ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Τρένο, τουρισμός και προαστιακός...

http://www.eleftheriaonline.gr/
Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014 13:33 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-kyrie-dimarxe/item/48312-treno-tourismos-kai-proastiakos

Ο σιδηρόδρομος και πάλι στο προσκήνιο καθώς η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) παρουσίασε στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού (World Travel Market) στο Λονδίνο τις προτάσεις της για σιδηροδρομικές εκδρομές στο ελληνικό δίκτυο.
 Κατά τους αρμόδιους της εταιρείας η ανταπόκριση από τους συμμετέχοντες στην έκθεση ήταν σημαντική για τις τρεις προτάσεις που κατέθεσε.
Μεταξύ των προτάσεων της εταιρείας η οποία έχει την ευθύνη για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, περιλαμβανόταν εξαήμερος γύρος της Πελοποννήσου, με χρήση του δικτύου που βρίσκεται εκτός λειτουργίας. Ο γύρος της Πελοποννήσου θα ξεκινά από την Πάτρα και θα συνεχίζει σε Καλαμάτα, Αρχαία Μεσσήνη, Τρίπολη, Κόρινθο, Αργος, Ναύπλιο.
Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως εδώ και χρόνια υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους Αγγλους φίλους του σιδηροδρόμου, ενώ πριν λίγο καιρό περίπου 100 Βρετανοί τουρίστες πραγματοποίησαν για διάστημα μιας εβδομάδας τον γύρο της Πελοποννήσου ταξιδεύοντας με το τρένο. Η εκδρομή οργανώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το βρετανικό ταξιδιωτικό γραφείο PTG. Η εκτίμηση πως ήταν πετυχημένο επιβεβαίωσε στην πράξη τα σχέδια για μονιμοποίηση του σχεδίου με βάση και τις εμπειρίες που αποκόμισαν οι οργανωτές.
Σύμφωνα με την ειδησεογραφία που ακολούθησε τη σιδηροδρομική παρουσία στο Λονδίνο «μεγάλα τμήματα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου θεωρούνται εφάμιλλα με αυτά άλλων χωρών, οι οποίες έχουν δημιουργήσει σχολή στον σιδηροδρομικό τουρισμό. Ο συνδυασμός θάλασσας, βουνού αλλά και χώρων παγκόσμιου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είναι μοναδικός και είναι ο βασικός λόγος που τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα».
Πρόκειται βεβαίως για διαπιστώσεις που γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς εδώ και πολλά χρόνια από διάφορες πλευρές διατυπώνονταν προτάσεις αλλά οι κυβερνήσεις ακολουθούσαν πολιτική απαξίωσης του σιδηροδρόμου, διέκοψαν ξαφνικά την κυκλοφορία των συρμών την εποχή που είχε αρχίσει να παίρνει πάνω του και μετά ενέσκηψε η μνημονιακή λαίλαπα που σαρώνει και ξεπουλάει σε τιμή ευκαιρίας τα πάντα. Δεν θα μας έκανε και ιδιαίτερη εντύπωση βεβαίως αν την ίδια τύχη θα έχει η σιδηροδρομική υποδομή της Πελοποννήσου εφόσον αποδειχθεί κερδοφόρα η εκμετάλλευση με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο σιδηροδρομικός τουρισμός (μέσα από αυτή αλλά και από τις υπόλοιπες προτάσεις) δεν μπορεί παρά να αποτελεί τμήμα ενός συνολικού σχεδίου για το δίκτυο της Πελοποννήσου. Και μάλιστα όχι το σημαντικότερο, καθώς μπορούμε να υποψιαστούμε ότι το εξαήμερο θα είναι εξαιρετικά "αλμυρό" και θα απευθύνεται σε ειδικό κοινό που υπάρχει σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το καλό της ιστορίας πέραν του γεγονότος ότι "προσθέτει" επισκέπτες έστω και μιας ημέρας σε διάφορες περιοχές όπου θα έχει και διανυκτερεύσεις, είναι ότι αναγκαστικά εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, οι αρμόδιοι θα είναι υποχρεωμένοι να συντηρούν το δίκτυο που κινδυνεύει με διάλυση.
Το σημαντικότερο όμως για τη Μεσσηνία σε αυτή τη φάση είναι η υπόθεση του προαστιακού σιδηροδρόμου. Μια υπόθεση που πάει και έρχεται κατά καιρούς, αλλά στην πράξη δεν γίνεται τίποτε πέραν "πυροτεχνημάτων", όπως είναι η κυκλοφορία συρμών στο Νησιώτικο πανηγύρι. Οι δήμοι οφείλουν να απαιτήσουν από τους σιδηροδρομικούς οργανισμούς τη λειτουργία του προαστιακού ως βασικής υποδομής και δημόσιου έργου για τη Μεσσηνία. Και πρωτίστως ο Δήμος Καλαμάτας που θα πρέπει να δει στο σιδηρόδρομο λύσεις και για το συγκοινωνιακό της πόλης. Η υπόθεση "σταθερή τροχιά" παραμένει πάντα μια λύση με ευρεία εφαρμογή στον ευρωπαϊκό χώρο.


Ηλίας Μπιτσάνης Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-kyrie-dimarxe/item/48312-treno-tourismos-kai-proastiakos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...