ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο η μελέτη για την οδό Δεκατεσσάρων

Εχθές 25/4/2013 εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων η μελέτη για το έργο «Καθαίρεση ασφαλτοτάπητα λόγω βλαβών στο οδικό δίκτυο της πόλης και επανατοποθέτησή του».
 

Χτες το πρωί, κλιμάκιο του Δήμου Τριφυλίας αποτελούμενο από τον
Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Παναγιώτη Τσίγγανο, τον διευθυντή της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολιτικής Προστασίας Γιώργο Γκόνη και τον Πολιτικό Μηχανικό του Δήμου Χρήστο Μπαρκά, παρευρέθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων, όπου παρουσιάστηκς η μελέτη του έργου του θέματος.
 
Η μελέτη ήταν πλήρης και έτσι από το Συμβούλιο δόθηκε η τελική έγκριση
προς υποβολή πρότασης στον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης: 
ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) για χρηματοδότηση από πιστώσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα - Πελοπόννησος - Ιόνιοι Νήσοι 2007-2013» 

Άξονας Προτεραιότητας (2):
«Υποδομές και Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας Περιφέρειας Πελοποννήσου»,
Κωδικός Προτεραιότητας (23): Περιφερειακές / Τοπικές Οδοί, Κατηγορία
Πράξεως (2302): «Βελτίωση / Κατασκευή / Αναβάθμιση / Ολοκλήρωση
Περιφερειακών και Τοπικών Οδών».


Σύντομη περιγραφή του έργου  Το έργο περιλαμβάνει κυρίως την κατασκευή οδοστρωσίας και την ασφαλτόστρωση των οδών Φουρναράκη (από είσοδο πόλεως) - Ι. Μεταξά - Μεγάλου Αλεξάνδρου - Στρατ. Σταυριανοπούλου (συνολικού μήκους 1500 m περίπου), οι οποίες αποτελούν κύριοι οδικοί άξονες της πόλης των Φιλιατρών, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η υλοποίηση του έργου έχει μεγάλη σημασία για την περιοχή, δεδομένου ότι θα συμβάλλει στην ομαλότερη κυκλοφορία των βαρέων κυρίως οχημάτων και την μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από αυτά.
Το πάχος του οδοστρώματος θα είναι συνολικά 0,50 m, αποτελούμενο από ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας πάχους 0,05 m με χρήση κοινής ασφάλτου, βάση πάχους 0,20 m και υπόβαση πάχους 0,25 m, η οποία θα περιλαμβάνει και το φρεζαρισμένο υλικό.
Για να επιτευχθεί πιο γρήγορη απορροή των ομβρίων υδάτων θα εφαρμοστεί εγκάρσια κλίση (επίκλιση) της οδού -2,50% από τον άξονα προς τα ρείθρα (δικλινής διατομή), ώστε να κατευθύνονται τα όμβρια ύδατα προς τα ρείθρα και κατόπιν να οδηγούνται στα φρεάτια υδροσυλλογής που υφίστανται σε αρκετές διασταυρώσεις. 
Επιπλέον, στις οδούς αυτές τα ρειθροκράσπεδα παρουσιάζουν καθιζήσεις και σε ορισμένα τμήματα απουσιάζουν, γι’ αυτό προτείνεται να γίνει αντικατάστασή τους με νέα, καθώς και βελτίωση των προβληματικών πεζοδρομίων.
Στον κοινόχρηστο χώρο του ιερού ναού της Παναγίας, προτείνεται να γίνει επέκταση του πεζοδρομίου της εισόδου του ναού, να κατασκευαστεί νησίδα κυκλικής πορείας των οχημάτων, καθώς και να τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα πέριξ του χώρου αυτού, για τον καλύτερο ηλεκτροφωτισμό του. 
Το έργο περιλαμβάνει επιπλέον και την σήμανση με πλευρικές πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες, την διαγράμμιση του οδοστρώματος, την τοποθέτηση μεταλλικών εμποδίων στάθμευσης στο πεζοδρόμιο προέκτασης της εισόδου του ιερού ναού Παναγίας και στον κυκλοφοριακό κόμβο, καθώς και εργασίες πρασίνου στον κυκλοφοριακό κόμβο (νησίδα).
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 493.121,91 €.
 
ΑΠΟ http://filiatranet.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: