ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014

Παύλος Διονυσόπουλος: Ο διεθνής Φιλιατρινός "μαέστρος" της τέχνης στη Μύκονο


Σε μια από τις πλέον σπάνιες εκθέσεις του στην Ελλάδα, ο Παύλος (Διονυσόπουλος) παρουσιάζει στη Μύκονο από 19 Ιουλίου τη νέα του έκθεση με θέμα το …Tire-Bouchon.

Δεν είναι μόνο ότι ο Παύλος (Διονυσόπουλος) είναι ένας καλλιτέχνης με διεθνή απήχηση ο οποίος παρουσιάζει τις περισσότερες εκθέσεις του στο εξωτερικό και ελάχιστες μόνο, ώς σήμερα, στην Ελλάδα. Είναι και το ότι επιλέγει τη Μύκονο και παρουσιάζει μια νέα του δουλειά.

Στην έκθεση που εγκαινιάζεται στις 19 Ιουλίου με τίτλο Le Tire Bouchon dans tous ses états στην Kapopoulos Fine Arts, καταθέτει την άποψη του και αγκαλιάζει με τη χαρακτηριστική δική του τεχνική ένα νέο θέμα το Tire-Bouchon. Ο διεθνής καλλιτέχνης δίνει την πνοή της έμπνευσης του σ ένα σύγχρονο, προσιτό αντικείμενο, το οποίο η φαντασία του μετατρέπει σε αληθινό έργο τέχνης. 

Εργα της νέας δουλειάς του καλλιτέχνη
Σε τι μπορεί να μετασχηματιστεί ένα Tire – Bouchon;
Χειραγωγός του ατελιέ, ο Παύλος συνθέτει τα σκόρπια χαρτιά του, κόβει, ξανακόβει, τεμαχίζει, επανατοποθετεί, συνδυάζει τις πολύχρωμες κορδέλες του, προκειμένου να καταλήξει στις μοναδικές συνθέσεις του, που αυτή τη φορά έχουν σημείο αναφοράς το Tire- Bouchon.

Ενα μικρό αντικείμενο που μας συνοδεύει σε στιγμές γλεντιού και χαράς κατά κύριο λόγο, μετασχηματίζεται στα χέρια του Παύλου, γεννιέται σε ανέλπιστα μέρη, άλλοτε ως ανθρώπινο μέλος, ή ως κομμάτι ενός κατοικίδιου, ή ζώου του αγρού. 

Το Tire-Bouchon μας «ανοίγει» άλλους κόσμους και άλλους δρόμους με το διαπεραστικό, στριφογυριστό ελατήριο του, που λαμβάνει συμβολική ισχύ.
Οι νεκρές φύσεις και τα τοπία του Παύλου βρίθουν από σωματίδια σε σωρούς. Πολυτάραχα κολλάζ, σοδιά από κονφετί που τα πετούν αφειδώς ανώνυμα χέρια, εμφανίζονται σαν χάπενινγκ πάνω σε τοίχους μεγάλης γενναιοδωρίας που μένουν για πάντα σημαδεμένοι. Λυτρωτής και διασκεδαστής, ο Παύλος μας περιγελά. Στα έργα του η ζωή αποκτά πτυχώσεις.

Παύλος: ελεύθερος, ακούραστος, ασυμβίβαστος
Με τη γοητεία να είναι το ζητούμενο του, ο Παύλος δρα έξω από σχολές και ρεύματα, αρνείται τις λογικές και τις ταμπέλες, καταλύει τα σύνορα και τις συλλογικότητες, είναι απόλυτος κυρίαρχος του εργαστηρίου  του, αλλά και της  δημιουργικής φαντασίας του.  Ελεύθερος σαν τροχός, γυρνάει ακούραστος, προχωράει μέσα στον κόσμο και χαράζει τον δρόμο του χωρίς συμβιβασμούς στο όνομα του πάθους του. 
Το ψαλίδι, οι αφίσες, η αναγνώριση
Ο Παύλος Διονυσόπουλος γεννήθηκε το 1930 στα Φιλιατρά. Στα 17 του εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και δύο χρόνια αργότερα μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών. Οταν τελείωσε χάρη σε μια υποτροφία, πήγε για πρώτη φορά στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε λίγο αργότερα, αφού στο μεταξύ εργάστηκε για το θέατρο και τη διαφήμιση.

Στο Παρίσι, ήρθε σε επαφή με μια ομάδα καλλιτεχνών -τους νεορρεαλιστές- και συνδέθηκε φιλικά μαζί τους. Άρχισε να χρησιμοποιεί το ψαλίδι και κόβει περιοδικά σε λωρίδες, ώσπου μια μέρα, στο μετρό του Παρισιού, ανακάλυψε τις αφίσες. Ακολούθησαν πολλές εκθέσεις και καλές κριτικές που τοποθετούσαν τον Παύλο ανάμεσα σε σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής.

Το 1980 ο Παύλος συμμετείχε στην Μπιενάλε της Βενετίας, ενώ το 1992 η πόλη του Παρισιού οργάνωσε μια μικρή αναδρομική έκθεση του Παύλου στο παρεκκλήσι της Σορβόννης με τίτλο «30 χρόνια χαρτιού». Το 1988 το έργο του «Νεκρή Φύση» κοσμούσε το εξώφυλλο ενός σημαντικού καλλιτεχνικού περιοδικού, ενώ δε σταμάτησε έκτοτε τη δημιουργική του πορεία ως σήμερα, που κατέχει μια σπουδαία θέση ανάμεσα στους καλλιτέχνες της γενιάς του, και αυτό γιατί κατάφερε να φτιάξει ένα συνολικό έργο γεμάτο αυθορμητισμό, μαστοριά και χιούμορ.

Ζει και εργάζεται στη Γαλλία, ωστόσο επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα.

Η έκθεση του Παύλου στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts θα διαρκέσει έως τις 3 Αυγούστου 2014.
thetoc.gr
http://filiatranet.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...