ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Οδικά έργα που θα αλλάξουν τον αναπτυξιακό χάρτη: Καλαμάτα-Γιάννενα 3,5 ώρες τέλος 2016

Η διαδρομή Καλαμάτα - Γιάννενα θα γίνεται σε 3,5 ώρες όταν ολοκληρωθούν τα έργα στην Ιονία και στην Ολυμπία Οδό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων που ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τα τμήματα της Ιόνιας από Αντίρριο έως Γιάννενα θα παραδοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2015, το τμήμα Πάτρα - Πύργος μέσα το 2016 και λίγους μήνες αργότερα το Καλό Νερό - Τσακώνα.
Οι νέοι δρόμοι θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και παράλληλα θα τη
συνδέσουν μέσω της Εγνατίας Οδού με τη Μακεδονία και μέσω του Ε65 με τη Θεσσαλία. Ουσιαστικά ο δυτικός οδικός άξονας θα συμβάλει στην ισόρροπη ανάπτυξη της Ελλάδας συνδέοντας απομονωμένες περιοχές τόσο μεταξύ τους όσο και με τα ανεπτυγμένα ανατολικά κέντρα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. 
Συγκεκριμένα για την Ιονία Οδό ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε: "Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, μήκους 200 χλμ. και προϋπολογισμό που ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ. Είναι ένα έργο, το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ηπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα».
Στην Εγνατία Οδό αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένας ημικόμβος στην περιοχή του Δρίσκου, ώστε να κερδίζουν χρόνο όσοι ταξιδεύουν προς Αλβανία ή κάνουν τοπικές διαδρομές. Επίσης ο κ. Χρυσοχοΐδης  είπε ότι συντάσσεται μελέτη για την κατασκευή δρόμου που θα ενώνει τα Τρίκαλα με την Εγνατία και ότι σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί η επέκταση του Ε65, από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα.
Στη συνέχεια ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι σε 15 ημέρες θα δημοπρατηθεί και το τμήμα Πάτρα - Πύργος, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, το οποίο σε συνδυασμό με τη δημοπράτηση στα τέλη του 2014 του τμήματος Καλό Νερό - Τσακώνα, θα ολοκληρώσει τον σχεδιασμό του οδικού άξονα.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/39851-odika-erga-kalamata-giannena

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...