ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Η σωστή θέση οδήγησης

Δημοσίευσηαπό gmak 
του Οστεοπαθητικού Αποστόλη Μελέτη
Πολλά από τα αυτοκινητικό ατυχήματα έχουν άμεση σχέση με τη θέση οδήγησης. Η σωματική κούραση που μπορεί να προέλθει από πολύωρη οδήγηση σε συνδυασμό με την έλλειψη ορατότητας λόγω κακής στάσης του σώματος αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος. Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι σχεδ

όν το 50% των οδηγών υποφέρει από το Σύνδρομο Συνεχούς Οδήγησης (ΣΣΟ);

Το κυριότερο αίτιο του ΣΣΟ είναι η κακή στάση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι πολλοί οδηγοί κινδυνεύουν από μακροχρόνιους τραυματισμούς μυών και αρθρώσεων (αυχεναλγίες, κεφαλαλγίες, πόνους σε ώμους, αγκώνες, καρπούς, σπονδυλική στήλη, ισχία, γόνατα, πέλματα) μόνο και μόνο επειδή δεν διορθώνουν απλά το κάθισμά τους.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου σχεδιάζεται έτσι ώστε ο οδηγός όταν κάθεται σωστά να μπορεί να κάνει την παραμικρή κίνηση χωρίς να χάνει την επαφή του σώματός του με το κάθισμα.
Διαλέγοντας ένα καινούριο αυτοκίνητο, δεν πρέπει να μας θαμπώνει μόνο η εξωτερική του εμφάνιση ή οι επιδόσεις του. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε αν νιώθουμε άνετα όταν θα κάτσουμε στο κάθισμα, αν μας «χωράει» το σαλόνι του, ακόμα και αν μπορούμε να δούμε σωστά από τους καθρέφτες του αυτοκινήτου.

Υπάρχουν τέσσερα απλά τεστ που μπορούμε να κάνουμε για να διαπιστώσουμε αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσουμε θα είναι άνετο στην οδήγηση:

ΤΟ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
Ενώνουμε τα δύο χέρια και τα τεντώνουμε ευθεία μπροστά μας. Τα χέρια πρέπει να έρθουν στο κέντρο του τιμονιού. Αν το τιμόνι δεν είναι στο κέντρο, ο οδηγός τείνει να περιστρέφει το κορμί για να ισορροπήσει τη θέση του τιμονιού με αποτέλεσμα να έχουμε μακροπρόθεσμα προβλήματα στη μέση (οσφυϊκή μοίρα).

ΤΟ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΓΡΟΘΙΑΣ
Κάντε γροθιά με το δεξί χέρι και τοποθετείστε την πάνω από το κεφάλι. Θα πρέπει να χωράει άνετα ανάμεσα στο κεφάλι και στην οροφή του αυτοκινήτου. Αν μόλις χωράει, τότε ο χώρος είναι ανεπαρκής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο οδηγός να βουλιάζει στο κάθισμα για να εξοικονομήσει χώρο, με αποτέλεσμα να ασκεί πίεση στη σπονδυλική στήλη και στους γοφούς.

ΤΟ ΤΕΣΤ ΚΑΤΟΨΗΣ
Εχοντας τα δυο χέρια στο τιμόνι, κοιτάξτε τα πόδια σας. Θα πρέπει να μπορείτε να δείτε το ίδιο και τα δύο σας πόδια. Συχνά, το ένα πόδι φαίνεται περισσότερο από το άλλο γιατί υπάρχει περιστροφή του ώμου σε σχέση με τη λεκάνη.

ΤΟ ΤΕΣΤ ΤΟΥ ΔΕΞΙΟΥ ΠΟΔΙΟΥ
Αφού οδηγήσουμε για λίγη ώρα, κοιτάμε -όπως στο τεστ κάτοψης- το δεξί μας πόδι. Είναι πιο ψηλά από το αριστερό, ή έχει έρθει προς το κάθισμα; Είναι σε ευθεία γραμμή με τον μηρό ή έχει έρθει προς το κέντρο του αυτοκινήτου:


Η ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
• Η πλάτη του καθίσματος πρέπει να είναι σε όρθια στάση, γέρνοντας ελάχιστα προς τα πίσω. Η μέση σας (οσφυϊκή μοίρα) θα πρέπει να βρίσκεται σε επαφή με το κατώτατο σημείο της πλάτης του καθίσματος.
• Το προσκέφαλο πρέπει να τοποθετηθεί σε τέτοια θέση ώστε το κέντρο του να βρίσκεται στο ύψος των ματιών. Αν είναι πολύ χαμηλά μπορεί να αποβεί μοιραίο σε ένα ατύχημα.
• Οταν μπαίνετε στο αυτοκίνητο, πρώτα καθίστε και μετά βάλτε τα πόδια. Οταν βγαίνετε, τραβήξτε τη θέση πίσω, βγάλτε τα πόδια και μετά το υπόλοιπο σώμα.
• Οταν οδηγείτε, μην κρατάτε το αριστερό πέλμα στον αέρα πάνω από τον συμπλέκτη. Ξεκουράστε το στην ειδική θέση (footrest) που υπάρχει.
• Κρατήστε το τιμόνι με τους αγκώνες ελαφρά λυγισμένους και μη σκύβετε μπροστά (η πλάτη σας να εφάπτεται με αυτή του καθίσματος).
• Η απόσταση από το τιμόνι θα πρέπει να είναι το λιγότερο 30 εκατοστά από το σώμα σας.
• Οι εναλλαγές του δεξιού ποδιού από το «γκάζι» στο φρένο και αντίθετα θα πρέπει να γίνονται χωρίς η φτέρνα να ξεκολλάει από το πάτωμα του αυτοκινήτου.
• Το ύψος του τιμονιού θα πρέπει να είναι τόσο ώστε να χωρούν τα χέρια ανάμεσα σε αυτό και στους μηρούς.
• Τα πέλματα θα πρέπει να βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών σε σχέση με τη γάμπα.
• Το ύψος του καθίσματος θα πρέπει να είναι τέτοιο έτσι ώστε, όταν εναλλάσσουμε τα πόδια μας στα πεντάλ, οι μηροί να ανασηκώνονται ελάχιστα από το κάθισμα.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι και οι υπόλοιποι επιβάτες του οχήματος θα πρέπει να προσέχουν να κάθονται σωστά και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως στα πολύωρα ταξίδια. Θα πρέπει λοιπόν να αλλάζουν τη στάση τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, να κάθονται με τα γόνατα λυγισμένα και τους μηρούς σε οριζόντια θέση. Κινείτε τα πόδια συχνά και μην κάθεστε «σταυροπόδι»! Το πολύ κάθε 1 ώρα κατεβείτε από το αυτοκίνητο, κάντε 1-2 στροφές γύρω από αυτό και τεντωθείτε.


ΠΗΓΗ protothema.gr
ΑΠΟ http://forum.4x4fun.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...