ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

«Παλεύουν» τη δημοπράτηση Ρίο - Αγυιά, μέσα στο 2014



Προχωρούν τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα από το Κιάτο ως τον Ψαθόπυργο, ενώ είναι άγνωστο, τουλάχιστον αυτή την περίοδο, πότε η σιδηροδρομική γραμμή θα φθάσει στην Πάτρα, πολύ δε περισσότερο πότε θα φθάσει στο νέο λιμάνι και θα επεκταθεί νότια.
Αυτά προκύπτουν από την χθεσινή συνέντευξη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου.
Δηλαδή:
*Μέσα στον Ιούλιο θα γίνει η δημοπράτηση της εργολαβίας για τις υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, μήκους 72 χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου αυτού είναι 260 εκατομμύρια ευρώ. Στο τμήμα αυτό ολοκληρώνεται η εργολαβία που αφορά στην κατασκευή των σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου και της γέφυρας Λαδοποτάμου.
*Βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εργολαβία που περιλαμβάνει τα έργα υποδομής στην περιοχή Διακοπτού - Ελεώνα και τους σταθμούς του τμήματος.
*Στις 21 Ιουνίου υπογράφηκε η σύμβαση για την πρώτη εργολαβία στο τμήμα Ροδοδάφνη (Αίγιο) -Ρίο, που είναι μήκους 27,6 χλμ. Η εργολαβία αφορά έργα υποδομής στο τμήμα από Αίγιο ως Ψαθόπυργο, και είναι συμβατικού αντικειμένου 293 εκ. ευρώ. Περιλαμβάνει την κατασκευή της δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας
Η δεύτερη εργολαβία που περιλαμβάνει το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, προϋπολογισμού δημοπράτησης 120 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί το α' εξάμηνο του 2014, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για την ένταξη στο ανωτέρω έργο και του τμήματος Ρίο-Αγυιά.
*Για το τμήμα Αγυιά - Πάτρα, εκπονείται η μελέτη για τη διερεύνηση της τεχνικοοικονομικά βέλτιστης λύσης διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, σε συνδυασμό με τους διαθέσιμους πόρους και με τη αναγκαιότητα ολοκλήρωσης και σύνδεσής της με τον Νέο Λιμένα Πατρών.
ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΛΗ 
 
ΑΠΟ http://www.pelop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: