ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

Μέχρι την Πάτρα ,μετά βλέπουμε, η Ολυμπία Οδός

Κρίμα τόσα λόγια, τόσες «ντουφεκιές», για την αναγκαιότητα η Ολυμπία Οδός να καταλήξει στην Τσακώνα! Τελικά, αποδείχτηκαν ότι ήταν για το θεαθήναι. Ένα άλλοθι ενδιαφέροντος. Μήνες επί μηνών, ως Μεσσηνία, παρακολουθούσαμε αδρανείς τις εξελίξεις και αφήναμε τους άλλους να… βγάλουν το φίδι από τρύπα. Εντάξει, κάποιοι απειλούν ότι δε θα ψηφίσουν τη νέα σύμβαση στη Βουλή, αλλά έχουμε χρόνο και γι’ αυτά.

Η ουσία είναι ότι ο κύβος ερρίφθη. Ως την Πάτρα θα κατασκευαστεί η Ολυμπία Οδός ξεκαθαρίζει, με απαντητική επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΕΒΕ Ηλείας, Κώστα Νικολούτσο, ο εκπρόσωπος – ειδικός διαπραγματευτής του Ελληνικού Δημοσίου και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Ευθύμιος Βιδάλης, σχετικά με την ολοκλήρωση του έργου. Στον κ. Βιδάλη η κυβέρνηση έχει αναθέσει τις διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις παγωμένους αυτοκινητόδρομους. Στην απάντησή του, την οποία κοινοποιεί στον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό, Σταύρο Καλογιάννη, υπογραμμίζει ότι «οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας σχετικά με το έργο της Ολυμπίας Οδού αφορούν στην αναβολή συγκεκριμένου τμήματος». Ωστόσο, αφήνει ανοιχτό να συνεχιστεί το έργο στο μέλλον, αφού ξεπεράσει η χώρα μας την οικονομική κρίση, λέγοντας πως «δεν πρόκειται για “κουτσούρεμα” του έργου, αλλά για περιορισμένη χρονικά αναβολή συγκεκριμένων τμημάτων αυτού». Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας, με επιστολή του προς τον ειδικό διαπραγματευτή του Ελληνικού Δημοσίου, παραθέτει μια σειρά επιχειρημάτων για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου έως την Τσάκωνα. Μεταξύ αυτών, το υφιστάμενο απαξιωμένο ή ανύπαρκτο δίκτυο μεταφορικών υποδομών, το οποίο μπορεί να αποβεί μοιραίο για τα σχέδια της ΠΕ Ηλείας να καταστήσει το λιμάνι του Κατάκολου ως «Home Port» για τον τουρισμό κρουαζιέρας, αλλά και το υψηλό κόστος στα αγροτικά προϊόντα της περιοχής, το οποίο οφείλεται στην καθυστέρηση της διακίνησής τους λόγω του κακού οδικού δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη