ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Ελεύθερο ψάρεμα για όλους

Ήταν ένα «αγκάθι» ή όπως λένε κάποιοι ακόμη ένα χαράτσι του κράτους που προσπαθεί από παντού να εισπράξει! Ένα δίκαιο και αυτονόητο αίτημα ετών όμως, επιτέλους τέθηκε στο τραπέζι και λύθηκε.
Δεν γινόταν σε μία χώρα που η θάλασσα είναι η ζωή της ο μεροκαματιάρης που «τσακίζεται» όλο τον χρόνο από τα προβλήματα να μην μπορεί να ξεσκάσει και να κάνει το κέφι του με τα βαρκούλα του.
Από φέτος λοιπόν, η άδεια αλιείας για ερασιτέχνες ψαράδες, παύει να ισχύει με νόμο. Τον Μάρτιο κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο το οποίο έχει και άλλες θαλάσσιες διατάξεις:

Ευνοείται η επιχειρηματικότητα και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα
■ Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
■ Καταργείται η αποκλειστική χρήση του πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί εφεξής να χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή να συμμετέχει σε αγώνες.
■ Ελαστικοποιείται και προσαρμόζεται στις πραγματικές συνθήκες η υποχρέωση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής για εκτέλεση ελάχιστου αριθμού ναυλώσεων (μείωση αριθμού ημερών, εκπτώσεις λόγω ηλικίας πλοίου, δυνατότητα συμπλήρωσης ημερών μέσα στην επόμενη τριετία).
■ Εισάγεται νέα δυνατότητα παροπλισμού του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής για τις περιπτώσεις που οι συνθήκες δεν ευνοούν τη ναύλωση ή την πώλησή του.
■ Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα εκναύλωσης πλοίων αναψυχής με μη κοινοτική σημαία. Στόχος η προσέλκυση των Mega yachts.
■ Συμπεριλαμβάνονται οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις.
■ Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
■ Επεκτείνεται το δικαίωμα ναύλωσης χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα στα πλοία αναψυχής μήκους έως 24 μ., όπως συμβαίνει στις άλλες χώρες της Ε.Ε.
■ Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη που είναι εν ενεργεία ναυτικός ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ).
■ Απλοποιείται η διαδικασία για την παροχή δυνατότητας χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής.
■ Παρέχεται η δυνατότητα εκναύλωσης σε πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 99 επιβατών.
■ Διευκρινίζεται ρητά η μέθοδος μείωσης λόγω ηλικίας της φορολογητέας αξίας του πλοίου αναψυχής σε περιπτώσεις αυτοπαράδοσης και μεταβίβασης λόγω γονικής παροχής, δωρεάς ή θανάτου.
■ Αυξάνεται το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο η Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής (ΝΕΠΑ) πρέπει να αποκτήσει την κυριότητα ή εκμετάλλευση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.
■ Κωδικοποιείται το καθεστώς των ημεροπλοίων και καταργούνται αναχρονιστικοί περιορισμοί (π.χ., απαγόρευση προσέγγισης σε όρμο ή ακτή όταν το ταξίδι ξεκινάει από λιμάνι).
■ Εισάγεται νέα δυνατότητα δραστηριοποίησης των ημεροπλοίων με συνδυασμό θαλάσσιου και χερσαίου ταξιδιού στο ίδιο τουριστικό πακέτο.
■ Διευρύνονται οι δυνατότητες περιήγησης με ημερόπλοια και παρέχεται δυνατότητα επέκτασης του χρόνου του ταξιδιού όταν στο ίδιο τουριστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται φιλοξενία στην ξηρά.
■ Εξομοιώνονται ως προς τα φαρικά τέλη οι ξένες σημαίες με την ελληνική ώστε η μείωση της κατά κεφαλήν χρέωσης να αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση του αριθμού των επιβατών που αποεπιβιβάζονται (home porting).
Περιορίζεται η γραφειοκρατία
Με το νομοσχέδιο γίνεται προσπάθεια να μειωθεί ο γραφειοκρατικός μηχανισμός. Πιο συγκεκριμένα:
■ Εφαρμόζεται το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών πλοίων και η ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου.
■ Ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις στις οποίες είναι υποχρεωτική η λήψη απόπλου και η δήλωση κατάπλου.
■ Περιορίζεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης σε όσα επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν απαλλαγεί από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους.
■ Εισάγεται ρύθμιση για τα πλοία αναψυχής που κατάσχονται (μέχρι σήμερα , λόγω κενού στη νομοθεσία, απαιτείται γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου).
■ Καταργείται η ερασιτεχνική άδεια αλιείας (ατομική και σκάφους). Αυτό έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα την αποδέσμευση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής από γραφειοκρατικές εργασίες.
■ Απλοποιείται η διαδικασία απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες.
■ Καταργούνται τα παράβολα των 0,88 ευρώ για: α) λήψη άδειας απόπλου και β) λήψη άδειας καθέλκυσης - ανέλκυσης.
■ Εξορθολογίζεται η διαδικασία διαγραφής πλοίου από το ελληνικό νηολόγιο.
■ Μειώνονται οι υπογραφές που απαιτούνται για την αδειοδότηση για των πλωτών εξεδρών που έχουν εποχιακή χρήση.
■ Καταργούνται αναχρονιστικές ρυθμίσεις και αναπροσαρμόζεται το πλαίσιο δραστηριοποίησης των πλοίων.
■ Καταργείται η απαγόρευση επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι εξαρχής δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο.
■ Παρέχεται η δυνατότητα ιδιοχρησιμοποίησης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής όταν αυτό δεν εκτελεί ναυλώσεις.
■ Καταργείται η απαγόρευση εκναύλωσης των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
■ Επικαιροποιούνται και εκλογικεύονται οι κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης (π.χ., κατάργηση της ποινής φυλάκισης).
■ Εκλογικεύονται οι απαιτήσεις για τη διακυβέρνηση των σκαφών και πλωτών ναυπηγημάτων των υδατοκαλλιεργειών
■ Εκσυγχρονίζονται οι ελεγκτικές διαδικασίες (το μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών θα διασυνδέεται με το TAXIS και το ISIS).
■ Συγχωνεύονται ο Οίκος Ναύτου και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.
■ Διευρύνονται οι κατηγορίες πασχόντων ναυτικών και μελών της οικογένειας των ναυτικών που δικαιούνται επιδόματα αναπηρίας.
■ Θεσπίζεται διαδικασία για τη διασφάλιση ελάχιστης ακτοπλοϊκής σύνδεσης στην περίπτωση σοβαρής διαταραχής της συγκοινωνίας η οποία απειλεί το δημόσιο συμφέρον.
■ Παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης μελών οικογενειών οι οποίες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στο ναυτικό επάγγελμα (διευρύνονται οι ειδικές κατηγορίες προσώπων που εισάγονται «καθ’ υπέρβαση» στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού).
■ Ενισχύεται η δυνατότητα φοίτησης στη Σχολή Δυτών Καλύμνου (κατ’ εξαίρεση εισαγωγή ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας).
■ Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την κατάταξη και την προαγωγή των στελεχών των Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
■ Ρυθμίζεται η ημερήσια αποζημίωση των στελεχών των Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά σκάφη, καθώς και τα οδοιπορικά έξοδα για μετακίνηση στο εξωτερικό ή το εσωτερικό.
■ Ρυθμίζονται οι αποδοχές του προσωπικού της Πλοηγικής Υπηρεσίας.

Στόχος είναι το άνοιγμα της αγοράς με την προσέλκυση σκαφών στην Ελλάδα «Οι ετήσιες δαπάνες που κάνει ένα σκάφος αναψυχής είναι 20 χιλιάδες ευρώ κατά μέσο όρο. Η διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου θα αυξήσει τον αριθμό σκαφών και τις θέσεις εργασίας, Η Ελλάδα έχει τον μικρότερο αριθμό θέσεων ελλιμενισμού με 0,5 σκάση ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής ενώ στην Ευρώπη και στην Τουρκία είναι 8,5. Κάθε σκάφος αναψυχής δημιουργεί 1,7 θέσεις εργασίας και άλλες 9 στην στεριά» επεσήμανε ο ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. «Στην Ευρώπη αντιστοιχεί ένα σκάφος ανά 164 κατοίκους ενώ στην Ελλάδα ένα σκάφος κατά 600 κατοίκους. Στην Ελλάδα θα μπορούσαμε να έχουμε 67.000 σκάφη αναψυχής ,με τα ανάλογα έσοδα. Ο συνολικός τζίρος από τα σκάφη αναψυχής ήταν 400 εκατομμύρια το 2013 για την εθνική οικονομία».

Οι βασικές κατευθύνσεις του είναι: δημιουργία πλαισίου για την προσέλκυση σκαφών στην ελληνική σημαία, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, απλούστευση διαδικασιών και καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα του θαλάσσιου τουρισμού. Παράλληλα, και μεταξύ άλλων, διασφαλίζεται η ελάχιστη ακτοπλοϊκή σύνδεση και διευρύνεται ο αριθμός των δικαιούχων ναυτικών και μελών των οικογενειών τους για επίδομα αναπηρίας.

ΑΠΟ http://www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: