ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Carnival και Royal Carribean διαπραγματεύονται την παρουσία τους στις ελληνικές θάλασσες

 Τα σχέδια της κυβέρνησης για τη δημιουργία  λιμένα για την κρουαζιέρα  αλλά και για βελτιωτικά  έργα σε άλλα ελληνικά λιμάνια ήθελε να πληροφορηθεί  σύμφωνα με πληροφορίες ο Μισέλ Νεστούρ, αντιπρόεδρος της Carnival, του μεγαλύτερου oμίλου παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας, σε συνάντηση που είχε με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.

 Η  Carnival διαθέτει 110 πλοία στο στόλος του, 10 υπό ναυπήγηση και 10 συνολικά εταιρείες στον όμιλό της.
Ο εκπρόσωπος του ομίλου κοινοποίησε την πρόθεσή του να κάνει περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα και παρέδωσε μια πολυσέλιδη παρουσίαση του ομίλου και των εταιρειών του. Οι υπουργοί από την πλευρά τους του παρέδωσαν εγγράφως στοιχεία για την ελληνική κρουαζιέρα και τις δυνατότητες ανάπτυξης που υπάρχουν.  
 Η Royal Caribbean που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διαχειρίζεται στόλο με περισσότερα από  70 κρουαζιερόπλοια και το κοινό των δύο μεγάλων εταιρειών είναι ότι ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας από  Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο σε πρώτη φάση ενώ δείχνουν ειδικό ενδιαφέρον και για το σχέδιο του υπουργείο Ανάπτυξης για κατασκευή λιμανιού στο Φαληρικό Δέλτα.
Ο πρώτος στόχος της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων των μεγάλων ομίλων στην Ελλάδα ως homeporting, και ο δεύτερος   είναι   η συμμετοχή τους στο κόστος κατασκευής των απαραίτητων λιμενικών υποδομών.  Αν ενισχυθεί το homeporting  θα υπάρξουν τεράστια  οικονομικά οφέλη και παράλληλη αύξηση νέων θέσεων εργασίας αφού τα κρουαζιερόπλοια που θα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια θα έχουν γραφεία και πρακτορεία στην Ελλάδα.
Οσον αφορά τα λιμάνια, κεντρικό ζήτημα  για του ομίλους κρουαζιεροπλοίων που έχουν δείξει ενδιαφέρον για συμμετοχή στα προγράμματα αναβάθμισης των λιμανιών,  είναι να εξαλειφθεί η απαίτηση για κρατική συμμετοχή στο 51%. Σημειώνεται ότι  στην Τουρκία  που μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αναβάθμισε όλα τα κύρια λιμάνια της αυτό έγιεν με ανάθεση στην ιδιωτική πρωτοβουλία.    
   
Μαρίνα Πρωτονοταρίου

ΑΠΟ http://www.moneypost.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: