ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Ξεκινά η κατασκευή της «μισής» Ολυμπίας Οδού με το δάνειο των 550 εκατ. ευρώ

Η εκταμίευση της πρώτης δόσης για την χρηματοδότηση των οδικών έργων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που υπογράφτηκε την Δευτέρα το πρωί από τον Πρόεδρο της ΕΤΕπ κ. Βέρνερ Χόγιερ και τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη και αφορά τα πρώτα 350 εκατ. ευρώ από ένα συνολικό πακέτο που θα ανέλθει στα 650 εκατ. ευρώ, προεξοφλεί την οριστικοποίηση των διαπραγματεύσεων μεταξύ τραπεζών, κατασκευαστών και εργολάβων που αναμένεται να επισημοποιηθεί με την αναθεώρηση των
συμβάσεων από την βουλή μέχρι τα τέλη του μήνα. Το «κλειδί» όμως για την ενεργοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης έδωσε η Κομισιόν επιτρέποντας την αναθεώρηση των έργων του ΕΣΠΑ προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι που θα καλύψουν το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων που έχει υπολογιστεί σε πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη τα οδικά έργα τις επόμενες μέρες θα λάβουν τις απαραίτητες εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αμέσως μετά θα πάνε στην βουλή προκειμένου να ψηφιστούν οι αναθεωρημένες συμβάσεις. Η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, θα καλύψει και τα τέσσερα οδικά έργα παρά τις εξαγγελίες ότι τα 350 εκ. ευρώ αφορούν πόρους που θα καλύψουν μόνο τον άξονα του ΠΑΘΕ (Πάτρα -Αθήνα-Θεσσαλονίκη) δηλαδή την «μισή» Ολυμπία Οδό (Κορίνθου-Πατρών) και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός -Κλειδί). Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, ύστερα από επίπονες διαδικασίες λύση βρέθηκε με τα στελέχη της Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων και για το Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα). Για το έργο υπήρξαν πριν ενάμιση μήνα από την ΕΤΕπ δραματικές προβλέψεις για τις μελλοντικές κυκλοφορίες, με αποτέλεσμα να θεωρείται μη βιώσιμο.


ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.