ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Στα 30 ευρώ και διόδια φωτιά στο ταξίδι Αθήνα-Καλαμάτα

Στα 30 ευρώ αναμένεται να εκτιναχθεί το κόστος ταξιδιού στο Αθήνα-Καλαμάτα, μετά την παράδοση της παράκαμψης Παραδείσια-Τσακώνα μήκους 11 χιλιομέτρων στην εθνική οδό Τρίπολης-Καλαμάτας. Η κυβέρνηση, πάντως επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι στους οδηγούς, επισημαίνοντας, την θετική όψη του αυτοκινητοδρόμου αφού το ταξίδι για ένα ΙΧ αναμένεται να περιοριστεί στις δύο ώρες.

Σήμερα για κάποιον που ξεκινά από την Αθήνα με προορισμό την Μεσσηνιακή πόλη, το κόστος ανέρχεται σε 14,2 ευρώ εάν υπολογιστούν και τα διόδια της Αττικής οδού και με επιστροφή φτάνει τα 28,4 ευρώ. Με την πρόβλεψη να λειτουργήσει ο έκτος σταθμός στη Βελιγοστή (έξω από την Μεγαλόπολη), η δαπάνη μεγαλώνει. Η παράδοση του έργου Παραδείσια –Τσακώνα παραμονές Χριστουγέννων, μετά από 22 χρόνια ταλαιπωρίας αποτέλεσε για την περιοχή ιστορικό γεγονός καθώς το έργο σερνόταν εξαιτίας καθυστερήσεων και εμπλοκής στο Ελεγκτικό συνέδριο. Το τελευταίο, πριν ένα μήνα είχε εμποδίσει την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 7,8 εκ. ευρώ. Το δημόσιο όμως κατέθεσε αίτηση αναίρεσης της απόφασης και δια μαγείας τα προβλήματα λύθηκαν! Άλλωστε η παράκαμψη μήκους 700 μέτρων, που αντικαθιστά προσωρινά την μεταλλική γέφυρα στην περιοχή που θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο, ήταν έτοιμη από καιρό και οι εργολάβοι (Alpine- ΓΕΚ-Τέρνα) περίμεναν να πληρωθούν για να την παραδώσουν! Η εταιρεία που κατασκευάζει και λειτουργεί το «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα», το μόνο έργο από τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους που συνεχίζει χωρίς εμπλοκές, θα αναλάβει και το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου που κατασκευάστηκε ως δημόσιο, εγκαθιστώντας νέο σταθμό διοδίων που θα ξεκινήσει να λειτουργεί τις επόμενες μέρες. Ο σταθμός της Βελιγοστής, με βάση τη σύμβαση θα έπρεπε να εισπράττει διόδια από το Φθινόπωρο του 2011. Όμως η περιπετειώδης κατασκευή του δρόμου στο Παραδείσια Τσακώνα εξελίχθηκε σε σήριαλ και τις καθυστερήσεις θα αναγκαστεί να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο. Ο δρόμος φτιάχτηκε και παραδόθηκε στις αρχές του 2000 αλλά το 2003 κατολίσθησε λόγω σαθρών εδαφών και έκτοτε πέρασε δια πυρός και σιδήρου. Η σύμβαση για την κατασκευή του Παραδείσια-Τσακώνα υπογράφθηκε το 2006 και έπειτα από τρεις διαδοχικές χρονικές μεταθέσεις περαίωσης (Ιούνιο 2010, Οκτώβριο 2011, Νοέμβριο 2012) που υποδείχτηκαν από το έλλειμμα χρηματοδότησης καθώς το έργο κατασκευαζόταν από εθνικούς πόρους, είχε προβλεφθεί να παραδοθεί στα τέλη Οκτωβρίου του 2012, με εξαίρεση τη Γέφυρα Τσακώνας (Τ4) που το νέο χρονοδιάγραμμα την τοποθετεί για το Φθινόπωρο του 2013 με κόστος 35 έως 40 εκ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.