ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Ο Φιλιατρινός Γιώργος - Νεκτάριος Φαρμάκης μιλάει για το “CORPUS CHRISTI”

Συνέντευξη στην Εφημερίδα Ελευθερία
“Η τέχνη δεν μπορεί να γνωρίζει όρια, ούτε λογοκρισία” υποστηρίζει ο Φιλιατρινός ηθοποιός Γιώργος - Νεκτάριος Φαρμάκης που πρωταγωνιστούσε στην θεατρική παράσταση “Corpus Christi” που δέχτηκε επιθέσεις με αποτέλεσμα να διακοπεί το ανέβασμά της. 

Για την παράσταση και την εμπειρία της βίας που δέχτηκαν οι συντελεστές της, για τις επόμενες παραστάσεις που θα συμμετέχει αλλά και για τους στόχους που έχει για την νέα χρονιά μιλάει ο Νεκτάριος στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Συμμετείχες στην πιο πολυσυζητημένη παράσταση της φετινής σεζόν, το “Corpus Christi”. Ποια ήταν η εμπειρία σου απ’ αυτή την
παράσταση και απ’ τα επεισόδια που έγιναν;
“Η εμπειρία μου από τη συγκεκριμένη παράσταση ήταν θετική και αρνητική συγχρόνως. Είχα τη χαρά και την τύχη να δουλέψω με έναν ταλαντούχο νέο σκηνοθέτη (Λαέρτης Βασιλείου), με καταπληκτικούς ηθοποιούς, στο έργο ενός διακεκριμένου παγκοσμίως και βραβευμένου συγγραφέα (Τέρενς Μακ Νάλι).


Ωστόσο αν και όλα έδειχναν ότι η παράσταση θα γνώριζε επιτυχία, ακολούθησαν τα γνωστά γεγονότα που προκάλεσαν παραθρησκευτικοί και παραπολιτικοί κύκλοι, με αποτέλεσμα τελικά να διακοπούν οι παραστάσεις. Ολο αυτό ήταν μια από τις πιο άσχημες εμπειρίες της ζωής μου. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο. Η τέχνη δεν μπορεί να γνωρίζει όρια, ούτε λογοκρισία. 
Και μάλιστα όταν κάποιος επιλέγει ποια παράσταση θα δει και πληρώνει γι’ αυτό. 

Όλα αυτά θυμίζουν άλλους σκοτεινούς καιρούς, που η δική μου γενιά δεν έχει γνωρίσει. Οταν λογοκρίνεται ο καλλιτέχνης, όταν ακυρώνεται ο δημιουργός, ο πνευματικός άνθρωπος, δεν προμηνύεται τίποτα καλό για μια κοινωνία που εκτρέφει τέτοια φαινόμενα. Τελικά υπήρξαν άνθρωποι που ήθελαν να δουν την παράσταση και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τούς απαγορεύτηκε, σε μια δημοκρατική υποτίθεται κοινωνία) και βεβαίως δώδεκα ηθοποιοί έμειναν χωρίς δουλειά στους δύσκολους καιρούς που ζούμε”.

“Τρομάξατε” με τα επεισόδια; Είχε επίπτωση όλη αυτή η δημοσιότητα που πήρε το θέμα και στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα;
“Οσο προετοιμασμένος και να είσαι να αντιμετωπίσεις κάτι, η βία είναι πάντα τρομακτική. Και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για σωματική, λεκτική και ψυχολογική βία. Ζήσαμε κάποιες πολύ άσχημες στιγμές. Ωστόσο στην τέχνη μπορεί να αντιμετωπίζεις δυσκολίες και αντιξοότητες, αλλά από την άλλη αυτές ακριβώς οι δυσκολίες σε κάνουν να δίνεις τον καλύτερο εαυτό σου. 


Εξάλλου υπήρξαν άνθρωποι που μέσα στους προπηλακισμούς και στις φρικαλεότητες με γενναιότητα στάθηκαν στο πλευρό μας και δεν μπορεί παρά να τους ευγνωμονούμε γι’ αυτό. Από τέτοιες στάσεις παίρνουμε δύναμη και κουράγιο”.
 

Έχεις μπει ήδη στη διαδικασία της πρόβας για την επόμενη παράσταση. Μίλησέ μας γι’ αυτήν.
“Μετά την επιτυχημένη μουσικοθεατρική παράσταση “Σατωβριάνδου τότε και τώρα...” που ανέβηκε στο θέατρο “Αγγέλων Βήμα” με τη σκηνοθέτιδα Μαίη Σεβαστοπούλου, συνεχίζουμε με μια άλλη μουσικοθεατρική παράσταση της ίδιας, “Το καλό το παλικάρι, κάποιο λάκκο έχει η φάβα”, στο “Cabaret Voltaire” στο Μεταξουργείο. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 24 Φεβρουαρίου. Επίσης θα κάνουμε ένα θεατρικό αναλόγιο στο “Αγγέλων Βήμα” με το έργο “Εβα Περόν” του Κοπί. Οι παραστάσεις ξεκινούν την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου.
 

Ακολουθούν το καλοκαίρι τα φεστιβάλ στο εξωτερικό με το “Corpus Christi” και μια παραγωγή του θεάτρου “Τόπος Αλλού” με μια συρραφή τραγωδιών απ΄ τους μύθους των Ατρειδών. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Νίκος Καμτσής και θα παιχτεί στο Φεστιβάλ της Βερόνα”.
 

Πιστεύεις ότι η κρίση δίνει τελικά ευκαιρίες στην τέχνη; Από την άποψη ότι γίνονται και αρκετά μικρότερες και low budget παραγωγές.
“Οι περίοδοι κρίσης πάντα ευνοούν τη δημιουργικότητα, γιατί οι καλλιτέχνες θέλουν να εκφραστούν και το κοινό αναζητεί διεξόδους και απαντήσεις. 


Τουλάχιστον στην Αθήνα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, πολλές ομάδες νέων ανθρώπων ανεβάζουν παραστάσεις με πραγματικά πολύ χαμηλό κόστος. Όλος αυτός ο αναβρασμός οπωσδήποτε κάτι καινούργιο θα φέρει στην επιφάνεια (σκηνοθέτες, ηθοποιούς, συγγραφείς, καλλιτεχνικές απόψεις). 

Επίσης υπάρχει μια στροφή των θιάσων είτε στα γνωστά και καταξιωμένα πολιτικά έργα (Μπρεχτ, Ντάριο Φο κ.ά.) είτε σε επιθεωρήσεις με πολιτική στόχευση, προσπαθώντας να δώσουν μια διέξοδο και μια ελπίδα στην περίοδο κρίσης που περνάμε”.
 

Ποιος είναι ο στόχος σου για τη νέα χρονιά;
“Να έχουν επιτυχία οι παραστάσεις που συμμετέχω και να εξελιχθώ σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης”.


ΑΠΟ http://filiatranet.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: