ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2013

Έργα άνω των 2 δις. ευρώ βγάζει από το ψυγείο το υπουργείο Υποδομών Πηγή: Έργα άνω των 2 δις. ευρώ βγάζει από το ψυγείο το υπουργείο Υποδομών

Της Μαριάννας Τζάννε
Τον διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Καστελίου, τρία οδικά έργα και την ανάπλαση του Φαληρικού όρμου προβλέπεται να ξεπαγώσει τα υπουργείο υποδομών τους επόμενους μήνες. Στα νέα έργα αναμένεται να συμπεριληφθούν και οι σύγχρονες υποδομές τηλεπικοινωνιακών δικτύων που θα επιτρέψουν υψηλές ταχύτητες δεδομένων και Ίντερνετ σε απομονωμένες και επαρχιακές πόλεις, πολλά από τα οποία θα γίνουν με ΣΔΙΤ αλλά και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών που προγραμματίζεται μέσα στο μήνα. Ανάδοχος υπάρχει ήδη στο
παρεμφερές έργο τηλεματικής των συγκοινωνιών με την εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων» στάσεων που είναι η κοινοπραξία Ιντρασόφτ-Ιντρακάτ του ομίλου Κόκκαλη.
Βάζοντας σε ρότα επανεκκίνησης τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που οι συμβάσεις δεν αναμένεται να επικυρωθούν από την βουλή πριν τον Σεπτέμβριο, το υπουργείο προετοιμάζεται για την νέα γενιά  των συμβάσεων παραχώρησης συνολικού ύψους 2 δις. ευρώ. Πρόκειται για έργα που έχουν μείνει πίσω λόγω της διετούς εμπλοκής των τεσσάρων οδικών αξόνων, στα οποία εμπλέκονται όλοι οι σοβαροί παίκτες της κατασκευαστικής αγοράς. Στην πλειοψηφία τους τα νέα έργα θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης, μπαίνοντας σε εντατικό πρόγραμμα προετοιμασιών τους επόμενους μήνες ώστε να προκηρυχθούν τέλη του χρόνου ή αρχές του επομένου, με εξαίρεση το αεροδρόμιο Καστελίου και την ανάπλαση του Φαληρικού όρμου που ο στόχος είναι να βγουν σε διαγωνισμό αρχές του Φθινοπώρου.
Με σαφώς πιο περιορισμένο τεχνικό αντικείμενο από τον βερμπαλιστικό σχεδιασμό της μελέτης που είχε εκπονήσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σχεδιάζεται να προκηρυχθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στις αρχές Φθινοπώρου. Το έργο υπολογίζεται να κοστίσει κάτω από 700 εκ. ευρώ καθώς θα περιοριστούν αισθητά οι υποδομές που είχαν προβλεφθεί δημιουργώντας ένα περιφερειακό αεροδρόμιο προδιαγραφών Ελευθέριου Βενιζέλου! Είναι χαρακτηριστικό ότι το μήκος του διαδρόμου από 3.800 μέτρα που ήταν το αρχικό σχέδιο, θα περιοριστεί στα 3.200 μέτρα καθώς είχε προβλεφθεί κατόπιν πιέσεων Κρητικών βουλευτών να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Α380, από τα μεγαλύτερα αεροπλάνα στον κόσμο. Είναι ζήτημα εάν έχει προσγειωθεί αντίστοιχο αεροπλάνο μία φορά στην Αθήνα! Για το νέο αεροδρόμιο έχει προβλεφθεί ότι τα τέλη του Καζαντζάκης (σε ποσοστό έως 80%) θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή του έργου για πέντε χρόνια ώστε το δημόσιο να μην βάλλει χρήματα. Εφόσον τεθεί σε λειτουργία το Καστέλι θα κλείσει το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Υπάρχει καταρχήν ενδιαφέρον χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όμως απαιτούνται περαιτέρω συνεννοήσεις ώστε η ΕΤΕπ να πειστεί για την βιωσιμότητα του έργου ακόμη και σε μικρότερη κλίμακα.
Προβλήτες περιπάτου μέσα στη θάλασσα μήκους έως 120 μέτρων, διαμόρφωση τεχνητής παραλίας αλλά και επέκταση κατά 90 μέτρα προς τη θάλασσα της παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος ώστε να ενωθεί η πόλη με την παράκτια ζώνη περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού περίπου 300 εκ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο από το υπουργείο Υποδομών με στόχο να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015.
Η ανάπλαση περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή αντιπλημμυρικού καναλιού για την αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών Μοσχάτου-Καλλιθέας, τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου συνολικής έκτασης περίπου 530 στρεμμάτων, τρεις υπόγειους χώρους στάθμευσης 1.000 περίπου θέσεων και τρεις υδατοδεξαμενές για κολύμβηση και αναψυχή συνολικής δόμησης 16.000 τμ.
Τις δεσμευτικές προσφορές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να καταθέσουν μέχρι τα τέλη του μήνα οι έξι εταιρείες που πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για τον όμιλο  Intracom, την Indra Sistemas, το σχήμα Τέρνα Ενεργειακή - LG - CNS CO, την ΑΤΕΣΕ, την Άκτωρ Παραχωρήσεις – Unisystems και την EricssonHellas.

Πριν το τέλος του έτους αναμένεται να προκηρυχθούν και οι διαγωνισμοί για το οδικό έργο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που κοστολογείται περίπου στα 500 εκ. ευρώ και αναμένεται να επηρεάσει και την κίνηση της Αττικής Οδού, την Ζεύξη Σαλαμίνας ύψους 350 εκ. ευρώ και την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας που υπολογίζεται στα 50 εκ. ευρώ. Τα έργα αυτά ήταν προγραμματισμένα να τρέξουν την περασμένη Άνοιξη εξαιτίας όμως του δυσμενούς κλίματος στην αγορά των κατασκευών και των ανοιχτών μετώπων με τις συμβάσεις παραχώρησης η εκδήλωση ενδιαφέροντος μετατέθηκε για τον προσεχή Νοέμβριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...