ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα δημοπρατούνται με 300 εκ. από το νέο ΕΣΠΑ

Tα τμήματα της Ολυμπίας Οδού από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα και από την Πάτρα έως τον Πύργο θα δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα τον Απρίλιο του 2014. Αυτό ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνάντηση που είχε με βουλευτές της Μεσσηνίας, τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα και βουλευτές της Ηλείας.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο προϋπολογισμός για την κατασκευή των δύο αυτών τμημάτων είναι ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ήδη έχουν γίνει εργασίες ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ στο κομμάτι Πάτρα - Πύργος. Οι
πόροι αναμένεται να προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ, που αφορά τα ευρωπαϊκά κονδύλια που θα δοθούν στην Ελλάδα την εξαετία 2014-2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, όπου μελετάται η αλλαγή της  χάραξης, λόγω της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που απαγορεύει για περιβαλλοντολογικούς λόγους την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού στο ύψος της λίμνης του Καϊάφα.  
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, οι αναθεωρημένες συμβάσεις για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες αναμένεται να επικυρωθούν από τη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος έως τις 9 Δεκεμβρίου, καθώς οι ευρωπαϊκοί πόροι από τους οποίους συγχρηματοδοτούνται τα έργα θα πρέπει να έχουν απορροφηθεί έως τα τέλη του 2015. Σε διαφορετική περίπτωση είναι ορατό το ενδεχόμενο επιστροφής 950 εκατομμυρίων ευρώ στην Κομισιόν.
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: "ΘΑ ΔΟΥΜΕ"
«Θα περιμένουμε να δούμε τη διάταξη, πόσο ισχυρή και αξιόπιστη θα είναι, αλλά και το χρονοδιάγραμμα». Αυτό δήλωσε ο βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος σχολιάζοντας μετά τη συνάντηση με τον κ. Χρυσοχοΐδη τις εξελίξεις για τον δρόμο Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Ο κ. Λαμπρόπουλος είπε: «Ο κ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι στην σύμβαση θα υπάρχει και διάταξη που θα προβλέπει τη χρηματοδότηση από το νέο Προγραμματικό Πλαίσιο των τμημάτων από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα. Για το τμήμα από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, ο υπουργός δήλωσε ότι θα εξετασθεί ο τρόπος για να υπάρξουν παρεμβάσεις για πιο ασφαλή δρόμο. Επίσης υποσχέθηκε να νομοθετήσει τρόπο για την επίσπευση των διαδικασιών δημοπράτησης, ανάθεσης και υπογραφής της σύμβασης».
ΠΕΤΡΑΚΟΣ: "ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ" 
''Δε γίνεται δεκτή καμία περικοπή του φυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού'' σημειώνουν σε κοινή τους δήλωση οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και Εφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη, μετά το τέλος της συνάντησης που έγινε χθες με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σχετικά με την υλοποίηση όλου του έργου της Ολυμπίας Οδού στον άξονα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.
Οι δύο βουλευτές δήλωσαν ειδικότερα:
«Ο κ. υπουργός μπροστά στον κίνδυνο να μην ψηφιστεί στη Βουλή ακόμα και από τους φιλοκυβερνητικούς βουλευτές η σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, διότι παρέπεμπε στις ελληνικές καλένδες το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού έργου, δηλαδή το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, παρουσίασε στο τέλος της συνάντησης νέα πρόταση.
Συγκεκριμένα υποσχέθηκε ότι μέχρι την Παρασκευή 29-11-2013 θα παρουσιάσει πρόταση για το πώς θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση από τους Κοινοτικούς Πόρους της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Επιπλέον δεσμεύτηκε ότι στην πρόταση θα περιλαμβάνεται και σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο ζητήσαμε ώστε η ολοκλήρωση αυτού του τμήματος να γίνει συγχρόνως με το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.
Θα περιμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης για να τοποθετηθούμε εκ νέου για το ζήτημα συγκεκριμένα.
Θέλουμε όμως να τονίσουμε ότι ο κ. υπουργός δεν απάντησε στα εξής:
Γιατί ενώ από τη μια χρηματοδότησε πλουσιοπάροχα την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, από την άλλη της χάρισε και το 60% του έργου Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα συνολικού μήκους 168 χιλιομέτρων; Σημειώνεται ότι το μόνο πρόβλημα που υπήρχε ήταν η απόφαση του ΣτΕ για την περιοχή του Καϊάφα.
Επίσης δεν απάντησε για το τι θα γίνει με τα τμήματα του έργου Πύργος - Καλό Νερό για τα οποία δεν υπάρχει η ως άνω απαγόρευση του ΣτΕ.
Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι η υλοποίηση ολόκληρου του έργου -όμως με όρους που θα διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον- είναι αδιαπραγμάτευτη».

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/31022-patra-pyrgos-kalo-nero-tsakona-dimopratisi

Δεν υπάρχουν σχόλια: