ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Στα σκαριά επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα- Καλαμάτα

Σχεδιάζεται επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα- Καλαμάτα
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης για το Θάρρος
Μπορεί ο σιδηρόδρομος να έχει εξοβελιστεί ως μέσο μεταφοράς από τις ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, αλλά, ευτυχώς, έστω και σε επίπεδο σχεδιασμού, οι γραφειοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν
διαφορετική άποψη.Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος της χώρας σχεδιάζονται ήδη στις Βρυξέλλες και αφορούν και στην περιοχή μας.
Σε έναν πίνακα που εξασφάλισε το ypodomes.com φαίνεται ξεκάθαρα πού είναι εκείνα τα έργα που θα δούμε να κατασκευάζονται από το 2020 και μετά. Αν σας φαίνεται πολύ μακρινό το 2020, θα σας υπενθυμίσουμε πως το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) έχει πολύ περιορισμένους πόρους. Αν και οι περισσότεροι θα πάνε για σιδηροδρομικά έργα, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής της χώρας θα απορροφήσουν το σύνολο των διατιθέμενων χρημάτων. Σε αυτό το χάρτη αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το δυτικό τμήμα της χώρας, καθώς εκεί συγκεντρώνονται και τα μελλοντικά έργα. Εκεί θα έχουμε τους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα αλλάξουν τις μελλοντικές μας μετακινήσεις.
ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Το έργο που εδώ και χρόνια έχει απασχολήσει με τη δυνατότητα ή όχι κατασκευής υπάρχει στα σχεδιαζόμενα έργα. Πρόκειται για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αντίρριο. Η γραμμή αυτή έχει προταθεί εδώ και δέκα χρόνια, ενώ η σύνδεσή της με την Πελοπόννησο είχε προταθεί να γίνει με rail-ferry, δηλαδή με πλοία που έχουν προσαρμοσμένες σιδηροδρομικές γραμμές. Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Για αυτό το τμήμα ήδη είναι σε εξέλιξη μελέτες. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η υπάρχουσα γραμμή (άρα και μικρότερο κόστος κατασκευής), αλλά και το εύκολο γεωλογικό ανάγλυφο. Το δύσκολο σημείο είναι η εμπορικότητα της γραμμής, η μικρή πυκνότητα πληθυσμού σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου πολύ μεγάλου αστικού κέντρου, που κάνει το εγχείρημα λίγο «θολό». Το τμήμα έχει μήκος 190 χλμ., ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα).
Τα έργα αυτά –ίσως κάποια από αυτά- θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, καθώς η τάση στην Ευρώπη είναι να δοθεί έμφαση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο αστικές όσο και υπεραστικές.
Σε αυτό το πεδίο η χώρα μας έχει πολλά που θα πρέπει να κάνει και, κυρίως, να προωθήσει.
ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...