Σχεδιάζεται επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα- Καλαμάτα
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης για το Θάρρος
Μπορεί ο
σιδηρόδρομος να έχει εξοβελιστεί ως μέσο μεταφοράς από τις ελληνικές
κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, αλλά, ευτυχώς, έστω και σε επίπεδο
σχεδιασμού, οι γραφειοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν
διαφορετική άποψη.Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος της χώρας σχεδιάζονται ήδη στις Βρυξέλλες και αφορούν και στην περιοχή μας.
Σε έναν πίνακα που εξασφάλισε το ypodomes.com φαίνεται ξεκάθαρα πού είναι εκείνα τα έργα που θα δούμε να κατασκευάζονται από το 2020 και μετά. Αν σας φαίνεται πολύ μακρινό το 2020, θα σας υπενθυμίσουμε πως το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) έχει πολύ περιορισμένους πόρους. Αν και οι περισσότεροι θα πάνε για σιδηροδρομικά έργα, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής της χώρας θα απορροφήσουν το σύνολο των διατιθέμενων χρημάτων. Σε αυτό το χάρτη αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το δυτικό τμήμα της χώρας, καθώς εκεί συγκεντρώνονται και τα μελλοντικά έργα. Εκεί θα έχουμε τους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα αλλάξουν τις μελλοντικές μας μετακινήσεις.
διαφορετική άποψη.Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος της χώρας σχεδιάζονται ήδη στις Βρυξέλλες και αφορούν και στην περιοχή μας.
Σε έναν πίνακα που εξασφάλισε το ypodomes.com φαίνεται ξεκάθαρα πού είναι εκείνα τα έργα που θα δούμε να κατασκευάζονται από το 2020 και μετά. Αν σας φαίνεται πολύ μακρινό το 2020, θα σας υπενθυμίσουμε πως το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) έχει πολύ περιορισμένους πόρους. Αν και οι περισσότεροι θα πάνε για σιδηροδρομικά έργα, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής της χώρας θα απορροφήσουν το σύνολο των διατιθέμενων χρημάτων. Σε αυτό το χάρτη αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το δυτικό τμήμα της χώρας, καθώς εκεί συγκεντρώνονται και τα μελλοντικά έργα. Εκεί θα έχουμε τους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα αλλάξουν τις μελλοντικές μας μετακινήσεις.
ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Το έργο που εδώ και χρόνια έχει απασχολήσει με τη δυνατότητα ή όχι κατασκευής υπάρχει στα σχεδιαζόμενα έργα. Πρόκειται για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αντίρριο. Η γραμμή αυτή έχει προταθεί εδώ και δέκα χρόνια, ενώ η σύνδεσή της με την Πελοπόννησο είχε προταθεί να γίνει με rail-ferry, δηλαδή με πλοία που έχουν προσαρμοσμένες σιδηροδρομικές γραμμές. Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
Το έργο που εδώ και χρόνια έχει απασχολήσει με τη δυνατότητα ή όχι κατασκευής υπάρχει στα σχεδιαζόμενα έργα. Πρόκειται για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αντίρριο. Η γραμμή αυτή έχει προταθεί εδώ και δέκα χρόνια, ενώ η σύνδεσή της με την Πελοπόννησο είχε προταθεί να γίνει με rail-ferry, δηλαδή με πλοία που έχουν προσαρμοσμένες σιδηροδρομικές γραμμές. Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Για αυτό το τμήμα ήδη είναι σε εξέλιξη μελέτες. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η υπάρχουσα γραμμή (άρα και μικρότερο κόστος κατασκευής), αλλά και το εύκολο γεωλογικό ανάγλυφο. Το δύσκολο σημείο είναι η εμπορικότητα της γραμμής, η μικρή πυκνότητα πληθυσμού σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου πολύ μεγάλου αστικού κέντρου, που κάνει το εγχείρημα λίγο «θολό». Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
Τα έργα αυτά –ίσως κάποια από αυτά- θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, καθώς η τάση στην Ευρώπη είναι να δοθεί έμφαση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο αστικές όσο και υπεραστικές.
Σε αυτό το πεδίο η χώρα μας έχει πολλά που θα πρέπει να κάνει και, κυρίως, να προωθήσει.
Για αυτό το τμήμα ήδη είναι σε εξέλιξη μελέτες. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η υπάρχουσα γραμμή (άρα και μικρότερο κόστος κατασκευής), αλλά και το εύκολο γεωλογικό ανάγλυφο. Το δύσκολο σημείο είναι η εμπορικότητα της γραμμής, η μικρή πυκνότητα πληθυσμού σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου πολύ μεγάλου αστικού κέντρου, που κάνει το εγχείρημα λίγο «θολό». Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
Τα έργα αυτά –ίσως κάποια από αυτά- θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, καθώς η τάση στην Ευρώπη είναι να δοθεί έμφαση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο αστικές όσο και υπεραστικές.
Σε αυτό το πεδίο η χώρα μας έχει πολλά που θα πρέπει να κάνει και, κυρίως, να προωθήσει.
ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου