ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Παράταση ενός χρόνου στο μέτρο της απόσυρσης για τα ΙΧ - Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας

Παράταση και μεγάλες ανατροπές στο μέτρο της απόσυρσης αλλά και στο σύστημα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα σχεδιάζει η κυβέρνηση. Στα ασφυκτικά περιθώρια που απομένουν μέχρι να κλείσει η Βουλή και παρά την πίεση της τρόικας, το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να δώσει ανάσες στην αγορά αυτοκινήτου αλλά και στους ιδιοκτήτες οχημάτων που, λόγω κρίσης, κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τα προβλεπόμενα τέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει ετοιμάσει διάταξη που προβλέπει ότι παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο το κίνητρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων, το
οποίο αλλιώς θα εκπνεύσει στα τέλη Δεκεμβρίου.
Επιπλέον όμως, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει να επεκτείνει το δικαίωμα απόσυρσης και για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά το 2001 και το 2002!
Από το 2009 και μετά επιτρεπόταν η απόσυρση αυτοκινήτων παλαιότητας μόνο έως και το 2000.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκλείψουν τα σαραβαλάκια και να εξαντληθούν οι βεβαιώσεις απόσυρσης, αφού μόνο μέσα στα τελευταία τρία χρόνια αγοράστηκαν 120.000 οχήματα κάνοντας χρήση του δικαιώματος έκπτωσης με απόσυρση παλαιού οχήματος. Με τα δεδομένα αυτά, το κόστος αγοράς δικαιώματος απόσυρσης έχει φτάσει πάνω από 400 ευρώ αντί 200-300 τα προηγούμενα χρόνια.
Το οικονομικό επιτελείο φαίνεται ότι έχει πειστεί πλέον ότι το μέτρο της απόσυρσης αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο πολύ περισσότερα φορολογικά έσοδα από όσα θα έμπαιναν στα ταμεία χωρίς αυτό.
Τα έσοδα, μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, υπερβαίνουν τις απώλειες από τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης που πληρώνουν όσοι αγοράζουν νέο αυτοκίνητο αποσύροντας το παλαιότερο, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ζωντανός ο κλάδος της αγοράς αυτοκινήτου.

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι οκτώ στις δέκα πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που έχουν γίνει από τις αρχές του έτους έως σήμερα πραγματοποιήθηκαν ύστερα από απόσυρση παλαιού οχήματος.
 Αν και η επέκταση του δικαιώματος απόσυρσης σε ιδιοκτήτες Ι.Χ. ετών 2001 και 2002 τελεί υπό την έγκριση της τρόικας, το όφελος γι’ αυτούς τους αγοραστές μπορεί να είναι από πλήρης απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης (για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού έως 900 κ.ε.) έως και έκπτωση 50% (για αυτοκίνητα 1.801-2.000 κ.ε.)

Τέλη με τον μήνα
Πιο μεγάλες ανατροπές θα σημειωθούν, πάντως, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην αλλαγή του συστήματος πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Η εμπειρία από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου ήταν θετική, καθώς τον περασμένο Ιούνιο χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν καταθέσει πινακίδες ζήτησαν άρση ακινησίας του οχήματος και πλήρωσαν μισά τέλη κυκλοφορίας (που αλλιώς δεν θα τα εισέπραττε ποτέ το Δημόσιο) για να κινήσουν το αυτοκίνητό τους από τις διακοπές τους το καλοκαίρι μέχρι και τέλος της χρονιάς.
Για το 2015, πάντως, εξετάζεται να μην απαιτείται να πληρώνει ο ιδιοκτήτης όλο το ποσό για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος της χρονιάς, αλλά μόνο γι’ αυτούς που το κινεί! Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να εισπράττει αυξημένα έσοδα και στο α’ εξάμηνο από άρσεις ακινησίας, ενώ θα ανταποκρίνονταν περισσότεροι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται να πληρώσουν τα ετήσια τέλη. Ωστόσο μια τέτοια εισήγηση δεν έχει ακόμα εξεταστεί από την τρόικα, ενώ εκφράζονται φόβοι και για τον φόρτο που θα προκληθεί στις εφορίες από ιδιοκτήτες που παραδίδουν και ζητούν πίσω τις πινακίδες κάθε 2-3 μήνες για να πετύχουν το «pay as you go» που έχουν ανάγκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: