. Εγώ έφυγα από τα υπερατλαντικά ταξίδια και μπάρκαρα στα πλοία που ταξίδευαν στη Μεσόγειο. Βρήκαμε λοιπόν ως μόνη πόλη που να εξυπηρετεί τα δρομολόγια και των δύο το Τελ Αβίβ.
Ετσι, συναντιόμασταν εκεί κάθε 15 ημέρες, ενώ το Γενάρη και τον Φλεβάρη έπαιρνε άδεια χωρίς αποδοχές και ερχόταν μαζί μου στο πλοίο. Ολα αυτά μέχρι που αποκτήσαμε τον πρώτο μας γιο, το 1969.
Επειτα άρχισε να μου λείπει η οικογένειά μου».
Ελληνική σημαία
Η Costamare είναι από τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που στηρίζουν την ελληνική σημαία και το ελληνικό νηολόγιο έχοντας σε πάρα πολλά από τα πλοία του στόλου της υψωμένη τη γαλανόλευκη.
Ο κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον Ελληνα ναυτικό ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, ο οποίος πάντα φρόντιζε τα πληρώματα και τα στελέχη της ναυτιλιακής εταιρείας.
Η Costamare έχει επενδύσει ένα υψηλότατο χρηματικό ποσό για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου ναυτιλιακού κέντρου εκπαίδευσης, του Costamare Maritime Training Services S.A., που σκοπό έχει την επιμόρφωση των Ελλήνων αξιωματικών πάνω στις τελευταίες εξελίξεις στη ναυσιπλοΐα, όπου όλα πλέον γίνονται ηλεκτρονικά
Πηγή: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Και δεύτερη εταιρεία στη Wall Street | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/77061/k-konstantakopoylos-kai-deyteri-etaireia-sti-wall-street#ixzz3LKaJhVwn
Ο πλοιοκτήτης, όμως, που λάτρεψε τη θάλασσα αν και είχε γεννηθεί και μεγαλώσει σε ένα ορεινό χωριό της Μεσσηνίας, το Διαβολίτσι, είχε ήδη ετοιμάσει τη διάδοχη κατάσταση αθόρυβα και μεθοδικά. «Η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια, αφού η
νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη», ήταν η δήλωση του.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, στο τέλος Ιανουαρίου του 2011, είχε προβλέψει το μέλλον της εταιρείας-κολοσσού που είχε δημιουργήσει από το μηδέν. Και βγήκε αληθινός, αφού ο πρωτότοκος γιος του Κωστής, ο οποίος ανέλαβε σε ηλικία 37 ετών να διευθύνει τον ναυτιλιακό βραχίονα των οικογενειακών επιχειρήσεων, διοικεί τον όμιλο Costamare με μαεστρία και τον αναπτύσσει συνεχώς ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Ηταν εκείνος που αποφάσισε και προετοίμασε την είσοδο της εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά τον Νοέμβριο του 2010, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα έχει έτοιμη για τη Wall Street και δεύτερη εταιρεία. Ως διευθύνων σύμβουλος τότε, είχε σκιαγραφήσει με δηλώσεις του την αναπτυξιακή πολιτική της εταιρείας: «Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για επέκταση και ανάπτυξη. Είμαστε σε συζητήσεις για την υλοποίηση σημαντικών και ελκυστικών επενδυτικών σχεδίων. Αυτός είναι και ο λόγος που επιδιώξαμε τώρα την εισαγωγή της εταιρείας μας στο Χρηματιστήριο αποδεχόμενοι μια σημαντική έκπτωση στην καθαρή της αξία».
Η εταιρεία από την ημέρα της εισαγωγής της, τον περασμένο Νοέμβριο, μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε επενδύσεις για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, λοιπόν, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου εντοπίζει τις ευκαιρίες γνωρίζοντας ότι μόνο μέσω των σωστών επενδύσεων έρχονται το κέρδος και η ανάπτυξη.
Ηταν τότε άλλωστε που ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισε να βαδίζει σε πιο ήρεμες θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν στραφεί προς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δεύτερη εταιρεία στο Χρηματιστήριο
Η «μαθητεία» του κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο εξωτερικό. Το 1998, σε ηλικία 29 ετών, τοποθετείται από τον πατέρα του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και πέφτει κατευθείαν στα βαθιά ενός άκρως σκληρού βιομηχανικού τομέα όπως η ναυτιλία.
Σήμερα η Costamare είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των οποίων φτάνει τα 68, με συνολική μεταφορική ικανότητα 465.000 TEU, ενώ το ναυπηγικό της πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή άλλων έντεκα.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να γιορτάσει το 2015 τα 40 χρόνια από την ίδρυσή της και να εισαγάγει δεύτερη ομοειδή επιχείρηση στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η οποία θα είναι η 30ή ελληνικών συμφερόντων!
Εχει ήδη κατατεθεί το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή νέας εταιρείας που θα έχει τη μορφή Master Limited Partnership (MLB). Θα είναι μάλιστα η πρώτη MLP στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που συνιστά μια ακόμη πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας.
Αρχικά θα αγοράσει τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη μητρική Costamare, με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα και ναυλωτές όπως η Evergreen και η Cosco. Η εισαγωγή της νέα εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το private equity fund York Capital, με το οποίο διατηρεί κοινοπραξία μέσω της εισηγμένης του Costamare. Ο όμιλος σε αυτή την προσπάθεια έχει αρωγούς τρεις τράπεζες, τις DNB Bank, Citibank, Credit Suisse, οι οποίες ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να χρηματοδοτήσουν τη νέα MLP εταιρεία με 180 εκατ. δολάρια.
Οι ανάδοχοι παρακολουθούν την αγορά προκειμένου να αποφασίσουν πότε θα είναι η κατάλληλη στιγμή για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Οι ΜLP
Οι MLP είναι ετερόρρυθμες εταιρείες εισηγμένες σε χρηματιστήρια και συνδυάζουν τα φορολογικά ευεργετήματα της ετερόρρυθμης εταιρείας με τη ρευστότητα που προσφέρει η εισαγωγή τους στις αγορές. Οι μετοχές τους διαπραγματεύονται 1,5 με 2,5 φορές πάνω από την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων.
«Οι MLP εταιρείες καταβάλουν στους επενδυτές τους κάθε τρίμηνο μερισματική απόδοση συμφωνημένη από το αρχικό συμφωνητικό. Ουσιαστικά, όσο μεγαλύτερες είναι οι μερισματικές αποδόσεις τόσο μεγαλύτερη είναι και η διαχειριστική αμοιβή του ομόρρυθμου εταίρου, γεγονός που δίνει κίνητρο στον τελευταίο για αυξημένη μερισματική απόδοση στους μετόχους. Εξαιτίας του γεγονότος ότι αυτού του είδους οι εταιρείες είναι ετερόρρυθμες απαλλάσσονται από την πληρωμή φόρων μειώνοντας έτσι το κεφαλαιακό τους κόστος», επεσήμανε στο «business stories» η οικονομική αναλύτρια Κατερίνα Φίτσιου και πρόσθεσε:
«Η κατηγορία MLP δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1980 και, σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο των ΗΠΑ, περιλαμβάνει συγκεκριμένες εταιρείες των οποίων το 90% τουλάχιστον των εσόδων προέρχεται από διαχείριση φυσικών πόρων και μεταφορές. Ο αριθμός των MLP εταιρειών έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, φτάνοντας τις 123. Στον ναυτιλιακό και υπεράκτιο (offshore drilling) τομέα τουλάχιστον 12 όμιλοι έχουν δημιουργήσει MLP εταιρείες από το 1987, εκ των οποίων οι 11 είναι εισηγμένες. Οι πιο πρόσφατες εισαγωγές ήταν των Hoegh LNG Partners LP και Transocean Partners LLC».
Τα κύρια χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών MLP εταιρειών είναι:
■ General Partner (ομόρρυθμος εταίρος) - εφοπλιστής
■ Limited Partners (ετερόρρυθμοι εταίροι) - επενδυτές/μεριδιούχοι (αντί μετόχων)
■ Δεν υπάρχουν μετοχές, αλλά μερίδια
■ Διασφαλίζονται υψηλές μερισματικές αποδόσεις στους μετόχους
■ Μακροχρόνιες ναυλώσεις για τα πλοία
■ Η διοίκηση ασκείται από τον ομόρρυθμο εταίρο
■ Υπογραφή συμφωνητικού που υπογράφεται μεταξύ των επενδυτών και του ομόρρυθμου εταίρου
Οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές MLP εταιρείες είναι:
■ Capital Product Partners L.P. του Ευάγγελου Μαρινάκη
■ GasLog Partners L.P. του Πήτερ Λιβανού
■ Dynagas LNG Partners L.P. του Γιώργου Προκοπίου
■ Navios Maritime Partners L.P. της Αγγελικής Φράγκου
Η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου Ocean Rig έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την ίδρυση μιας MLP εταιρείας στον τομέα των drillships, όπου δραστηριοποιείται.
Από το μικρό φορτηγό στη θαλάσσια αυτοκρατορία
Η Costamare ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη. Τότε, σε ηλικία 40 ετών του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να αγοράσει ένα μικρό φορτηγό πλοίο χωρητικότητας μόλις 2.000 τόνων, στο οποίο εργαζόταν.
Εδωσε ως προκαταβολή 25.000 δολάρια και αγόρασε το υπόλοιπο με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή, ενώ στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε για να το εξοφλήσει.
Ο ιδρυτής αυτής της θαλάσσιας αυτοκρατορίας γεννήθηκε το 1935 στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας σε μια οικογένεια με ακόμη τρία αδέλφια και σε ηλικία 13 χρόνων φεύγει για την Αθήνα προκειμένου να βρει δουλειά.
Στα νεανικά του χρόνια ξεκινούσε από τα ξημερώματα να μοιράζει γάλα στα σπίτια της πλατείας Εξαρχείων και το πρωί έπιανε δουλειά σε μια βιοτεχνία που κατασκεύασε κουμπιά για ρούχα. Το απόγευμα πήγαινε στο νυχτερινό γυμνάσιο, από το οποίο αποφοίτησε το 1953.
Μόλις τελειώνει το σχολείο ο 18χρονος Βασίλης μπαρκάρει χωρίς μισθό για τρεις μήνες. Από εκείνη τη μέρα η θάλασσα γίνεται η μεγάλη ερωμένη του. Περνά από όλα τα πόστα του πλοίου.
Το 1962 συναντά την Κάρμεν Κυρίτση, την οποία νυμφεύεται μετά από δύο χρόνια και αποκτούν στη συνέχεια τρεις γιους: τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971, που ασχολείται με τον ξενοδοχειακό και τουριστικό βραχίονα των επιχειρήσεων της οικογένειας, και τον Χρήστο, το 1974, που ασχολείται με τις επιχειρήσεις εξόρυξης στην Αιανή Κοζάνης και στην Κνίδη Γρεβενών, ενώ έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό από την ενασχόλησή του με βραβευμένες κινηματογραφικές παραγωγές, τις οποίες χρηματοδοτεί ο ίδιος.
Σε κάποια συνέντευξή του ο καπετάν Βασίλης είχε πει: «Ο,τι έγινα σήμερα το οφείλω στη σύζυγό μου, την Κάρμεν. Αυτή με στήριξε και με καθοδήγησε.
Τα πάντα τα χρωστώ σε εκείνη. Είναι εξαιρετική σύζυγος, μάνα, πεθερά και γιαγιά. Κατάγεται από ένα χωριό στην περιοχή του Τιρνάβου. Υπήρξε η πρώτη κοπέλα από την περιοχή της που τελείωσε το γυμνάσιο και σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για μένα ήταν σημαντικό που μια όμορφη, μορφωμένη και ευκατάστατη κοπέλα, η οποία μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε και να τον έχει στη στεριά, προτίμησε έναν άντρα ναυτικό που έλειπε για μεγάλα διαστήματα από το σπίτι».
Η Κάρμεν μάλιστα τον απέτρεψε απ' το να γίνει μπακάλης. Ο ίδιος διηγείται: «Για να μπορούμε να συναντιόμαστε, αποφάσισε να μη διοριστεί ως καθηγήτρια και έγινε αεροσυνοδός. Εγώ έφυγα από τα υπερατλαντικά ταξίδια και μπάρκαρα στα πλοία που ταξίδευαν στη Μεσόγειο. Βρήκαμε λοιπόν ως μόνη πόλη που να εξυπηρετεί τα δρομολόγια και των δύο το Τελ Αβίβ.
Ετσι, συναντιόμασταν εκεί κάθε 15 ημέρες, ενώ το Γενάρη και τον Φλεβάρη έπαιρνε άδεια χωρίς αποδοχές και ερχόταν μαζί μου στο πλοίο. Ολα αυτά μέχρι που αποκτήσαμε τον πρώτο μας γιο, το 1969.
Επειτα άρχισε να μου λείπει η οικογένειά μου».
Ελληνική σημαία
Η Costamare είναι από τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που στηρίζουν την ελληνική σημαία και το ελληνικό νηολόγιο έχοντας σε πάρα πολλά από τα πλοία του στόλου της υψωμένη τη γαλανόλευκη.
Ο κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον Ελληνα ναυτικό ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, ο οποίος πάντα φρόντιζε τα πληρώματα και τα στελέχη της ναυτιλιακής εταιρείας.
Η Costamare έχει επενδύσει ένα υψηλότατο χρηματικό ποσό για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου ναυτιλιακού κέντρου εκπαίδευσης, του Costamare Maritime Training Services S.A., που σκοπό έχει την επιμόρφωση των Ελλήνων αξιωματικών πάνω στις τελευταίες εξελίξεις στη ναυσιπλοΐα, όπου όλα πλέον γίνονται ηλεκτρονικά
Πηγή: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Και δεύτερη εταιρεία στη Wall Street | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/77061/k-konstantakopoylos-kai-deyteri-etaireia-sti-wall-street#ixzz3LKaJhVwn
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου