ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Ενα χρόνο πίσω πάει το Καλό Νερό - Τσακώνα

Ενα χρόνο πίσω πάει η δημοπράτηση και η κατασκευή του Καλού Νερού  - Τσακώνα επειδή σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Καθημερινής” οι μελέτες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Αντιθέτως εντός των επόμενων ημερών δημοπρατείται το τμήμα Πάτρα - Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων  προϋπολογισμού 340 εκατομμύριων ευρώ. 
Υπενθυμίζουμε ότι πέρσι το Δεκέμβριο κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε δεσμευτεί για την κατασκευή του Καλού Νερού - Τσακώνα εντός του 2016. Επίσης στις 4 Μαΐου, προεκλογικά, από την Πάτρα ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι “έως τα
τέλη του 2014 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η δημοπράτηση του οδικού άξονα Καλό Νερό - Τσακώνα, μήκους 37 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ”.
Σύμφωνα όμως με το ρεπορτάζ της “Καθημερινής” το προεκλογικό χρονοδιάγραμμα πάει… πίσω κι έτσι το έργο θα δημοπρατηθεί το 2015 και θα ολοκληρωθεί το 2017. Εντύπωση πάντως προκαλεί τόσο η αδιαφορία του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας όσο και των φορέων της περιοχής και του νομού, που παρακολουθούν με απάθεια ένα τόσο σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Δυτικής Μεσσήνιας, ενώ εκδίδουν άλλα ψηφίσματα για… ψύλλου πήδημα. 
Αναλυτικά το ρεπορτάζ του Γιώργου Λιανού στην “Καθημερινή”:
"Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, είναι θέμα ημερών η δημοπράτηση του ημιτελούς άξονα Πάτρας - Πύργου. Προχθές εγκρίθηκε για πρώτη φορά παρέκκλιση από τη νομοθεσία, ώστε να μην είναι δυνατή η υπέρβαση του προϋπολογισμού του έργου, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν και τα τεύχη δημοπράτησης. Η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 θα «κλείσει» και αυτή ώς το τέλος του έτους, παράλληλα με τη διαδικασία ορισμού αναδόχου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σε σύσκεψη που έγινε προχθές με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων, εγκρίθηκε παρέκκλιση από τον ν. 3669/08, ώστε το Δημόσιο να μπορεί να δημοπρατεί ένα έργο κατ’ αποκοπήν χωρίς να εγγυάται τις ποσότητες των προμετρήσεων των μελετών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκτιμήσεις του Δημοσίου για το κόστος των έργων δεν δεσμεύουν το Δημόσιο, αλλά, ακόμη κι αν παρεκκλίνουν (το κόστος των έργων είναι μεγαλύτερο), ο εργολάβος θα πρέπει να το εκτελέσει χωρίς να ζητήσει επιπλέον δαπάνες. Η πρόβλεψη αυτή γίνεται για πρώτη φορά.
Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια από τις υπηρεσίες να οριστικοποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, προκειμένου και αυτά να εγκριθούν ώς το τέλος του μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά όλα τα απαιτούμενα θα δοθούν στους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ηλεκτρονικά.
Ο άξονας Πάτρας - Πύργου ήταν κομμάτι του παραχωρημένου στην «Ολυμπία Οδό» άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, αλλά αφαιρέθηκε από το έργο με τον ν.4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα (χωρίς βέβαια αντίστοιχη μείωση του προϋπολογισμού του υπόλοιπου έργου). Το έργο είναι ημιτελές: σύμφωνα με το υπουργείο, έχει κατασκευαστεί περίπου το 25% (αντιστοιχεί σε εργασίες 100 εκατ. ευρώ, ανάμεσα στις οποίες η γέφυρα του Πηνειού -210 μέτρων- η γεφύρωση του ρέματος Κορδελιάρη και η άνω διάβαση στον κόμβο Βάρδας). Εχουν συντελεστεί όλες οι αρχικές απαλλοτριώσεις, ενώ σε διάφορα στάδια βρίσκονται οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που αντιστοιχούν περίπου το 20% των αρχικών. Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 340 εκατ. ευρώ.
Ο νέος οδικός άξονας κατασκευάζεται σε νέα χάραξη: ξεκινά από το τέλος της ευρείας παράκαμψης Πατρών (στο χωριό Μιντιλόγλι) και φτάνει ώς την είσοδο της πόλης του Πύργου (75 χλμ.). Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και πλήρες παράπλευρο δίκτυο. Κατά μήκος του θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων, στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ.) και στα Χανάκια Πύργου/Ιάρδανου (67ο χλμ.), καθώς και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, στην Κάτω Αχαΐα και στον Πύργο. Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στα μέσα του 2016.
Τι θα απογίνει το υπόλοιπο έργο; Το νότιο κομμάτι του, το τμήμα Καλού Νερού (Κυπαρισσίας) - Τσακώνας, μήκους 30 χλμ., έχει ανακοινωθεί από τον υπουργό Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη ότι θα δημοπρατηθεί και αυτό χωριστά, ως δημόσιο έργο. Η υπόθεση δεν είναι τόσο απλή, καθώς οι μελέτες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και, όπως έχει ανακοινωθεί, θα εκπονηθούν από την «Ολυμπία Οδό». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα είναι 130 εκατ. ευρώ και η δημοπράτησή του θα γίνει πιθανότατα το 2015 (με στόχο ολοκλήρωσης το 2017). Τέλος, στο τμήμα Πύργου - Καλού Νερού, στο οποίο το Συμβούλιο της Επικρατείας απαγόρευσε τη διαπλάτυνση του δρόμου για περιβαλλοντικούς λόγους, έχει ανακοινωθεί ότι θα ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας".

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/41385-kalo-nero-tsakwna

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...