ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Ντρίπλα στη σύμβαση για την Ολυμπία Οδό

 Με ντρίμπλα στο Ελεγκτικό Συνέδριο το υπουργείο Υποδομών παρέκαμψε την άρνησή του να εγκρίνει την αναθεώρηση της σύμβασης για την Ολυμπία Οδό. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά υπήρχαν αντιρρήσεις λόγω του γεγονότος ότι δεν προβλεπόταν η ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου πρόσθεσαν άρθρο σύμφωνα με το οποίο οι εργασίες στα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Τσάκωνα - Καλό Νερό θα γίνουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Για το τμήμα Πύργος - Καλό
Νερό δεν γίνεται αναφορά λόγω του προβλήματος που έχει ανακύψει με τη διέλευση του αυτοκινητόδρομου από την περιοχή Καϊάφα.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη, οι αναθεωρημένες συμβάσεις των τεσσάρων μεγάλων οδικών έργων έργων, τα οποία έχουν παγώσει από το 2010 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, έχουν ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να κυρωθούν από τη Βουλή το αργότερο έως τις 10 Δεκεμβρίου.
«Η επίδραση στο ΑΕΠ της επανεκκίνησης των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες θα είναι 1,2% στην τριετία έως το 2015» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, ενώ πρόσθεσε ότι περισσότερες από 20.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα εργοτάξια τους επόμενους οκτώ μήνες.
Περίπου 35 ελληνικές και ξένες τράπεζες θα συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση των έργων με το ποσό των 1,6 δισ. ευρώ, έναντι αρχικής πρόβλεψης 3,3 δισ. ευρώ, ενώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συνεισφέρει, με τη μορφή δανείου στο Ελληνικό Δημόσιο, επιπλέον 650 εκατ. ευρώ για το τμήμα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Τα έργα οδηγήθηκαν σε τελματώδη κατάσταση από το 2010, σε μεγάλο βαθμό λόγω της σημαντικής μείωσης των προβλέψεων που αφορούσαν στα έσοδα από τα διόδια τα οποία αποτελούσαν και βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο. Τα εκτιμώμενα έσοδα από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 ήταν ύψους 37,7 δισ. ευρώ έως το 2037. Η σημαντική μείωση, ωστόσο, της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες, που προέκυψε με την οικονομική κρίση, εκτιμάται ότι θα μειώσει τα έσοδα από τα διόδια κατά 23,2 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση 62%. Η απόκλιση αυτή στα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια οδήγησε και στην αναστολή του δανεισμού από τις 43 τράπεζες, που αρχικά είχαν συμφωνήσει να χρηματοδοτήσουν τα έργα.
Το Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να μην καταγγελθούν οι συμβάσεις -κάτι που, αν συνέβαινε, θα κόστιζε περίπου 2 δισ. ευρώ σε αποζημιώσεις- αποφάσισε μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις να αναλάβει την κάλυψη μέρους του χρηματοδοτικού κενού από τη μείωση της κυκλοφορίας και την αναστολή, κατ' επέκταση, του τραπεζικού δανεισμού.
Τον περασμένο Απρίλιο, το Δημόσιο συμφώνησε με τις εταιρείες που κατασκευάζουν τα έργα να καταβάλει σε αποζημιώσεις το ποσό των 350 εκατ. ευρώ, αντί του ποσού των 719 εκατ. ευρώ που ζητούσαν οι κατασκευαστές. Επιπλέον, το Δημόσιο θα καταβάλει άλλα 163 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων. Τα ποσά αυτά προκύπτουν από καθυστερήσεις στην κατασκευή με υπαιτιότητα του Δημοσίου, αλλά και από εξελίξεις που αφορούν σε απώλειες εσόδων για τους παραχωρησιούχους και προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε επίσης να συνδράμει με το ποσό των 861 εκατ. ευρώ - πόροι που θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ- και οι οποίοι αντιστοιχούν στα έσοδα από τα διόδια που εισέπραξαν οι παραχωρησιούχοι στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους την τετραετία 2008- 2012. Από το επόμενο ΕΣΠΑ (2013- 2020) θα εκταμιευθούν άλλα 383 εκατ. ευρώ, που θα διοχετευθούν στους παραχωρησιούχους και τα οποία αφορούν περίπου στο 50% των εσόδων που θα προκύψουν από τα διόδια την τριετία 2013- 2015.
Το δημόσιο, επίσης, ανέλαβε τη δέσμευση να παραχωρήσει κατά την περίοδο λειτουργίας των έργων μέρος των καθαρών εσόδων που επρόκειτο να εισπράξει. Αυτό θα συμβεί εφόσον τα καθαρά έσοδα των έργων δεν επαρκούν για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και εξυπηρέτησης των δανείων που έχουν πάρει και θα πάρουν μελλοντικά από τράπεζες οι εταιρείες παραχώρησης.
Αναλυτικά το χρηματοδοτικό κενό που έχει προκύψει για τον κάθε αυτοκινητόδρομο είναι το εξής:
Για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Οδού από τη Λαμία έως τον κόμβο της Καλλιθέας στην Εγνατία Οδό, το χρηματοδοτικό κενό είναι 214 εκατ. ευρώ. Για τη Νέα Οδό που περιλαμβάνει το τμήμα Μεταμόρφωση - Μαλιακός και Αντίρριο - Ιωάννινα είναι 279 εκατ. ευρώ. Για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) 401 εκατ. ευρώ. Και για την Ολυμπία Οδό 250 εκατ. ευρώ.
Οταν κυρωθούν από τη Βουλή οι αναθεωρημένες συμβάσεις των έργων, θα αλλάξει και η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Στα διόδια Αφιδνών, για παράδειγμα, το αντίτιμο θα αυξηθεί για τα επιβατικά οχήματα κατά 60%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 3,35 ευρώ από 2,10 ευρώ που είναι σήμερα.
Στο τμήμα Μεταμόρφωση - Μαλιακός, θα λειτουργήσουν και τρεις νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Βαρυμπόμπη, Αγιο Στέφανο και στο Βαθύ, λίγο πριν τη Θήβα, από την πρώτη Ιουλίου του 2014 και από τις αρχές του 2015.
Στους συχνούς χρήστες που πραγματοποιούν διελεύσεις ηλεκτρονικά, στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων θα παρέχονται εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.
Μεγάλες αυξήσεις όμως θα ισχύσουν και στους σταθμούς διοδίων των υπόλοιπων οδικών αξόνων, όταν αναθεωρηθούν οι συμβάσεις. Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, για παράδειγμα, το αντίτιμο στον σταθμό της Πελασγίας, από την 1η Ιανουαρίου του 2014 θα αυξηθεί κατά 26,3% για τους οδηγούς που δεν πληρώνουν ηλεκτρονικά, καθώς θα πρέπει να καταβάλλουν 2,4 ευρώ από 1,9 ευρώ που είναι σήμερα.
Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, το ύψος των διοδίων στον σταθμό Μοσχοχωρίου θα αυξηθεί κατά περίπου 30%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 4 ευρώ από 3,1 ευρώ που ισχύει σήμερα. Για τους οδηγούς που πληρώνουν ηλεκτρονικά, η τιμή θα παραμείνει αμετάβλητη. Εκπτώσεις, ωστόσο, έως και 80% θα προβλέπονται για τους συχνούς χρήστες μετωπικών σταθμών.
Στην Ολυμπία Οδό θα αυξηθεί κατά 30% το αντίτιμο των διοδίων στον σταθμό της Ελευσίνας. Ωστόσο, τα διόδια θα μειωθούν στους μετωπικούς σταθμούς στο Ζευγολατιό, το Ρίο και τη Νέα Πέραμο, από 20% έως και 50%.
Οι αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης και, σε αρκετές περιπτώσεις, είχαν καθυστερήσει να εφαρμοστούν λόγω της διακοπής των έργων.
Δημόσιο και παραχωρησιούχοι, πάντως, έχουν συμφωνήσει να χρεώνονται στο μέλλον οι οδηγοί ανάλογα με τις αποστάσεις που καλύπτουν.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/31150-symvasi-olympia-odos-dripla

Δεν υπάρχουν σχόλια: