ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Σαρωτικές αλλαγές στη φορολογία των Ι.Χ.

Ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της κατοχής και χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτων προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο οι υπολογισμοί των πάσης φύσεως επιβαρύνσεων να γίνονται το επόμενο έτος με βάση τις αξίες των αυτοκινήτων και όχι με βάση τον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα.

Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθείται για να προσδιοριστούν τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης, του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας θα λαμβάνονται υπόψη οι εργοστασιακές αξίες των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Η
εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με ορισμένους παράγοντες της αγοράς, ενδέχεται να οδηγήσει στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

Οι ανατροπές στη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων έχουν ήδη δρομολογηθεί από τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, ο οποίος προχώρησε στη σύσταση άτυπης επιτροπής εμπειρογνωμόνων και ανέθεσε σ’ αυτήν το έργο της κατάρτισης αναλυτικού πορίσματος με προτάσεις για την εφαρμογή ενός νέου τρόπου φορολόγησης, βασιζόμενου στην αξία και όχι στον κυβισμό. Η επιτροπή ολοκλήρωσε πρόσφατα τις εργασίες της και συνέταξε πόρισμα το οποίο παρέδωσε στον κ. Μαυραγάνη.

Το πόρισμα σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει μια σειρά από εναλλακτικές προτάσεις, σύμφωνα με τις οποίες για τον προσδιορισμό των τεκμηρίων, των φόρων πολυτελούς διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε κάθε Ι.Χ. αυτοκίνητο, θα λαμβάνονται υπόψη:

• η αρχική εργοστασιακή του αξία, δηλαδή η αξία που είχε όταν ταξινομήθηκε (πήρε πινακίδες) για πρώτη φορά, με βάση την οποία υπολογίστηκε το τέλος ταξινόμησης κατά την εισαγωγή του στην Ελλάδα και τον εκτελωνισμό του.
• οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρίες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις.
• συνδυασμός και των δύο πηγών πληροφόρησης, δηλαδή και των στοιχείων για τις εργοστασιακές αξίες και των στοιχείων για τον τρόπο υπολογισμού των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Επί των τιμών που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσες ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας, δηλαδή με κριτήριο την παλαιότητα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες στο πόρισμα προτείνεται να αλλάξει ριζικά το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και με το να δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας (έχουν καταθέσει πινακίδες) να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν τέλη μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του έτους.


ΠΗΓΗ: Ελεύθερος Τύπος
ΑΠΟ http://www.real.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: